Innkjøring på Mito og pluss/minus sider

Prat om lett MC.
Wright
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss

Post by Wright »

£€O wrote:kanskje.. men orker ikke vente "for" lenge..

Til Wright og andre med Mito : er det noen drittsider med mito'n?
hvor langt fikk dere beskjed om at dere måtte kjøre den inn? hørte på snellingen i går var det vell at det var 50 mil... stemmer dette? har hørt annet andre steder
jeg kjøpte den ikke ny, jeg hadde den i perioden 20 -32 000km, hadde noe kluss med d eletriske, men d var pga en sikring som var org egentlig var for liten, merkelig d skulle skje så lenge etter da..... men bare å få i en annen sikirng så var d godt, ellers så har jeg bare positive ting og si om mitoen, hadde aldri noen problemmer med den i d heletatt, slitedeler må jo byttes da i ny og ne så måtte bytte noe simringer i gaffelen, drevsett,kjede,dekk,bremseklosser og sånt, grei sykkel, anbefales på d sterkeste, ikke i tvil jeg ihvertfall om jeg skulle hat ny 125. (er vel 1 1/2 år siden jeg solgte den da)
Kawasaki Zx750r Ninja.
Svinso

Post by Svinso »

ChristR wrote:
Axxeman wrote:
Wright wrote:agip
Why? :roll:
Bra olje pluss at den er anbefalt av Cagiva. Innkjøringa er 100mil+.. Husk å varme opp før kjøring..
Det at den er anbefalt av Cagiva er jo bare fordi de har inngått en avtale slik at begge skal kunne tjene mer penger..
ChristR

Post by ChristR »

Svinso wrote:
ChristR wrote:
Axxeman wrote: Why? :roll:
Bra olje pluss at den er anbefalt av Cagiva. Innkjøringa er 100mil+.. Husk å varme opp før kjøring..
Det at den er anbefalt av Cagiva er jo bare fordi de har inngått en avtale slik at begge skal kunne tjene mer penger..
Jojo.. Men det er jo faktisk en bra olje.. Kjørte på det en tank...
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Wright
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss

Post by Wright »

ChristR wrote:
Svinso wrote:
ChristR wrote: Bra olje pluss at den er anbefalt av Cagiva. Innkjøringa er 100mil+.. Husk å varme opp før kjøring..
Jojo.. Men det er jo faktisk en bra olje.. Kjørte på det en tank...
merka du noe forskjell på den tanken ? :lol: hehe

agip er anbefalt av cagiva, og er sponsor på sykkelen som gir dem masse penger ja, men alikevel en god olje, og dyr. kjør med fullsyntetisk olje så er d godt.... spillolje d meste.
Kawasaki Zx750r Ninja.
ChristR

Post by ChristR »

Wright wrote:merka du noe forskjell på den tanken ? :lol: hehe
Faktisk litt.. ;) Gikk litt renere og sota ikke.
2002 Aprilia RS 125 SBK

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
TDK

Post by TDK »

ChristR wrote:
Wright wrote:merka du noe forskjell på den tanken ? :lol: hehe
Faktisk litt.. ;) Gikk litt renere og sota ikke.
Kjøpte meg en flaske Castrol TTS idag... Bør jeg fylle på når det er 10% igjen av oljetanken eller kan jeg fylle på nårsomhelst? Tror det er Crosspower RX olje på nå.... (ikkeno skvip, koster 140kr L)
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Winalot

Post by Winalot »

Jeg har byttet mellom merker selv om det ikke er minimalt med olje i tanken, har ikke merket noe forskjell. Sålenge du bruker skikkelig helsyntetisk så burde det være noenlunde likt :wink:
Image
£€O

Post by £€O »

ChristR wrote:
£€O wrote:
ChristR wrote: Bra olje pluss at den er anbefalt av Cagiva. Innkjøringa er 100mil+.. Husk å varme opp før kjøring..

