NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Fidel »

Hei alle på forumet som er NMCU-medlemmer:

Lørdag 1. september avholder NMCU årsmøte i Fredrikstad med Fredrikstad MC Club som vertskap. Årsmøtet begynner kl 13.00 og slutter vanligvis ved fem-tiden. Etter årsmøtet blir det felles middag og årsmøtefest. Trubaduren Bjørn Solbakken (kjent blant annet fra Norgestreffet) spiller.

På NMCUs årsmøtet er alle som kan vise gyldig medlemskort hjertelig velkomne. Fordi organisasjonen har direkte demokrati (ett medlem - én stemme) har alle som møter opp stor innflytelse på hvem som skal styre og hva NMCU skal jobbe med i det neste året.

Les mer på NMCUs hjemmeside - og møt opp! Hadde vært fint å se mange MC-forumister der!
User avatar
FemIce
Posts: 521
Joined: 27 Nov 2005 12:25
MC: Lille-V, 2004 mod
Location: Oslo-området
Contact:

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by FemIce »

Kræsjer med Senior MC Øst sitt høsttreff dessverre.
(det er derfor vi ikke kan komme iallefall )
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by SoloTwin »

Senior MC lager mange fine aktiviteter for motorsyklister.
Men nå kan du slå to fluer i en smekk;

Ta et treff i Fredrikstad, med morsomme medlemmer fra mc forumet, ;)
og bli samtidig med å utvikle en MC-politisk plattform og en handlingsplan for hvilke saker som er viktige for deg som motorsyklist i året som kommer. :D

Treff OG mc politisk bidrag !
Kan det bli mer fornuftig?
Kan det bli mer tilfredsstillende? :D

Flott tur (om man tar den "innenlands"), teltovernatting (pensjonat, hotell eller hva man ønsker å velge), øl (!!!), musikk, godt selskap(!!!), mulighet til å påvirke motorsyklistenes fremtid i Norge(!!!)... mat(!), ..hva mer kan jeg nevne?

http://www.nmcu.org/nyheter/070702.html
http://www.nmcu.org/nyheter/070702a.pdf artikkel fra MC Bladet
http://www.fmcc.no/
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by SoloTwin »

Limer inne en diskusjon avsatt på Tyrigrava tråden.
http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... start=1290
_____________
Svar til Attila ang medlemskap i NMCU
_____________
Da må du avse etpar-tre hundrelapper i året og få navnet ditt på medlemslista til NMCU.
Vi MÅ nødvendigvis ha en organisasjon i ryggen, ellers hadde gudene vet hvordan vi hadde hatt det som motorsyklister i dag... :(

Har du SETT alle de rare forslagene politikerne kommer med eller? :shock: :shock: :shock:
Det er bare EN ting å si til det;
Vi trenger en politisk arbeidene organisasjon i ryggen, som kan stoppe uvitende mc-hatende politikere slik de bla gjør. Helt klart! :evil:

Og de som er glad i kjører i motorsykkel i norge med et IKKE mer-reduserbare-lover enn det allerede er i dag, og som ikke allerede er medlemmer, vil selvsagt også melde seg inn, i dag. ;)
NMCU støtter mc-forumet ser det ut til. Se nmsu-logoen øverst på sidene.

Mange som jobber med gode saker for motorsyklistene, men samlet er vi størst! :twisted:


(Rene reklame-innslaget av meg dette... Hmm... Det ga meg en id'e. Hvis jeg viser til dette innlegget ovenfor nmcu... får jeg betalt for det da mon tro? Kanskje et par ekstra buttons eller noe? :roll: )
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Attila »

Svar ti Gruzzi:
--------------------------------------

Jeg er fullstendig enig i argumentene dine og er nok et fremtidig medlem hos NMCU.

Men er selv medlem i div. skytter organisasjoner og Norsk Våpeneier forbund.....ja, det blir mange etterhvert.
Jeg begynner å lure hva i allverden er det politikerne vil at vi borgere skal gjøre?

Bo på arbeidsplassen, ikke eie våpen eller drive på med noen aktiviteter som gir oss noe glede i hverdagen?
Alt morro skal enten forbys eller avgifts-belegges........."smile-avgift" som jeg kaller det for.

Norge er et trygt land å bo i, men Svensken som sa at: "Norge är den sista kommunist stat."....Han traff jaggu ikke bare spiker'n på hodet men også midt mellom øya!!!!

Tror ikke det er et land i europa hvor politikerne gir folket så mye skyldfølelse for alt det de gjør i fritiden.

Puhhhhh....rast fra meg litt nå....
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by SoloTwin »

Kommer von Waffel inn her tro?
:roll:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
FemIce
Posts: 521
Joined: 27 Nov 2005 12:25
MC: Lille-V, 2004 mod
Location: Oslo-området
Contact:

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by FemIce »

Jeg har IF forsikring og har via NMCU medlemskapet nesten en 1000-lapp i avslag pr år. Det medlemskapet betaler seg selv mange ganger bare på fordelene man får \:D/ .
Og så er det greitt å være medlem av en organisasjon som har en stemme som blir hørt =D> .

-femice-
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Attila »

Gruzzi wrote:Kommer von Waffel inn her tro?
:roll:
Tror ikke han oppfattet opplegget..... :roll: ;-)
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by SoloTwin »

Så fint 5ice! :D
=D>
_________________
Ok. Legger inne en quote her jeg. :)
Baron von Waffel wrote:Argumentasjonen er god den. Men i første omgang har jeg meldt meg inn i seniorMC. Må få opp kjøreaktiviteten ytterligere før jeg kan stå i flere MC-organisasjoner.
Det finnes bare EN Idun ketch... Jeg mener mc organisasjon.
Og du trenger ingen bestemt kjøreaktivitet for å være registrert eller medlem der.

Tror ikke det fordi de ønsker å forby ting, men fordi de anser oss "borgere" for å være impulsive uten .... dårlig selvinnsikt og at er truende til å gjøre hva det skulle være om ikke "de" satte regler og passet på oss.
Rene barnehage-mentalitet! :evil:
I Danmark er det værre; "Fra 1. august er det forbudt at have børn på under 135 cm med på en tohjulet motorcykel.Endvidere må børn under 5 år ikke befordres på trehjulet motorcykel eller i sidevogn til motorcykel, medmindre passagersiddepladsen er forsynet med sikkerhedssele. Med henblik på kontrol kan politiet til enhver tid kræve, at et barn, der befordres på en passagersiddeplads uden sikkerhedssele på en tohjulet motorcykel, måles, og målingen foretages af politiet. " http://mctcbt.dk/ :( Vi var der i sommer og det var kjempefint!!! Akk, så leit. :(
Dette må vel være noe også for norske politikere å se nærmere på. :( :(

Jeg tror mange ting kan komme av store fordomsfulle mennesker som ser sin rolle å "oppdra" det norske folk.
Det er også VELDIG lett å se på forslag som blir fremsett at de overhode ikke er faktaorientert, men STERKT farget av egen opplevd erfaring, interesse og subjektive meninger om dette og hint.
Jeg har lest noen selv og er dypt dypt sjokkert over den manglende kompetansen som ligger i forslagene.
Jeg kan bare forsøke å forestille meg hvor mye NMCU må jobbe for å finne frem og fremlegge fakta til regjeringen. For hvem har best greie på motorsyklisme og mopedisme? (Ja, for de jobber faktisk for dem også.)
Er det bilistene som vet best? Er de som jobber i regjering og storting motorsyklister?
Hva slags syn tror du de får når de leser nyheter om ulykker ALLTID omtalt som "kolliderte med bil" (hvem kolliderer med hvem?), og når de blir forbikjørt av "mc-ramp" når de ikke forstår at en mc'er er adskillig smidigere i trafikken enn en bil noen gang kan få blitt?

