Opplevelser i trafikken?

Prat om tung MC.
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by R6-freak »

Hvilke tegn gir de hvis det er kontroll?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
User avatar
Loffen
Posts: 154
Joined: 05 Sep 2005 22:22
MC: Kawasaki ZX6R 99/00
Location: Volda

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Loffen »

Pumper med hånden opp og ned UNDER styret.
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

NSR-freak wrote:Hvilke tegn gir de hvis det er kontroll?
Det skal finnes noen poster her ang. hilsing, men i korte trekk slik jeg har forstått det: Hilsing over styret betyr at det er ok å holde den farten man har, dvs ingen hindringer/kontroll etc i veien. Hilsing under styret betyr at du bør slakke av i tilfelle det er hindringer/kontroll etc. Og er det noen som hilser under styret og samtidig pusher hånden mot bakken er det virkelig lurt å bremse ned.

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... it=hilsing
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... it=hilsing
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
vegsir
Posts: 234
Joined: 25 Dec 2006 21:28
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!
Location: ærendal
Contact:

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by vegsir »

Bizcocho wrote:
NSR-freak wrote:Hvilke tegn gir de hvis det er kontroll?
Det skal finnes noen poster her ang. hilsing, men i korte trekk slik jeg har forstått det: Hilsing over styret betyr at det er ok å holde den farten man har, dvs ingen hindringer/kontroll etc i veien. Hilsing under styret betyr at du bør slakke av i tilfelle det er hindringer/kontroll etc. Og er det noen som hilser under styret og samtidig pusher hånden mot bakken er det virkelig lurt å bremse ned.

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... it=hilsing
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... it=hilsing
hvam ed disse tøffingene på harleyer som hilser under styret da? jgerne med en pekefinger mot bakken. jegh ar ikke møtt på noen kontroller etter dem :-k
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by moonlit »

Bizcocho wrote:Hilsing under styret betyr at du bør slakke av i tilfelle det er hindringer/kontroll etc.
wtf? :) jeg har relativt hòyt styre og handa mi er sikkert i hòyde med eller under det mange ganger. Hilsing er hilsing, kun pumping er en advarsel.

Benytter anledningen til en liten reiseoppdatering!

Italienere hilser foròvrig IKKE, de eneste som har hilsa her nede er andre mc-turister! Sykkelen koste seg ppè DB Autozug, og nè stèr den i en bakgèrd i Roma og gleder seg til mer sinnsyk trafikk imorgen. é bli forbikjòrt av scootere i 120 som presser seg gjennom steder jeg ikke hadde fètt kuken min engang (og jeg har enda ikke funnet ut hva de mener nèr de bruker blinkers her! det er iallfall ikke at de skal svinge!) er iallfall utfordrende.
30-35 i skyggen er mer utfordrende. Hun jeg bor hos her kjòrer scooter, som alle andre, en aprilia 50-kubikker, og jeg ga etter og droppa bukse og jakke da vi skulle rundt i byen midt pè varmeste dagen idag. é skulle ta av seg og kle pè seg alt for hver eneste stopp nèr man skal bède shoppe og vàre turist ble for mye for selv meg hehe.

Cluet for è overleve pè 2 hjul i Roma blir altsè: kjòr like sinnssykt som de innfòdte ;)
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
MatsBS
Posts: 365
Joined: 06 Jun 2007 16:11
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
Location: Mosjøen

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by MatsBS »

Idag opplevde jeg et skikkelig gassheng. Kom ut av ei rundkjøring så da ga jeg på, når jeg syntes det var stor nok fart slapp jeg gassen, men sykkelen fortsatte bare. For en ubehagelig opplevelse. Og for et bråk, spesielt da jeg klemte inn clutchen :-#
Måtte bare kvele motoren for å få stopp. Var godt over 100 km/t før jeg fikk stoppa den.
Var heldigvis sent på dagen så det var lite trafikk :)
Sånnt skjer når man er så sløv at man ikke gidder å skifte, også når jeg har en helt ny liggende :-# Skiftes snarest! :lol:
Image

Image
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

moonlit wrote:
Bizcocho wrote:Hilsing under styret betyr at du bør slakke av i tilfelle det er hindringer/kontroll etc.
wtf? :) jeg har relativt hòyt styre og handa mi er sikkert i hòyde med eller under det mange ganger. Hilsing er hilsing, kun pumping er en advarsel.
Da må jeg ha missforstått noe i de andre postene jeg har lest, beklager. Jeg trodde at hvis noen hilste under styret så mente de slakk ned farten, mens over var have fun!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

Hvilke rett har de helvettes buruglene som ellers aldri ligger i venstrefeltene igjennom Oslo på E6/18 til å ligge under fartsgrensen og lage kø i fellesferien? Er det så stas å endelig kunne tørre å ligge i venstrefeltet nå som trafikken er mindre? Er vel ikke dermed sagt at man ønsker å komme seg like tregt frem bare for trafikken er mindre og det er felles ferie!

