Hjelp! Kræsj!
Hjelp! Kræsj!
En jeg kjenner kræsjet med sin sykkel i dag.
Kluet er at sykkeln er registrert som mellomklasse men blomberingane var av når han kjøpte den.
Kan dette bli ett styr når han kontakter forsikringselskapet? trenger seriøst tips..
Han kjørte inn i en anna bil bakfra. Heldigvis en han kjente. Fyren han kjørte inni, altso bilen, fikk bulk i bakskjerm og knust lykt..men med sykkelen gikk det verre.Hele høgre side er skrapet opp,knekt speil, knekt fothviler, knekt bremsepedal, hull i "motordeksel" så oljen rant rett ut, deler av venstre side er også skrapet opp!! Sikkert noe mer også, blir en grundigere sjekk i morgen i dagslys!
Kluet er at sykkeln er registrert som mellomklasse men blomberingane var av når han kjøpte den.
Kan dette bli ett styr når han kontakter forsikringselskapet? trenger seriøst tips..
Han kjørte inn i en anna bil bakfra. Heldigvis en han kjente. Fyren han kjørte inni, altso bilen, fikk bulk i bakskjerm og knust lykt..men med sykkelen gikk det verre.Hele høgre side er skrapet opp,knekt speil, knekt fothviler, knekt bremsepedal, hull i "motordeksel" så oljen rant rett ut, deler av venstre side er også skrapet opp!! Sikkert noe mer også, blir en grundigere sjekk i morgen i dagslys!
Re: Hjelp! Kræsj!
Vel så lenge han kjørte den som fulleffekt og er registrert som mellomklasse vil han nok få store problemer med Forsikringselskapet, de vil rett og slett ikke dekke noe! og kan vel igrunn også ta han for dokumentforfalskning ?
Eller tar jeg feil der?
Uansett, han får ikke noe igjen på forsikringa

Uansett, han får ikke noe igjen på forsikringa

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Må vel ha sykkelen i benk for og finne ut dette? Sykkelen kan neppe startes sånn den er nå..
Riktig det Chris sier.. Men han kan satse på å ikke fortelle det til forsikringsselskapet.. men hvis dem oppdager det kan han bli anmeldt få rulleblad og at forsikringsselskapet stiller han til ansvar slik at man må betale for alle skadene + litt til.
- KTM EXC 530 09 Six Days
x Honda Hornet 07
x Honda Hornet 07
Kan man? Såvidt jeg forsto når jeg konfererte med en advokat, så får man ikek forkortning av slik, om ikke den økte effekten var medvirkende til ulykken.freddy85 wrote:Riktig det Chris sier.. Men han kan satse på å ikke fortelle det til forsikringsselskapet.. men hvis dem oppdager det kan han bli anmeldt få rulleblad og at forsikringsselskapet stiller han til ansvar slik at man må betale for alle skadene + litt til.
AtW
Høres rimelig ut AtW - aldri hørt om en bilist som har måttet ta hele oppgjøret selv fordi bilen var chipet, trimmet eller annet. Annerledes med promillekjøring - da skulle du ikke vært der.ATWindsor wrote:Kan man? Såvidt jeg forsto når jeg konfererte med en advokat, så får man ikek forkortning av slik, om ikke den økte effekten var medvirkende til ulykken.freddy85 wrote:Riktig det Chris sier.. Men han kan satse på å ikke fortelle det til forsikringsselskapet.. men hvis dem oppdager det kan han bli anmeldt få rulleblad og at forsikringsselskapet stiller han til ansvar slik at man må betale for alle skadene + litt til.
AtW
Dette var i en 50 sone..hadde max 45km i timen da uhellet skjedde noe sjåføren foran kan bekrefte.
Dreier seg absolutt ikke om promillekjøring ,bare så det er klart

Nei, jeg prøvde ikke å antyde detjalla636 wrote:Dette var i en 50 sone..hadde max 45km i timen da uhellet skjedde noe sjåføren foran kan bekrefte.

da må dem ha en grunn for å sjekke dette.. ikke ofte dem har kapasitet eller erfaringer nok til å vite at denne er trimmet.ATWindsor wrote:Kan man? Såvidt jeg forsto når jeg konfererte med en advokat, så får man ikek forkortning av slik, om ikke den økte effekten var medvirkende til ulykken.freddy85 wrote:Riktig det Chris sier.. Men han kan satse på å ikke fortelle det til forsikringsselskapet.. men hvis dem oppdager det kan han bli anmeldt få rulleblad og at forsikringsselskapet stiller han til ansvar slik at man må betale for alle skadene + litt til.
AtW
men dette kan ikke føre til dok forfalsk, men kan alikevel risikere å måtte bøte med å betale skader selv, og man må kanskje belage seg til å måtte betale tollavgift på di hestene som ikke er tollet, man får en annmerkning på førerkortet angående kjøring med trimmet kjøretøy. angående bil og chipping har man lov til en økning på 15% uten godkjenning. men over dette må det på nyere biler betales hk avgift, og bilen må være godkjent med det antall hester man har og forsikring SKAL gjøres om.... men hvor mange gjør dette? hehehe
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Tviler på han får prikk på førerkortet, hvis han ikke da kan kjøre tung, om han fortsatt kjører mellomtung så har han kjørt uten førerkortet for sykkelen. Så ligger vel noe der også 

x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Forsikringsselskapene sjekker sykkelen KUN når det er misstanke om uaksom kjøring osv.
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- MC: '80 Honda XL 500S
Snart tredje runde på meteret, langt igjen enda - Location: Bergen
Slik jeg har forstått er det kun ved promillekjøring det blir automatisk avkorting/regress, ved alle andre regelbrudd må det dokumenteres årsaksammenheng eller grov uaktsomhet før dem gjør det.
tunglappen har han så kjører fullt lovlig sånn sett..Chris wrote:Tviler på han får prikk på førerkortet, hvis han ikke da kan kjøre tung, om han fortsatt kjører mellomtung så har han kjørt uten førerkortet for sykkelen. Så ligger vel noe der også
og dette vet du med sikkerhet?NSR-freak wrote:Forsikringsselskapene sjekker sykkelen KUN når det er misstanke om uaksom kjøring osv.
jeg også tror/trodde det var sånn det fungerte men man vet jo aldri

- Petterjacobsen
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Hadde ikke tatt dette så tungt. Hvis høy fart hadde vært årsak så hadde jeg vært bekymret, men en kræsj i 45 er forsatt en kræsj i 45 uansett om det er 50 eller 100hk i sykkelen. Ved en slik kollisjon så bryr nok ikke forsikringsselskapet seg om slikt.
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...