Tennings problemer kawasaki zzr 1100

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
kko65
MC: Kawasaki zz-r 1100 -91

Tennings problemer kawasaki zzr 1100

Post by kko65 »

Hei
Har et problem som begynner å tære på mitt vett og forstand HJELP PLEASE!! :evil:
Har kortslutning på splitter nye pluggledninger,så sykkelen hakker så inn i F**.
Tilogmed når ei ledning ligger i mot en slange til radiatoren slår det gnister over!! Har bytta 2 ganger,å di som står på nå er det mye isolasjon rundt,allt er knuske tørt!! Hva i all verden er det som kan forårsake dette?? Plugghettene? For mye motstand i dem? Byttes?
Er litt av en jobb å bytte å flytte på ledninger å så ut å prøvekjøre..... er så drita lei.
Blir vel verksted neste hvis ikke det er en gluping her da.. ;-)
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Re: Tennings problemer kawasaki zzr 1100

Post by Dominator »

Hei og velkommen :)

Bare for å spørre litt dumt til å begynne med: Gikk sykkelen greit FØR du byttet pluggledninger? Sikker på at alle plugghettene sitter ordentlig på pluggene? Pluggledninger skal normalt ikke slå gnister uansett hvor de ligger...
kko65

Post by kko65 »

Heisann.............. Problemene begynte en regnværsdag,såvidt jeg husker.Hettene er PÅ det er jeg sikker på.Når det er mørkt i garasjen så ser jeg et flott diskotek under tanken ja :(
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

hvilke pluggledninger bruker du? orginale-enkeltleder-spiralkjærne eller kull kjærne????
kko65

Post by kko65 »

Heisann
Pluggledningene heter: NK CABLES MSJ - 7 1,5 mm2.... :)
Skal måle hetter og coil nå........ ;-)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

hm....nk cables har jo ikke det produkt navnet...
er du sikker på at dette er pluggledninger??

hvis ikke kan du jo prøve å kjøpe en 2meter tennkabel på biltema..35-2675.
klippe denne i passe lengder å prøve... 22kr....
kko65

Post by kko65 »

HALLO!!!
Greit at jeg har problemer men......vet da forskjell på ledninger. [-X
Har bytta ledningene 2 ganger nå å brukt 2 forskjellige typer,men det nytter ikke. :-s
Fikk ingen gode resultater av målinger på coil og hetter,så nå er det på verksted med coiler,ledninger og hetter sånn at di kan måle om det er noe feil ned dette.
Wish me luck ellers så blir dette kostbart... :(
mekkern

Post by mekkern »

grunnen til at jeg spurte er at JEG kan ikke se hva du har brukt......

hva var målingene på plugghettene da? og var alle ca like?
StenR

Post by StenR »

Burde ikke dårlig jording av motorblokka kunne gi slike effekter? "Lynshow" pleier jo være defekte pluggledninger, men om det ikke er jordforbindelse gjennom pluggene, så kan det jo tenkes at strømmen går en annen vei. F.eks. gjennom radiatoren om den er jordet via en annen jordforbindelse. Bare tenker høyt her jeg nå altså...
kko65

Post by kko65 »

Hetter,ledninger og coiler er ok.Sjekket på verksted \:D/
Men da gjenstår det å sjekke jording............. :roll:
Babelfisken

Post by Babelfisken »

StenR wrote:Burde ikke dårlig jording av motorblokka kunne gi slike effekter? "Lynshow" pleier jo være defekte pluggledninger, men om det ikke er jordforbindelse gjennom pluggene, så kan det jo tenkes at strømmen går en annen vei. F.eks. gjennom radiatoren om den er jordet via en annen jordforbindelse. Bare tenker høyt her jeg nå altså...
Da burde man vel også fått startproblemer?
På de fleste sykler går det vel en feit jordingsledning fra batteri rett til motor? Har ikke denne kontakt får vel heller ikke startmotor strøm.
Babelfisken

Post by Babelfisken »

kko65 wrote:Hetter,ledninger og coiler er ok.Sjekket på verksted \:D/
Men da gjenstår det å sjekke jording............. :roll:
Eh, sikkert dummt spørsmål, men har du sjeket tennpluggene?
kko65

Post by kko65 »

Pluggene er splitter nye... åpning sjekket..... Jording motor- batteri målt og funnet i orden...
Virker som om allt er ok når jeg ikke har tanken og luftfilterboksen på.Da er det full gassrespons..... Prøver videre gjennom helga. :-k Takker for alle tips så langt :-s
pelsen
MC: litt

Post by pelsen »

Prøv å jorde coilene til toppen, det vil eliminere eller bekrefte jordingsfeil.
Forbindelsen mellom motor og batteri er ikke relevant, det er mellom coil og topp som er viktig her.

Bruker selv en ledningstump med krokodilleklemmer til slike ting, raskt å sjekke.
kko65

Post by kko65 »

Ingen forandring ved ekstra jord til coiler.
Men nå plutselig går den som f** igjen............... Må jo være noen ledning eller ledninger som ligger mot jord en eller annen plass.
Sl\kal ut å prøvekjøre litt nå. 8)
Men har funnet ny sykkel på Finn.no...... Så min gamle sliter skal få roe seg litt.Blir nok en 1400 2007 modell ja. \:D/
Post Reply