Og GULE VESTER????
Gule vester er så og si ensbetydende med saktegående eller stillestående aktiviteter som; biltilsyn, politi, bilstand eller veiarbeid ved veien, eller mopedkjøring.
Dette er podet inn i hodene våre. Vi reagerer på vesten fordi vi umiddelbart tenker på "kontroll" eller noe i den duren, men ofrer ikke tanken at dette faktisk er et objekt i relativt rask hastighet. Hva hjelper det DA om de titter to ganger, når vi blir redusert til et objekt på linje med mopedkjøring eller annen "stillestående" aktivitet?

Hva med farstredusering og farstsperre-trusselen?
Hvorfor ikke høyne farten og trafikkopplæringen for moped?
Mopedene er til så stor fare for seg selv og andre at jeg kan bare ikke forstå at DET skulle være lov!
Vi VET jo at enhver gjenstand som sinker trafikken er farlig. Og det blir ikke akkurat mindre og mindre mopeder!
Jeg kjenner folk som har trimmet mopedene sine fordi ikke tør å kjøre "moped" lenger.
Og DET er farlig!
Å kjøre på sykler som ikke er ment for særlig høy hastighet, og manglende opplæring i forhold til plassering og teknisk kjøring, uten tilstrekkelig utstyr osv, DET er farlig, og noe jeg legger uansvarligheten for på politikerne.
JA til NMCU som jobber tett i pusten på politikerne!
;)
:smt062
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Attila »

Gruzzi wrote:

Og GULE VESTER????
Gule vester er så og si ensbetydende med saktegående eller stillestående aktiviteter som; biltilsyn, politi, bilstand eller veiarbeid ved veien, eller mopedkjøring.
Dette er podet inn i hodene våre. Vi reagerer på vesten fordi vi umiddelbart tenker på "kontroll" eller noe i den duren, men ofrer ikke tanken at dette faktisk er et objekt i relativt rask hastighet. Hva hjelper det DA om de titter to ganger, når vi blir redusert til et objekt på linje med mopedkjøring eller annen "stillestående" aktivitet?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, barnehage mentaliteten er helt klar......og de snakker om full barnehage dekkning?
Det skal vist gjelde alle alderstrinn!!!!

Kommer gulevester som et krav, skal jeg jaggu montére en svær gul varsel-lampe på hjelmen i tillegg.
Men, de idiotene som foreslår slike ting hadde vel sagt: "Åhhhhh, for en stråååålende idé!"
Det er så fint når folk skal bestemme ting de ikke har greie på.
(Bare se på minister postene; det er jo reineste lotto trekkninga om hvem som "får" hva!)

For å være ærlig å dra ting den andre veien: Jeg ville ha sagt at mc burde få lov til å kjøre 20-30 km/t raskere enn det som står på skiltene. Grunnen til det er at de er, som, Gruzzi sier, smidigere. En sykkel stopper mye kjappere enn en bil.
Alt vi driver på med i samfunnet vårt blir regulert til en mer streng og....."fientlig" holdning.
Hvor langt skal det gå?
Til slutt får ingen lov til å kjøre, og det må skje i maks 10 km/t.(satt virkelig på spissen.)
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by SoloTwin »

Vi kjører ikke fortere for å kjøre forbi (slik mange bilister sikkert tror).
Vi kjører ikke forbi for å kjøre fortere.

Vi kjører forbi for å ha fri sikt.
Det kan være katastrofalt å kjøre etter biler dersom man ikke får den tilstrekkelige sikten man trenger.
Det ligger MYE rart i veibanen, alt fra dyner til kjøkkenskap, og gipsplater.

At det hele tiden befinner seg biler der fremme vi må passere, og bilene bak ikke lenger synes i speilet kommet ikke av at vi kjører for fort.
Det har bare sin naturlov.
Og som vi alle vet er naturen underfundig og uforutsigbar. Og full av mystikk.
Derfor er dette fenomenet en naturlov. I sitt mysterium.