varme opp før kjøring? javel? betydning av detta?
Å la den stå å gå til den har nådd et par grader under arbeidstemp.. helst

hvor lenge ca må jeg la den vente?
hvor lenge må du vente?
Alle barna løp fra bomba untatt britt, hun hadde defuse kit.
ChristR

Post by ChristR »

5min på tomgang ca.. Ta det rolig i førsten av turen.. Du merker når den er varm..
2002 Aprilia RS 125 SBK

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
£€O

Post by £€O »

det er ikke så ille da med fem min, jeg var redd for at den måtte stå i 30 min eller no... takk for alle svar
jallapikk

Post by jallapikk »

Winalot wrote:100 mil er iallefall min personlige innkjøringsperiode... Er anbefalt av de fleste fabrikker og da er du iallefall sikker på at motoren får den beste pleie som mulig. Husk å variere turtall og ikke presse motoren for mye konstant! :wink:

God olje bør en ha uansett om en kjører motoren inne eller ikke spør du meg :roll:
Men herregud da! har du en hjerneskade? hva faen er vittsen i og kaste bort masse tid på og innkjøre dritten? Motoren trenger ikke og innkjøres det er bare masse tull ikke hør på alt alle sier! Motoren har ikke bra av og bli devkjørt i masse timer! Jeg skjønner ikke hva som feiler folk når det gjelder innkjøring! jeg ga full gass fra første dag på min Nsr og jeg kjører fra alle hær i Moss!
kjøre i speedo
ChristR

Post by ChristR »

jallapikk wrote:
Winalot wrote:100 mil er iallefall min personlige innkjøringsperiode... Er anbefalt av de fleste fabrikker og da er du iallefall sikker på at motoren får den beste pleie som mulig. Husk å variere turtall og ikke presse motoren for mye konstant! :wink:

God olje bør en ha uansett om en kjører motoren inne eller ikke spør du meg :roll:
Men herregud da! har du en hjerneskade? hva faen er vittsen i og kaste bort masse tid på og innkjøre dritten? Motoren trenger ikke og innkjøres det er bare masse tull ikke hør på alt alle sier! Motoren har ikke bra av og bli devkjørt i masse timer! Jeg skjønner ikke hva som feiler folk når det gjelder innkjøring! jeg ga full gass fra første dag på min Nsr og jeg kjører fra alle hær i Moss!
Idiot! Sykkelen din går sikkert bra fordi den er på vei til skjæring.
Innskjøring er ikke for å få den til å gå bra, men for å få den til å holde lenge.
Så at sykkelen din går bra er ikke akkurat noe argument mot innkjøring.
2002 Aprilia RS 125 SBK

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Nå vet jeg ikke hva du er vant til Jallapikk, men her på forumet følger vi samfunnets vanlige normer. Vi tenker oss om før vi skriver, noe som du tydelighvis ikke gjør.
Du er den eneste her på forumet som har den holdningen der.

Og når det gjelder innkjøring: når fikk du mer peiling på innkjøring av motorer enn de som har produser dem i laaange tider? Alle som har peiling på motor vet at motorer skal innkjøres for at stempelet/ene og sylinderen(e) skal slites riktig til.
Du skjønner at når en motor er ny er det en del slipestøv inne i motoren. Slipestøvet er ikke heldig for motoren, derfor skal den kjøres med et lavere turtall under innkjøringen, slik at slipestøvet rund om i motoren blandes inn i oljen. Oljen renser som kjent motoren, samtidig som den smører den. Det er også grunnen til at man tar et oljeskifte ved 100mils servisen; man skal bytte ut den gamle oljen som er full av slipestøv og dritt.

Og din NSR vil nok ikke holde like lenge som en som er pent innkjørt. Effekten vil være så godt som lik.
Men stakkars den som kjøper NSR'en din! Hvis den holder så lenge at den kan bli solgt..

Uansett; vær så snill å ha en litt mildere ordlegging og ikke tro at du er den overlegne keiseren her.
Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som reagerer på din oppførsel.
£€O

Post by £€O »

vennligst steng tråd, blir bare skittkasting. ikke intressant for topicen og ingen hentydning for spørsmålet
Post Reply