dekk
-
dekk
enkleste mulighet for å få nye dekk til en zx6r?
mener å ha hørt at du kan møte opp på rudskogen å kjøpe dekka til de som øver der, for de bruker de bare en gang? evt når og hvor mye skal de ha ?
noen som vet mere ?
mener å ha hørt at du kan møte opp på rudskogen å kjøpe dekka til de som øver der, for de bruker de bare en gang? evt når og hvor mye skal de ha ?
noen som vet mere ?
Re: dekk
Poenget med brukte banedekk er vel ikke å bli en "bedre fører" men å spare penger. Vet om mange som kjøper disse, og er fornøyd. Banedekk slites mest på sidene, mens veidekk slites mest mitt på. Derfor er det mange veimil igjen. Sjekk forumet til desmodromene (ducatiklubben). Der får du sikkert svar på hvor/hvor mye etc.
Spare penger ? Dekk er noe man ikke sparer penger på. Dekk er det mest essensielle vi på to hjul har, hvorfor spare penger på slikt ?
Banedekk trenger varme for å fungere. Den tempen får man ikke på gata, never ever. I tillegg bor vi i et land med regn til tider, og kalde banedekk på regn er et helvete.
Har man ikke råd til dekk, har man ikke råd til sykkel heller.
Over & ut...
Banedekk trenger varme for å fungere. Den tempen får man ikke på gata, never ever. I tillegg bor vi i et land med regn til tider, og kalde banedekk på regn er et helvete.
Har man ikke råd til dekk, har man ikke råd til sykkel heller.
Over & ut...
Banedekk og banedekk, det er mange forskjellige typer å velge i. Dette med dekk er litt som olje, alle vet best, ingenting annet gjelder. Jeg vet om flere som bruker disse dekkene på vei, og det fungerer bra. Ingen motorsykkeldekk fungerer bra kalde uansett, og på regn tar de fleste det pent. Dekk blir fort en av de største utgiftene på motorsykkel, så jeg skjønner godt de som vil spare litt her. Sliks er jo ulovlig, og banedekk med mønster krever ikke mye mer oppvarming enn supersport dekk som BT014, PilotPower osv.
Ingen motorsykkeldekk fungerer bra kalde uansett.... Nuvel, her har vi en sannhet med modifikasjoner.
Trenger du billige pilot power så gå sammen to-tre stykker eller flere. Handle fra http://www.reifenversand.com og kjøp minimum 2 sett per pers og ta en harrytur i samme sleng, ettersom det må sendes poste restante til sverige.
Når du tar i et ferskt pilot power så skjønner du hva det dreier seg om... (jeg smilte bredt første gangen for å si det mildt)
Trenger du billige pilot power så gå sammen to-tre stykker eller flere. Handle fra http://www.reifenversand.com og kjøp minimum 2 sett per pers og ta en harrytur i samme sleng, ettersom det må sendes poste restante til sverige.
Når du tar i et ferskt pilot power så skjønner du hva det dreier seg om... (jeg smilte bredt første gangen for å si det mildt)
-
viss jeg skal ha bak dekk til min sykkel hvilket merke til en litt billigere penge bør jeg ha da?
kan godt bestille fra utlandet eller handle i sverige..
-
har hatt lappen 1mnd så er bare ute etter å holde meg på vegen, skal ikke kjøre noe på bane md de..
-
sportmax raadial d207f står det på dekket.. 120/65zr17 og 180/55zr17
-
Du bør hvertfall ikke høre på gixer i dette tilfellet. At han ikke har brukt banedekk særlig mye er tydelig.sgundersen wrote:viss jeg skal ha bak dekk til min sykkel hvilket merke til en litt billigere penge bør jeg ha da?
Dunlop, Metzler, Pirelli har dekk som fungerer i lavere temperaturer. Michelins orginale Pilot Race var farlige på vei og bane da de ga dårlig grep som kalde og brukte lang tid på å bli varme og skumle slipp karakteristikker. Det gjorde at mange kjørte ut på vei eller på 3dje runde på bane. Om Michelins dekk er slik nå aner jeg ikke.Veldig få som bruker mønstrede Michelin dekk i norge. Du får et dekk for noen hundrelapper. Send meg en PM så får det et telfonnummer du kan ringe. Prisen der er omkring 1500 for to dekk ferdig omlagt.
