Kjøreutstyr som blir ødlagt i kræsj!
Kjøreutstyr som blir ødlagt i kræsj!
Må man ta det med seg og vise det noen plass for og få nytt på forsikringa eller?
Re: Kjøreutstyr som blir ødlagt i kræsj!
Hva med å ringe forsikringsselskapet å høre 

tja, er ikke her mange kunnskapsrike folk her på forumet da eller? eller var det ALTFOR gale og spørre om det her!!??
Nei, du må gjerne spørre, men det er fortsatt bare å ringe dem å høre.
ja skal jo ringe dem mandag uansett..men fint og høre hvordan forsikringsselskaper praktiserer dette og forumet er vel laget for og brukes!
Ja det er laget for å brukes, og du har fått et svar. Får jeg ikke svare

Hehe,alle har jo lov og svare, men spesielt du siden du er moderatorGixxerman wrote:Ja det er laget for å brukes, og du har fått et svar. Får jeg ikke svare![]()

Det er ganske enkelt; hvis de erstatter utstyret ditt, er det gamle deres eiendom. Tapt utstyr som er erstatet og kommer tilrette likeså.
Normalt vil selskapet ha det gamle utstyret.
Normalt vil selskapet ha det gamle utstyret.
-
Eller, om det ikke er totalt ødelagt, utbetaler de en sum. Venninne fikk riper på kneet på kjørebuksen sin, selskapet betalte henne 500 spenn for det.
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Oooh tror jeg får dra mer på bane så kanskje jeg får tjent inn litt kroner på kneskrap 

Jeg fikk bare beskjed om å legge til informasjon om utstyr og evt. pris i skademelding man leverer til forsikringselskapet.
De sa ingenting om at de skulle ha det, så får nå se!
De sa ingenting om at de skulle ha det, så får nå se!
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Gixxerman wrote:Oooh tror jeg får dra mer på bane så kanskje jeg får tjent inn litt kroner på kneskrap
Jeg kan slepe deg med tau

-
Jaaa, luringen! Nå var dette en Harley Davidson kjørebukse i skinn. UTEN knepuckerGixxerman wrote:Oooh tror jeg får dra mer på bane så kanskje jeg får tjent inn litt kroner på kneskrap

-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Hos meg var egenandel+tap av bonus større enn kjøp av nytt utstyr..
Stiller meg av og til spørrende på hvorfor vi egentlig har forsikring... de vet å vri seg unna store deler av utbetalingene.

Stiller meg av og til spørrende på hvorfor vi egentlig har forsikring... de vet å vri seg unna store deler av utbetalingene.
-- Honda VFR (04) --
Hos mitt forsikringsselskap så måtte jeg ta med kjøreutstyret på verkstedet der jeg hadde sykkelen,så ringer verkstedet takstmann,så ser de på utstyret og sykkelen i lag.Så refunderer de beløpet tilbake til meg eller jeg velger meg ut nytt utstyr til samme prisen. Dette er da praksisen hos Terra.