Lett, lettere, tung

Prat om moped & scooter.
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: Lett, lettere, tung

Post by Maverick »

R6 har ca. 130 hester originalt, så da må du nok strupe den ned ;-)
Image
- Honda NSR 2003
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7497
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Lett, lettere, tung

Post by Jeanette »

Vet ikke helt konkret hva de gjør på R6, men når den strupes ned så vil du ikke få utbytte av alle de noen-og-100 hestene.
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Lett, lettere, tung

Post by Moses »

Haha. Det vil sii..

Hadde pappa'n min vært Bill Gates ville jeg fått lov til å kjøre en R1? (strupa ned)
Image
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
It’s my birthday

Re: Lett, lettere, tung

Post by Mantis »

Tror du det er bare penger det går på?
Folk er glad i barna sine også.

"Give your child a R1 for his last birthay" sier jeg :)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Lett, lettere, tung

Post by R6-freak »

Jeanette wrote:Vet ikke helt konkret hva de gjør på R6, men når den strupes ned så vil du ikke få utbytte av alle de noen-og-100 hestene.
Hvilken 18 åring kjører orginal? kjøp R6 få Tüv papirene osv, så fjerner du nedploberingskitet å kjører med 125-127 hester..
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Lett, lettere, tung

Post by Moses »

Mantis wrote:Tror du det er bare penger det går på?
Folk er glad i barna sine også.

"Give your child a R1 for his last birthay" sier jeg :)
Veel. Akkurat derfor jeg aldri fikk meg 125cc :(

Men svar seriøst da. Kan jeg kjøre en R1? :)
Image
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Lett, lettere, tung

Post by R6-freak »

ikke fulleffekt før du er 20/21år
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Gixxerman

Re: Lett, lettere, tung

Post by Gixxerman »

Gå i gradene sier jeg. Er snart 27 selv og kjører gixxer 1000 og har enda MYE å lære. Å hoppe rett på kilosykkel er bare dumt. Dette er min 5'te sykkel så jeg kan vel i det minste si jeg har steget i gradene.

It's the bend at the end that kills you, sies det. Det er så jævla sant at du ikke aner. Nei, om det måtte være sportslig sykkel du ønsker, start heller med en RS250 sier jeg. Vi sier ikke dette for å være drittsekk, men fordi en litersykkel er altfor mye for en uerfaren fører.
Du må gjerne tro du er god, men det er du ikke... Ingen er...
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Lett, lettere, tung

Post by Moses »

Bra sagt 8)

Sant det du sier. Ser på meg selv som en meget erfaren 'syklist' men har flere ganger hatt nesten-ulykker på grunn av feilbedømmelse og slikt. Haha. Kan nevne nesten utforkjøring, nesten kollisjon og nesten kjørt ned fotgjengerfolk.

(Kjørte i går med en kamerat. Sykkelen hans gjorde bare 30km/t. Var mange biler bak oss. Plutselig hørte jeg en tulling bak som tuta. Regnet med det var den første bilen bak som handlet, snudde meg og viste finger! Haha. Det var ikke bilen bak som tuta. Var en bak der igjen. Og jeg viste finger'n til purken! Haha! Hilarious! Litt ute av temaet kanskje :D )
Image
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Lett, lettere, tung

Post by ErlingSG »

Ohh, badass 8)
You are liek teh ghååstrider!
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Lett, lettere, tung

Post by R6-freak »

for en som har kjørt lett mc med 30 hester i 2år merker ikke så stor forskjell til en 34hk r6 vil jeg tru. Litt stør osv men. Men de fleste nye sjåfører tenker fart og da går det som regel dårlig. Så jo han som hadde hatt lappen i mindre en 1 time og ble målt til 170km/h i en tunnel i bergen :twisted: av en vanlig politi bil også!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
It’s my birthday

Re: Lett, lettere, tung

Post by Mantis »

De merker det når de ligger i fjellveggen og ulykken skal granskes =D>
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Lett, lettere, tung

Post by R6-freak »

jupp
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Lett, lettere, tung

Post by ErlingSG »

Mantis wrote:De merker det når de ligger i fjellveggen og ulykken skal granskes =D>
Optimistisk som alltid :smt046
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Re: Lett, lettere, tung

Post by Evje »

Nå forvirrer dere bare..

0-50 cc=moped. Maks 45 km/t
50-125cc=lett mc. Maks 15 hk
125cc-tung mc

Under tung mc så har man mellomtung mc. Det gjelder for alle som har lappen for tung motorsykkel som ikke har fyllt 21 år per dags dato. Det som menes medmellomtung mc er at det er en begrensning på antall hk som det er lov å ha og det er da 34 hk. :)

Det går å f.eks. omregistere moped som lett mc osv, men da må man utbedre sykkelen på mange måter som jeg ikke gidder å gå inn på.

Ang kubikk: kubikk har langt ifra alt å si på motorytelsen, du har forskjellige typer motorer som totakts-motorer og mest bukt over 250 cc, firetakts-motorer.

Motorytelsen kommer ann på hvor mye effekt du tyner ut av motoren, ikke bare størrelsen. En fordel med størrelsen er at du som regel har mer nm i forhold til en mindre motor med like mye effekt som da betyr mer dreiemoment på bunnen(bunndrag).
Hei
Post Reply