Kamuflasjepoliti
Kamuflasjepoliti
Her i Salten har UP begyndt å legge seg i veigrøften med kamo-utstyr på når de har fartskontroll med laseren. Er dette vanlig andre steder?
Hva er best? FJR 1300 så klart
Har lest at det begynner å bli mer og mer vanlig, men ikke liker jeg det. Syntes det er helt hinnsides all fornuft. Kan de ikke heller legge seg med Camo på taket til Mullah Kreket og finne ut hva han bedriver fritiden sin med istedenfor. Hvorfor i all verden skal trafikanter bli sett på som de mest kriminelle i samfunnet ? Nå må de snart klare å se mellom fingra og finne ut at et drap er mer viktigere å ta seg av enn om en person kjører i 83 i 80-sonen. Faen jeg blir helt målløs for hvert nytt stunt blågutta bedriver med i trafikken
Det ser ut til at UP har gått over til å drive pengeinnkreving.
Når de kamuflerer seg er de jo bare ute for å ta folk og få gitt bøter.
I utgangspunktet skal de jo fremme trafikksikkerheten og drive forebyggende arbeid. Synlig politi på veiene virker som regel som en demper på råkjøring, og er et godt eksempel på forebyggende arbeid.
Synlig politi på veiene gir tydligvis ikke god nok inntekt til staten.
Når de kamuflerer seg er de jo bare ute for å ta folk og få gitt bøter.
I utgangspunktet skal de jo fremme trafikksikkerheten og drive forebyggende arbeid. Synlig politi på veiene virker som regel som en demper på råkjøring, og er et godt eksempel på forebyggende arbeid.
Synlig politi på veiene gir tydligvis ikke god nok inntekt til staten.
-
- Posts: 1209
- Joined: 25 Apr 2005 23:24
- Location: Æ'ndal
Re: Kamuflasjepoliti
I Egersund traktene har dette vært tilfellet en stund ja... en mann i skauen, og en i bil i nærheten.. De slo da ikke til før de kunne ta lappen fra folk, for ellers ville "ryktet" om at de var der spres så fort (dvs de slapp gjennom alle biler som ikke kjørte fort nok til å miste lappen)MC-fantom wrote:Her i Salten har UP begyndt å legge seg i veigrøften med kamo-utstyr på når de har fartskontroll med laseren. Er dette vanlig andre steder?
- Sirupsnapp
- Posts: 81
- Joined: 19 May 2005 18:40
- Location: Eid - S&F - Vestlandet
Jeg vil tro folk irriterer seg over politiets metoder uansett hvilken gruppe det er.
Vi trafikkanter irriterer oss fordi vi tror politiet bare er ute etter oss.
Jeg kan nesten vedde på at narkomane tenker akkurat det samme i sine lyse øyeblikk.
Derimot ser jeg utifra mitt "ståsted" lite innsats hos politiet i å ta dem mange som bedriver innbrudd og heleri og narkovirksomhet rundt her jeg bor, men i trafikken ser jeg dem stadig vekk.
Jeg har også blitt stoppet. 2 ganger.
Men det er godt å vite at politiet er der ialfall.
Vi trafikkanter irriterer oss fordi vi tror politiet bare er ute etter oss.
Jeg kan nesten vedde på at narkomane tenker akkurat det samme i sine lyse øyeblikk.
Derimot ser jeg utifra mitt "ståsted" lite innsats hos politiet i å ta dem mange som bedriver innbrudd og heleri og narkovirksomhet rundt her jeg bor, men i trafikken ser jeg dem stadig vekk.
Jeg har også blitt stoppet. 2 ganger.
Men det er godt å vite at politiet er der ialfall.
Hvis politiet skal fungere forebyggende er det viktig at de er synbar. Eks. hvis jeg ser at det er kontroll og varsler alle jeg møter er det store sjanser for at alle holder fartsgrensen på det strekket. Dermed har det fungert etter hensikten, farten er gått ned. En såkalt versting vil sansynligvis kjøre så fort at han ikke ser tegnet mitt uansett. Staten går selvfølgelig glipp av noen inntekter, men det sies jo at det er traffikksikkerhet som er viktig.
En annen sak er straffenivået. Det er blitt slik at jeg har sympati for de som blir tatt for lovbruddet (fart). I andre straffesaker er det motsatt.
Det må være et tankekors for de som bestemmer straffesatsene.
En annen sak er straffenivået. Det er blitt slik at jeg har sympati for de som blir tatt for lovbruddet (fart). I andre straffesaker er det motsatt.
Det må være et tankekors for de som bestemmer straffesatsene.
Hva er best? FJR 1300 så klart
ja steike, fikk 3600 for 98 i 80'en her eindag, i 2002 fikk jeg 1500 for 96 i 80'en!MC-fantom wrote:Hvis politiet skal fungere forebyggende er det viktig at de er synbar. Eks. hvis jeg ser at det er kontroll og varsler alle jeg møter er det store sjanser for at alle holder fartsgrensen på det strekket. Dermed har det fungert etter hensikten, farten er gått ned. En såkalt versting vil sansynligvis kjøre så fort at han ikke ser tegnet mitt uansett. Staten går selvfølgelig glipp av noen inntekter, men det sies jo at det er traffikksikkerhet som er viktig.
En annen sak er straffenivået. Det er blitt slik at jeg har sympati for de som blir tatt for lovbruddet (fart). I andre straffesaker er det motsatt.
Det må være et tankekors for de som bestemmer straffesatsene.
-
- Posts: 360
- Joined: 07 May 2005 20:39
- MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
- Location: Egersund , Rogaland
var i vg for 1-2 år siden eller noe, om egersundspolitiet som lå i militærkler og maling i trynet i grøftene. for meg som ikke holder fartsgrensa over alt så er d ikke greit, d er ikke kontroller i d hele men for "sikkerheten" så kanskje.... tenker seg kanskje om 1 ekstra gang før man trør på, d er vel d eneste....
Kawasaki Zx750r Ninja.
Allikevel så skal man kjøre rolig på alle veiene i norge.MC-fantom wrote:Hvis politiet skal fungere forebyggende er det viktig at de er synbar. Eks. hvis jeg ser at det er kontroll og varsler alle jeg møter er det store sjanser for at alle holder fartsgrensen på det strekket. Dermed har det fungert etter hensikten, farten er gått ned. En såkalt versting vil sansynligvis kjøre så fort at han ikke ser tegnet mitt uansett.
Det at purken er der er bare fordi at de skal se etter om at alt går bra og at folk følger reglene.
Og JA jeg synes at det er bedre med synlig politi enn politi med kamuflasje
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell