Store løvtrær i rundkjøringer.?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Store løvtrær i rundkjøringer.?

Post by Lølle »

Nå har noen vært litt ivrige i forskjønnelsen i veisystemet...
I rundkjøringa ved Liertoppen/Bauhaus har de plantet to store løvtrær som allerede når ut til veibanen.
Det er ikke så bra for oversikten i rundkjøringa, men duverden så glatt det skal bli til høsten med regn og råtnende løv! :evil:
Det er da nok løv i veien om ikke det skal legges ut i rundkjøringa.
Her må noko gjeraststst... :smt021
Image
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Store løvtrær i rundkjøringer.?

Post by Lølle »

Melding er sendt Vegvesenet, så kan vi jo bare håpe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja helt idiotisk. Samme med folks hager en del steder. Er mange kryss her på øya jeg bor som er totalt uoversiktlig helt til du er side om side med den andre veien, og det fører jo til at man i praksis må krype frem steg for steg i 5km/t om man skal være sikker. Da tenker jeg på gigantiske busker og gjerder +++
Helt idiotisk spør du meg.
Weezer
MC: Monster S2R800 - 07

Post by Weezer »

Beplantning i rundkjøringer er, i tillegg til det estetiske, ment som fartshindring. Dette kommer ofte opp i rundkjøringer der fart er et problem, felt klippes, og der det blir bråe oppbremsinger når noen "plutselig" kommer inn fra venstre. Å bruke store løvtrær til dette formålet virker ganske korttenkt. Enkelte plasser legges det opp store grushauger, store steiner osv. i midten av ei rundkjøring. Da blir det liksom litt mer forståelig.
Mindre forståelig er det når de lager sikthinder i akselerasjonsfelt. Noen som vet hvorfor dette gjøres?
A motorbike is an engine you can sit on
Post Reply