NoName wrote:Skal dere ha noen regler innad i klubben shortybebeh?
Hva må til for å være med? Kvinne ja, men må man ha sykkel, alder osv osv..
Skal det være et fungerense styre? Valg, årsmøte, medlemsmøter osv..
Kan være lurt å ha en bankkonto. Dere skal jo ha salg av merker, pins osv. Årskontigent? Fammilierabbatter?
Mye å tenke på.
Mitt råd er å gjøre det så enkelt som mulig. Se hvordan det fungerer, og ev juster det litt etterpå hvis det er ønsker om det.
Lykke til

I og med at klubben har medlemmer fra hele Norge, så synes jeg det er vanskelig å skulle sette regler!
Så det blir litt kardemommelov til å begynne med.
Og selvfølgelig; man må være dame, det er den eneste faste regelen.
Om man har sykkel eller bare sitter bakpå er uvesentlig. Som jeg skriver på den kommende hjemmesiden;
Det eneste vi har til felles alle sammen er kvinnelige former og interessen for sykkel.
Dette er det som bringer oss sammen.
Min mening bak denne klubben er at Hips 'n' Tits Mc skal fungere som en nettklubb på norgesbasis.
I tillegg vil det bli dannet lokale grupper slik at medlemmer i klubben kan treffes og kjøre sammen.
D.v.s at klubben har medlemmer fra hele Norge, som vil ha base på nettby, og etterhvert eget forum.
Landstreff vil bli organisert. Samtidig som de lokale gruppene vil organisere lokale treff, turer, fester, kurs, foredrag etc.
Den første lokale gruppen som ble dannet er Akershus-gruppa. Jeg håper jeg har med meg Jeanette allerede!?!
Med tanke på det økonomiske har jeg tenkt det veldig enkelt.
Vi er 138 damer nå, men kun 30 av disse er aktive, de andre holder seg i bakgrunnen og jeg vet ikke helt hvor jeg har de.
Jeg kommer til å bestille opp varer i et begrenset opplag først, etter å ha undersøkt hvor mange som egentlig er interessert. Jeg har ingen interesse av å tjene på dette, så de betaler kun for de reelle utgiftene jeg har.
På turer og treff vil det være påmelding og hver enkelt må forhåndsbetale inn på egen konto, eller stå for bestilling og betaling selv.
Slik gjør vi det på scrappetreff, og det fungerer utmerket
Kontingent blir det heller ikke.
Jeg betaler av egen lomme for domene og server, og det synes jeg er helt greit. Etterhvert som årene går, hvis klubben består, får vi se om vi innfører en liten avgift til webdrift. Snakk om tosiftet beløp på hver enkelt, så det blir ikke ille.
Ang NMCU så har jeg fått god hjelp, og dersom flere enn meg er seriøse med tanke på denne klubben er det jo mulighet for å bli tilsluttet NMCU.
Spennende er det i hvertfall, og jeg brenner virkelig for dette..!
Om det så bare blir meg, så kommer jeg til å kose meg!