Ikke at vi kjører for fort, Attila. For det gjør motorsyklister ikke. Gjør noen det da?? ;)
Last edited by SoloTwin on 15 Aug 2007 14:04, edited 1 time in total.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Baron von Waffel »

Attila wrote:
Gruzzi wrote:Kommer von Waffel inn her tro?
:roll:
Tror ikke han oppfattet opplegget..... :roll: ;-)
Det blir lett kluss i røra så forståelsen ikke dukker opp før det er for sent. Man er da mann.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Attila »

Baron von Waffel wrote:
Attila wrote:
Gruzzi wrote:Kommer von Waffel inn her tro?
:roll:
Tror ikke han oppfattet opplegget..... :roll: ;-)
Det blir lett kluss i røra så forståelsen ikke dukker opp før det er for sent. Man er da mann.
;-) Ikke sant....(Tygge tyggegummi OG gå samtidig :roll: )
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Baron von Waffel »

Gruzzi wrote:Vi kjører ikke fortere for å kjøre forbi (slik mange bilister sikkert tror).
Vi kjører ikke forbi for å kjøre fortere.

Vi kjører forbi for å ha fri sikt.
Det kan være katastrofalt å kjøre etter biler dersom man ikke får den tilstrekkelige sikten man trenger.
Det ligger MYE rart i veibanen, alt fra dyner til kjøkkenskap, og gipsplater.

At det hele tiden befinner seg biler der fremme vi må passere, og bilene bak ikke lenger synes i speilet kommet ikke av at vi kjører for fort.
Det har bare sin naturlov.
Og som vi alle vet er naturen underfundig og uforutsigbar. Og full av mystikk.
Derfor er dette fenomenet en naturlov. I sitt mysterium.

Ikke at vi kjører for fort, Attila. For det gjør motorsyklister ikke. Gjør noen det da?? ;)
Jeg har i hvert fall observert at de fleste MCer jeg møter på min vei opp og ned E134 enten kjører utenfor køene eller ligger bakerst. Midt i køen ser jeg få.

(Det kommer kanskje av at dere andre kan kjøre forbi litt kjappere enn jeg klarer?)
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: NMCUs årsmøte lørdag 1. september

Post by Attila »

Gruzzi wrote:Vi kjører ikke fortere for å kjøre forbi (slik mange bilister sikkert tror).
Vi kjører ikke forbi for å kjøre fortere.

Vi kjører forbi for å ha fri sikt.
Det kan være katastrofalt å kjøre etter biler dersom man ikke får den tilstrekkelige sikten man trenger.
Det ligger MYE rart i veibanen, alt fra dyner til kjøkkenskap, og gipsplater.

At det hele tiden befinner seg biler der fremme vi må passere, og bilene bak ikke lenger synes i speilet kommet ikke av at vi kjører for fort.
Det har bare sin naturlov.
Og som vi alle vet er naturen underfundig og uforutsigbar. Og full av mystikk.
Derfor er dette fenomenet en naturlov. I sitt mysterium.

Ikke at vi kjører for fort, Attila. For det gjør motorsyklister ikke. I allefall ikke jeg. ;)
Jeg vil ikke si at jeg kjører FOR fort, absolutt ikke....
Etter turen til Italia i fjor forstod jeg en ting.
Hastigheten på kjøretøyer her i landet er helt galt, virkelig...
Jeg kjørte i 170-230 km/t og saktere også, jeg opplevde ikke en eneste skummel episode.
Det skjedde ikke før jeg kom tilbake til "gamle-landet".
Oppover Østfold i 60 sonen, som i Tyskland hadde blitt satt til 120 km/t, der kom det en sykebil imot.
Vedkommende forran meg fant ut at det å stoppe bilen var lurt, ble en bråbrems, hvor jeg fant ut at jeg kunne likesågodt kjøre forbi. Det tok mellom 5 0g 10 sekunder før ambulansen passerte.

Min konklusjon er at mange av ulykkene skyldes mer kjørekunskapene(mangel på...) til folk pga søvn dyssende hastigheter. Det er merkelig hvordan hastigheten alltid får skylden for ulykker.
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Post Reply