Levetid på stempelringer

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Matape
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)

Levetid på stempelringer

Post by Matape »

Jeg lurer på å ta en liten service på motoren min og lurte da på levetid på stempelringer. Er 30 mil mye for et par ringer, eller trenger jeg ikke bytte enda?
Og hvis jeg ikke trenger å bytte nå, hvor mye lenger kan jeg kjøre med dem før det er lurt å bytte?
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
MatsBS
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D

Re: Levetid på stempelringer

Post by MatsBS »

30 mil er jo ingenting. Mener du 300 mil?
Image

Image
Evje

Post by Evje »

Du bytter ikke stempelringer før du kjenner at kompresjonen begynner å bli dårlig, uavhengig av hvor langt den har gått. Det er mer enn km-stand som spiller inn på levetiden. ;)

Stempelringene kan byttes fra alt mellom 0-1000 mil avhengiv av hvordan du har kjørt.
Hei
Matape
MC: Tempo Panter 460 med 6hk 50s sylinder(utvendig helt lik orginalen)

Post by Matape »

Evje wrote:Du bytter ikke stempelringer før du kjenner at kompresjonen begynner å bli dårlig, uavhengig av hvor langt den har gått. Det er mer enn km-stand som spiller inn på levetiden. ;)

Stempelringene kan byttes fra alt mellom 0-1000 mil avhengiv av hvordan du har kjørt.
Jeg har ikke kjørt den så pent ville jeg si...kjørt mye på høyt turtall for det er der jeg har draget med gianelli anlegget.
Kjører nesten konstant på 8-9000 omdreininger.
1981 Tempo Panter 460 :D
Kjøper deler hvis noen har ;)
Evje

Post by Evje »

Bytt ringene når du begynner å kjenne at kompresjonen begynner å bli dårligere da. :) Kan se det litt på stempelringene og at de ikke henger like mye utenfor stempelet som nye, men at de er litt mer trekt sammen og er veldig stramme.
Hei
Post Reply