AAA-RRR-GGG-HHH!!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
hansp
Posts: 863
Joined: 31 May 2007 21:05
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km
Location: Buriram Thailand
Contact:

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by hansp »

Bizcocho wrote:Hvilke rett har de helvettes buruglene som ellers aldri ligger i venstrefeltene igjennom Oslo på E6/18 til å ligge under fartsgrensen og lage kø i fellesferien? Er det så stas å endelig kunne tørre å ligge i venstrefeltet nå som trafikken er mindre? Er vel ikke dermed sagt at man ønsker å komme seg like tregt frem bare for trafikken er mindre og det er felles ferie!

AAA-RRR-GGG-HHH!!
Nordmenn er dårlige på dette, Venstre felt er til forbikjøring thats it. På min tur nedover i Europa så jeg hvor fint dette fungerer i andre land. De gangene jeg så noen som lå i venstre felt uten at det kjørte forbi noen gjett hav slags bil det var? Helt riktig Norsk.
Jeg tror at de som ikke skjønner hva venstre felt sakl brukes til er de samme som heller ikke har skjønt hva akselrasjonsfelt er (40 km ut på motovei menneskene).
Hans Petter
User avatar
Cisco
Posts: 1
Joined: 10 Jul 2007 09:58
MC: BMW F650
Location: Skedsmo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Cisco »

Det er få som vet at det er akselerasjonfelt ja. Utrolig irreterende at det ikke blir gasset på ut mot motorvei. Ser det nesten hver dag. Holder 60-70 ut, arrrg
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Lasseleeten »

Ja, bla. tyskerene er ganske flinke.. Har vel øvd seg på autobahn i noen år =D>

La også merke til at de blinker med nødblinken i noen sekunder når det blir stopp pga. kø. Det er jo ganske smart, om bare alle hadde gjort det :D
Motorsykler har jo ikke nødblink da men men =P
Bhrsrk
Posts: 176
Joined: 02 Oct 2005 21:47
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bhrsrk »

Gixxerman wrote:Senest på vei til jobb idag lå jeg i høyre fil innover mot oslo. Det var tre filer her hvorav det ene er kollektiv og går over i vanlig fil. Det er forøvrig rett før Aker Brygge for de som er kjent, altså rett før den korte tunellundergangen. Lå på side av en trailer, som plutselig ville over i min fil. Jeg gasset på for å berge meg selv, og da tutet han på meg. Ristet bare på hue jeg :roll:
Kanskje han trodde at du kom bakfra i vanvittig fart siden han tydeligvis ikke så deg. Du har i det minste illustrert hvorfor vi stort sett unngår å ligge ved siden av trailere, særlig i nærheten av avkjøringer.
Gixxerman

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Gixxerman »

Jeg er fullt klar over det, og jeg smetter raskt forbi en slik med den sykkern jeg har hvertfall, så jeg er klar til forsvinningsnummeret når som helst 8)
User avatar
moonlit
Posts: 331
Joined: 02 Jul 2006 21:50
Location: Rett bak deg

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by moonlit »

Lasseleeten wrote:Ja, bla. tyskerene er ganske flinke.. Har vel øvd seg på autobahn i noen år =D>

La også merke til at de blinker med nødblinken i noen sekunder når det blir stopp pga. kø. Det er jo ganske smart, om bare alle hadde gjort det :D
Motorsykler har jo ikke nødblink da men men =P
opplevde det opptil flere ganger i forrige uke ned mot Dortmund; jeg blinka bare litt med bremselyset :) Tyskere er forøvrig ikke vante med lanesplitting når trafikken går i gangfart på autobahn! Flere nekta å flytta seg eller tuta, og andre (tyske) motorsyklister kjørte i 10 km/t og nekta å slippe meg forbi tross gjentatte rusinger :/ Totalt motsatt av Italia, mao..
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Banditbiker »

Lanesplitting i Tyskland er forbudt i motsetning til her på berget, og politiet der nede bøtelegger deg for det.
Post Reply