Honda vt 1100 som stopper

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
mercedes
MC: Har nyinnkjøpt honda Shadow 1100 1986 us

Honda vt 1100 som stopper

Post by mercedes »

Hjelp :-k har en shadow 1100 1986 us som stopper/kutter helt noen ganger før den når normal temp. Etter å ha ventet et min går den som en klokke..Har utelukket bensintilførsel ,coiler ,dødmansbryter har også gått over alle kobblinger ,noen som har noen gode råd??
StenR

Re: Honda vt 1100 som stopper

Post by StenR »

Er det lov å spørre hvordan du utelukket coilene?
mercedes

Post by mercedes »

StenR wrote:Er det lov å spørre hvordan du utelukket coilene?
Hei
Begge coilene er målt, og det er rart hvis begge kutter samtidig, det er akkurat som å skru av tenninga når den stopper, den kutter helt.
StenR

Post by StenR »

Blir jo ganske å famle i blinde... Generelt gjelder vel:
Ohm pickuper (du har 2 på veiva og 1 på en kamaksel tror jeg. Se ohmverdiene og sjekk om de ser normale ut)
Mål motstanden i plugghettene (men som du sier rart om alle ryker samtidig)
Sjekk regulatoren din!
Coilene har du jo utelukket
Sjekk spesielt jordforbindelsen til igniteren og batteri-ramme
Sjekk også andre forbindelser (som du hadde gjort)
Sjekk tenningsbryteren din

Det leie er jo at det er en vakkelfeil. Det er jo ganske sannsynlig at alt blir normalt når du måler på kalde komponenter. Beste hadde vel vært om du kunne byttelånt komponenter med en eller annen så du kunne utelukke ting en etter en.
mercedes

Post by mercedes »

StenR wrote:Blir jo ganske å famle i blinde... Generelt gjelder vel:
Ohm pickuper (du har 2 på veiva og 1 på en kamaksel tror jeg. Se ohmverdiene og sjekk om de ser normale ut)
Mål motstanden i plugghettene (men som du sier rart om alle ryker samtidig)
Sjekk regulatoren din!
Coilene har du jo utelukket
Sjekk spesielt jordforbindelsen til igniteren og batteri-ramme
Sjekk også andre forbindelser (som du hadde gjort)
Sjekk tenningsbryteren din

Det leie er jo at det er en vakkelfeil. Det er jo ganske sannsynlig at alt blir normalt når du måler på kalde komponenter. Beste hadde vel vært om du kunne byttelånt komponenter med en eller annen så du kunne utelukke ting en etter en.
Bytter nå picup på kamaxel, denne styrer jo begge de pickuper som sitter på veiva. Tok ut ledningene på denne og da kuttet den helt, de på veiva styrer vel 1 og 1 syl. Regulator har jeg ikke sjekket?? Har spurt de fleste verksteder men kommer ikke videre. Men takker for tips :D
StenR

Post by StenR »

En del modeller er ofte plaget av at regulatorene ryker relativt ofte. Jeg vet ikke om VT1100 er av disse, men jeg vet at 86 VFR er det. Dette er en feil som ofte kan gi utslag i mer eller mindre uforklarlige feil som følge av den overladingen som kan skje under fart. Siden feil med regulatorer ofte kan være forbundet med varmeforandringer, så er det kanskje ekstra interessant å sjekke for deg. Er jo fort gjort. Men får nå håpe det er kamsensoren.
mercedes

Post by mercedes »

Har nå skiftet pick up coiler og nå går den som en drøm..
Post Reply