Uoppmerksomhet førte til mitt første velt. Øvelseskjørte på moped (artige, små og gamle fz-scootereHDmann wrote:Etter velten fikk jeg en påminnelse om at den største faren for meg er å være uoppmerksom. Det er fort gjort å havne i drømmeland når man kjører rett fram i liten fart - og omtrendt i fartsgrensen. Er man en del over fartsgrensen, tror jeg man automatisk er litt mer fokusert. Et tveegget sverd på en måte.

Vi hadde en lærer som ikke brydde seg om at vi grisekjørte opp en gresskledd bakke ved skolen, der ble det også selvfølgelig noen velt

Neste velt var ikke min feil da. Jeg og læreren min kjørte på Lånke øvelsesbane. Vi skulle kjøre til neste øvelse, han kjørte for å vise meg øvelsen. Måtte vel tøffe seg litt så han ga på skikkelig og la oss veldig ned i en sving. Det regnet hele dagen vi kjørte, så asfalten var glatt og svingen noe rart dosert. Uansett, vi mistet alt som kan kalles grep og føyk ut. Gikk jo bra med både oss og sykkelen. Sykkelen fikk kun en noe avbrukket og bøyd bakbremse, ikke noe videre synlig enn det. Det er noe usikkert om det var framhjulet som slapp eller det hele skjedde fordi veltebøylen tok nedi

Har ikke kjæsjet/veltet etter jeg har kjørt opp, men jeg er fersk i gamet så det kan jo skje en dag snart