Bandekk er heller ikke håpløse på regn men skal du ha full glede av dem(, og andre dekk) i regn skal du opp til max trykket dekket tåler. Minimal kontaktflate gir maksimal gjennomtrengningsevne og det er det som hindrer vannplaning, ikke de få stripene man kaller mønster.
En ting banedekkene er overlegent best til er kjøring på dårlig asfalt. Sprekker og spor merkes knapt pga det sparsomme mønsteret og den myke gummien. Slik blir banedekk mye mer stabile på typiske norske forhold til tross for en mindre stabil oppbygning. Samme egenskaper gir dekkene en overlegen feel og tilbakemelding og ingir derfor tillit til dekkene og de missbruker ikke den tilliten.
Jeg har kjørt på banedekk i 5-6 år nå er strålende fornøyd. Jeg har råd til det beste av gatedekk, men når det beste for meg koster 1/2* synes jeg ikke det er noe argument for å slutte å kjøre sykkel som gixer så flåsete slenger ut. Mange er nok skremt av en viss Eurosport kommentator som også holder foredrag om hvor farlige racing dekk er. At han også selger gatedekk glemer han alltid å nevne. Se på Ola Svensen, ekslusiv distrubitør av Dunlop racing dekk i norge (bil og mc). Gjett hva hankjører med på sykkelen sin?
Vurder sterkt å bytte begge dekkene. "Ny" gummi er bare nydelig å kjøre på og selv om fordekket har ok med møster (sjekk nøye sidene, det er der de slites mest) så får de også kanter og gjør kjøringen kantete. Særlig har sykkelen en tendens til å understyre med slitte fordekk. Dvs man må gjerne pushe gjennom hele svingen, eller endre kroppsstillingen for å unngå å pushe. Prisen er for meg ikke et argument for billige dekk men at jeg kan nyte gleden av "nye" dekk følelsen gjennom mesteparten av sesongen. Jeg gidder ikke slite dem ned men bytter når jeg føler slitasjen blir brysom.
* selve innkjøpet er enda billigere men da legger jeg til en del for kortere levetid.
Last edited by Babelfisken on 08 Aug 2007 23:11, edited 1 time in total.
-
Dette kan du umulig seriøst mene?Gixxerman wrote:Ingen motorsykkeldekk fungerer bra kalde uansett.... Nuvel, her har vi en sannhet med modifikasjoner.
Hvilke dekk skal fungere bra kalde?
Vi bor i Norge.... Har vel kjørt til/fra jobb osv i en evighet nå føles det, i scheisse vær, og folk kan si så mye de vil om at det bare er å kjøre saktere osv men... Hva den gangen man trenger litt ekstra grep ?
Forøvrig nevner du ærlig dette med kjørelengde. En typisk kar som kjøper disse dekka er vel en som kjører de til siste gummi rest(corden) og da er det vel bare ræva igjen.
Vil to sett slike vare like lenge som et sett nye pilot power f.eks ?
Om ikke, sparer man faktisk penger på å kjøpe et sett nye pilot power. Til ettertanke...
Forøvrig nevner du ærlig dette med kjørelengde. En typisk kar som kjøper disse dekka er vel en som kjører de til siste gummi rest(corden) og da er det vel bare ræva igjen.
Vil to sett slike vare like lenge som et sett nye pilot power f.eks ?
Om ikke, sparer man faktisk penger på å kjøpe et sett nye pilot power. Til ettertanke...
Med modifikasjoner skrev jeg. Det finnes mange dekk. Noen er bedre enn andre.Babelfisken wrote:Dette kan du umulig seriøst mene?Gixxerman wrote:Ingen motorsykkeldekk fungerer bra kalde uansett.... Nuvel, her har vi en sannhet med modifikasjoner.
Hvilke dekk skal fungere bra kalde?