Danne mc-klubb, "regler"!?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
lgbekk

Re: Danne mc-klubb, "regler"!?

Post by lgbekk »

Den Røde Fare wrote:Vet ikke hva slags veiledning NMCU har, men ved oppstart av HD-klubb finnes det er kontaktperson man kan maile for retningslinjer. Det annonseres ihvertfall stadig i Scanbike.
Joda har hørt om det. Man bør vel helst ha noen seriøse planer hvis man skal maile for regler og godkjenning.
Jeg tenkte mere en regelside som alle og enhver kunne lese i jeg. Bare for å øke den generelle kunnskapen.
Det er alltid noen som synes, kan og tror seg vite en masse om dette. Derfor - enkelt - inn og lese, du eller du har rett.
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Skillet går mellom vanlige touringkluber og de som kaller seg MC. Det er i prinsippet en himmelvid forskjell.
I prinsippet er det kun de som følger "Norgesmodellen" som har rett til å bære "a 3 piece patch" her i Norge, og da etter godkjenning. Dvs en overbue med navnet til klubben, en underbue med stedsangivelse, og en centerpatch som er klubbspesikfikk. Colors er Regulert, og det er IKKE populært at tilfeldige dukker opp med Norway på underbuen. Det er bestemte klubber som har "krav på den retten". Slik er det over hele verden, men det finnes LEMC's (Law Enforcements Clubs (Politi)) som gjør det også. De kan ikke tenke seg å gå til HA for å spørre om det er greit hvordan dere Colors skal se ut.

De som er interessert i dette vet også hvor de skal henvende seg for å finne de nødvendige opplysningene.
lgbekk

Post by lgbekk »

OK! Føler at det dukker opp flere spørsmål jo mere jeg leser, så da tror jeg heller at jeg trekker en strek her_________________________ og sier takk for meg.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Dette er i gunnen ganske latterlig. Folk er altfor redde disse klubbene med med tilknytning til såkalt 1%- Det eneste den oppskrytte 1% handler om er hjernekapasitet. Norske 1%klubber er stort sett bemannet av lokale kriminelle med ansiktsthår og sinte ansiktsuttrykk som forsyner lokalmiljøet med diverse narkotika. Møkkafolk som i det hele tatt har ditt og flere andres liv som inntektskilde. Jeg vet hva jeg snakker om, tro meg! Styr unna!
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Banditbiker wrote:Skillet går mellom vanlige touringkluber og de som kaller seg MC. Det er i prinsippet en himmelvid forskjell.
I prinsippet er det kun de som følger "Norgesmodellen" som har rett til å bære "a 3 piece patch" her i Norge, og da etter godkjenning. Dvs en overbue med navnet til klubben, en underbue med stedsangivelse, og en centerpatch som er klubbspesikfikk. Colors er Regulert, og det er IKKE populært at tilfeldige dukker opp med Norway på underbuen. Det er bestemte klubber som har "krav på den retten". Slik er det over hele verden, men det finnes LEMC's (Law Enforcements Clubs (Politi)) som gjør det også. De kan ikke tenke seg å gå til HA for å spørre om det er greit hvordan dere Colors skal se ut.

De som er interessert i dette vet også hvor de skal henvende seg for å finne de nødvendige opplysningene.
Dette er faktisk aldeles latterlig. Man må altså henvende seg til de yrkeskriminelle medlemmene av minusvariantene som flagrer rundt og tror de har enerett på utforming av klubbemblemer etc.? Fy faen, disse møkkafolka bør etterhvert få skjønne at de ikke ikke er alene i dette landet. Eller er det sånn at dere har såpass "respekt" for disse apene at dere ikke bryr dere? Møkkafolket bør etterhvert få skjønne at de mangler kred uansett ansiktshår eller ryggmerker. Helvetes posører hele gjengen, uansett tredelt ryggmerke eller ikke. Og det mener jeg av hele mitt hjerte.
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Tror tumbleweed har lyst på eget ryggmerke. Og ansiktshår :mrgreen:

Neida, men kan ikke skjønne hvem som kan si noe på en klubb som heter hips 'n tits MC egentlig.. De fleste kommer vel heller til å flire med dere en å skjenne uansett.. :roll:

Lykke til :)
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Det gjelder å skille snørr og barter.
1. Hold dere unna å lage klubbmerke eller navn som brukes av eller likner på disse klubbenes (3-delt merke osv). Hvis du er opprørsk og uvitende - finn ut selv hvor vondt det kan gjøre :-)
2. Mht merkeklubb er det lurt å kontakte det som finnes, det er jo ingen vits å legge seg ut unødvendig med sine egne - men det er ikke tilfelle her.
3. Det er ingen regulering av mc-klubber i Norge, sett igang av hjertens lyst. Skal man tilknyttes feks NMCU el. så sjekk med disse.
4. Det ligger i sakens natur at en klubb som Hips and Tits ikke konkurrerer med HA ol. Tvert i mot kan man kanskje vente en invitasjon til treff ;-)
5. Ikke gjør alt så komplisert.
lgbekk

Post by lgbekk »

Til Shortybebeh. Beklager virkelig at jeg stilte noe "dumme" spørsmål i din tråd!
Ditt opprinnelige spørsmål var:
"Jeg (og flere) ønsker at Hips 'n' Tits MC skal være en skikkelig mc-klubb. Men hva må til da?"
Det var ikke min hensikt å ødelegge din tråd :smt009 :oops:
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Skal dere ha noen regler innad i klubben shortybebeh?
Hva må til for å være med? Kvinne ja, men må man ha sykkel, alder osv osv..
Skal det være et fungerense styre? Valg, årsmøte, medlemsmøter osv..
Kan være lurt å ha en bankkonto. Dere skal jo ha salg av merker, pins osv. Årskontigent? Fammilierabbatter?

