skiltlys

Prat om tung MC.
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

skiltlys

Post by RH racing »

er dette påbudt?? skal fjerne refleksplate og drit på min nå. og vet ikke om jeg gidder å ha skilt lys, blir dette noen ganger kontrollert på sykkel??
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Kan nesten si med 100 prosent uten at eg har peiling at dette er påbudt!
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Det er ihvertall ikke skiltlys på min scooter (orginalt), mylig reglene er annerledes for MC?

AtW
Æ'ndalitten

Post by Æ'ndalitten »

Det skal være en rød refleksplate bak, enten rund eller firkantet. Det er antakelighvis for at man i mørket skal kunne se at det er noen forran med "hekken" til, i tilfelle sykkelen av en eller annen grunn ikke skulle synes på andre måter.
Det skal vel også være lys for kjennemerke, men om det er påbudt... :?: :? :?: (Funksjonen er jo at du skal bli gjennkjent hvis noen ser deg.)
Kosh

Post by Kosh »

ATWindsor wrote:Det er ihvertall ikke skiltlys på min scooter (orginalt)
Er du sikker? Skiltet er vanligvis under det røde baklyset, som har en blank underside, slik at det kommer hvitt lys på skiltet. Det er temmelig sikkert påbudt, men alt bestemmes jo gjennom EU-direktiver nå om dagen, så jeg sliter litt med å finne paragrafer.
V4 fun
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Kosh wrote:
ATWindsor wrote:Det er ihvertall ikke skiltlys på min scooter (orginalt)
Er du sikker? Skiltet er vanligvis under det røde baklyset, som har en blank underside, slik at det kommer hvitt lys på skiltet. Det er temmelig sikkert påbudt, men alt bestemmes jo gjennom EU-direktiver nå om dagen, så jeg sliter litt med å finne paragrafer.
Jeg skal undersøke litt nøyere, basererte det egentlig bare på at det sto i haynes-manualen at bare 100cc-modellene hadde skiltlys, kommer tilbake med bilder og mer info senere i dag eller i morgen.

AtW
RH racing

Post by RH racing »

er jo skiltlys og refleks på den nå... men vil fjerne alt dette. så da får jeg heller bare skjære litt i hovedlyset da. hehehe... men refleks? får henge på en refleks om jeg setrter den i fra meg da. hehehe det skal bort i allefall...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

adoniz

Post by adoniz »

skal være refleks i tilfelle lyset går
RH racing

Post by RH racing »

men om lyset går har du fortsat ikke lov til å kjøre uten lys da... er da bot for det...

Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Poenget er at om du får motorstopp langs veikanten i tusmørke har andre bilister mulighet for å se deg om du har refleks bak.
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

RH racing wrote:men om lyset går har du fortsat ikke lov til å kjøre uten lys da... er da bot for det...
Eg vet at så lenge du har noe lys å enten mc eller bil så skald et fungere.
Ta et eks med bil, har du de ulovlige blå lysene på vinduspylerene så skal de fungere sjølv om det ikkje er lovlig..Vet det lukter svidd av dette reglementet men er bare sånn det er..Så er det lys så ska det fungere
RH racing

Post by RH racing »

men finnes det noe erstatning ting for den moppa mi da? zxr 750R. 92mod. om noen med refleksen i lamapa eller no sånnt?

TelefonicaMovi

Post by TelefonicaMovi »

sant som blir sagt, det skal være der. men sikkert mulig og lage en mindre synlig, men fortsatt praktisk god løsning? Jeg har selv lyst til og flytte skiltet lengre inn i hjulbuen, men hører dette ikk er lov... Hvis i tilfelle det er lov, må jeg nok ha lys på det der også...
RH racing

Post by RH racing »

haha..du liker å rippe opp gamle tråder? den sykkelen jeg snakker om der er solgt for leeeeeenge sia....

TelefonicaMovi

Post by TelefonicaMovi »

hehe, dreit litt på draget der, så ikke datoen før en stund etterpå... :oops:
Post Reply