Mye å tenke på.

Mitt råd er å gjøre det så enkelt som mulig. Se hvordan det fungerer, og ev juster det litt etterpå hvis det er ønsker om det.

Lykke til :D
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

lgbekk wrote:Til Shortybebeh. Beklager virkelig at jeg stilte noe "dumme" spørsmål i din tråd!
Ditt opprinnelige spørsmål var:
"Jeg (og flere) ønsker at Hips 'n' Tits MC skal være en skikkelig mc-klubb. Men hva må til da?"
Det var ikke min hensikt å ødelegge din tråd :smt009 :oops:
Men kjære søte deg, det har du da ikke gjort, jeg synes det er flott at dette satt i gang en diskusjon!
Det har kommet frem masse interessant, og jeg er sikker på at det ikke bare er jeg som lurer på slikt! :) \:D/
Death Is The Road To Awe.
Lølle

Post by Lølle »

Nja.. tvilsomt om det er flere som lurer på det der... 8)
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

NoName wrote:Skal dere ha noen regler innad i klubben shortybebeh?
Hva må til for å være med? Kvinne ja, men må man ha sykkel, alder osv osv..
Skal det være et fungerense styre? Valg, årsmøte, medlemsmøter osv..
Kan være lurt å ha en bankkonto. Dere skal jo ha salg av merker, pins osv. Årskontigent? Fammilierabbatter?

Mye å tenke på.

Mitt råd er å gjøre det så enkelt som mulig. Se hvordan det fungerer, og ev juster det litt etterpå hvis det er ønsker om det.

Lykke til :D

I og med at klubben har medlemmer fra hele Norge, så synes jeg det er vanskelig å skulle sette regler!
Så det blir litt kardemommelov til å begynne med.

Og selvfølgelig; man må være dame, det er den eneste faste regelen.
Om man har sykkel eller bare sitter bakpå er uvesentlig. Som jeg skriver på den kommende hjemmesiden;
Det eneste vi har til felles alle sammen er kvinnelige former og interessen for sykkel.
Dette er det som bringer oss sammen. :)

Min mening bak denne klubben er at Hips 'n' Tits Mc skal fungere som en nettklubb på norgesbasis.
I tillegg vil det bli dannet lokale grupper slik at medlemmer i klubben kan treffes og kjøre sammen.
D.v.s at klubben har medlemmer fra hele Norge, som vil ha base på nettby, og etterhvert eget forum.
Landstreff vil bli organisert. Samtidig som de lokale gruppene vil organisere lokale treff, turer, fester, kurs, foredrag etc.

Den første lokale gruppen som ble dannet er Akershus-gruppa. Jeg håper jeg har med meg Jeanette allerede!?! ;-)

Med tanke på det økonomiske har jeg tenkt det veldig enkelt.
Vi er 138 damer nå, men kun 30 av disse er aktive, de andre holder seg i bakgrunnen og jeg vet ikke helt hvor jeg har de.
Jeg kommer til å bestille opp varer i et begrenset opplag først, etter å ha undersøkt hvor mange som egentlig er interessert. Jeg har ingen interesse av å tjene på dette, så de betaler kun for de reelle utgiftene jeg har.
På turer og treff vil det være påmelding og hver enkelt må forhåndsbetale inn på egen konto, eller stå for bestilling og betaling selv.
Slik gjør vi det på scrappetreff, og det fungerer utmerket ;)

Kontingent blir det heller ikke.
Jeg betaler av egen lomme for domene og server, og det synes jeg er helt greit. Etterhvert som årene går, hvis klubben består, får vi se om vi innfører en liten avgift til webdrift. Snakk om tosiftet beløp på hver enkelt, så det blir ikke ille.

Ang NMCU så har jeg fått god hjelp, og dersom flere enn meg er seriøse med tanke på denne klubben er det jo mulighet for å bli tilsluttet NMCU.

Spennende er det i hvertfall, og jeg brenner virkelig for dette..! \:D/

Om det så bare blir meg, så kommer jeg til å kose meg! :lol: 8)
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Lølle wrote:Nja.. tvilsomt om det er flere som lurer på det der... 8)

Haha..! er ikke alle som er like opplyste som deg vet du! [-(
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Shortybebeh wrote:Den første lokale gruppen som ble dannet er Akershus-gruppa. Jeg håper jeg har med meg Jeanette allerede!?! ;-)
Dette blir garantert kjempebra! Gleder meg til å se hvordan utviklingen blir, for jeg tror dette blir supert når det er enda mer oppe og går!
Og det er klart jeg er med i Akershus-gruppa, skulle bare mangle 8)
Lølle

Post by Lølle »

Shortybebeh wrote:
Lølle wrote:Nja.. tvilsomt om det er flere som lurer på det der... 8)
Haha..! er ikke alle som er like opplyste som deg vet du! [-(
Nei... tenk så flott verden hadde vært... :smt111
Post Reply