Kamuflasjepoliti

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply

Er det greit at UP kamuflerer seg?

Poll ended at 06 Jul 2005 11:13

ja
9
35%
nei
17
65%
 
Total votes: 26

MC-fantom
Posts: 106
Joined: 06 May 2005 13:02
Location: Bodø

Kamuflasjepoliti

Post by MC-fantom »

Her i Salten har UP begyndt å legge seg i veigrøften med kamo-utstyr på når de har fartskontroll med laseren. Er dette vanlig andre steder?
Hva er best? FJR 1300 så klart
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har lest at det begynner å bli mer og mer vanlig, men ikke liker jeg det. Syntes det er helt hinnsides all fornuft. Kan de ikke heller legge seg med Camo på taket til Mullah Kreket og finne ut hva han bedriver fritiden sin med istedenfor. Hvorfor i all verden skal trafikanter bli sett på som de mest kriminelle i samfunnet ? Nå må de snart klare å se mellom fingra og finne ut at et drap er mer viktigere å ta seg av enn om en person kjører i 83 i 80-sonen. Faen jeg blir helt målløs for hvert nytt stunt blågutta bedriver med i trafikken :?
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Kamo eller ikke er vel ikke så viktig? Det er som regel slik at når du ser kontrollen,så er du tatt hvis du kjører for fort.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
pelsen
Posts: 1119
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Det ser ut til at UP har gått over til å drive pengeinnkreving.
Når de kamuflerer seg er de jo bare ute for å ta folk og få gitt bøter.

I utgangspunktet skal de jo fremme trafikksikkerheten og drive forebyggende arbeid. Synlig politi på veiene virker som regel som en demper på råkjøring, og er et godt eksempel på forebyggende arbeid.
Synlig politi på veiene gir tydligvis ikke god nok inntekt til staten.
Kosh
Posts: 368
Joined: 26 Apr 2005 19:04

Post by Kosh »

Om de er godt synlige, vil jo alle bare sakke av akkurat der de står. Det blir ikke noe sikrere av den grunn.
V4 fun
Æ'ndalitten
Posts: 1209
Joined: 25 Apr 2005 23:24
Location: Æ'ndal

Post by Æ'ndalitten »

Kontrollene blir mer nøyaktige hvis UP ikke synes...meningen er jo å gi de som kjører farlig til vanlig blir tatt; ikke bare de som ikke ser ned i grøfta.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Re: Kamuflasjepoliti

Post by Cartman »

MC-fantom wrote:Her i Salten har UP begyndt å legge seg i veigrøften med kamo-utstyr på når de har fartskontroll med laseren. Er dette vanlig andre steder?
I Egersund traktene har dette vært tilfellet en stund ja... en mann i skauen, og en i bil i nærheten.. De slo da ikke til før de kunne ta lappen fra folk, for ellers ville "ryktet" om at de var der spres så fort (dvs de slapp gjennom alle biler som ikke kjørte fort nok til å miste lappen)
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

De gjør det rundt her i Østfold
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Sirupsnapp
Posts: 81
Joined: 19 May 2005 18:40
Location: Eid - S&F - Vestlandet

Post by Sirupsnapp »

Viss det er slik som carty sier syns jeg det virker temmelig greit. Men kjipt den dagen du _virkelig_ har hjemlengsel!
Rape me if I'm wrong - Hakuna Matata

Rieju Spike 2004mod til salgs med Tecnigas eff. anlegg, turtallsperre og drevsett. 18tusen. PM for mer ønskelig info =)
Impervium
Posts: 204
Joined: 27 Apr 2005 13:44
Location: Bergen

Post by Impervium »

Jeg vil tro folk irriterer seg over politiets metoder uansett hvilken gruppe det er.
Vi trafikkanter irriterer oss fordi vi tror politiet bare er ute etter oss.
Jeg kan nesten vedde på at narkomane tenker akkurat det samme i sine lyse øyeblikk.
Derimot ser jeg utifra mitt "ståsted" lite innsats hos politiet i å ta dem mange som bedriver innbrudd og heleri og narkovirksomhet rundt her jeg bor, men i trafikken ser jeg dem stadig vekk.
Jeg har også blitt stoppet. 2 ganger.

Men det er godt å vite at politiet er der ialfall.
MC-fantom
Posts: 106
Joined: 06 May 2005 13:02
Location: Bodø

Post by MC-fantom »

Hvis politiet skal fungere forebyggende er det viktig at de er synbar. Eks. hvis jeg ser at det er kontroll og varsler alle jeg møter er det store sjanser for at alle holder fartsgrensen på det strekket. Dermed har det fungert etter hensikten, farten er gått ned. En såkalt versting vil sansynligvis kjøre så fort at han ikke ser tegnet mitt uansett. Staten går selvfølgelig glipp av noen inntekter, men det sies jo at det er traffikksikkerhet som er viktig.

En annen sak er straffenivået. Det er blitt slik at jeg har sympati for de som blir tatt for lovbruddet (fart). I andre straffesaker er det motsatt.
Det må være et tankekors for de som bestemmer straffesatsene.
Hva er best? FJR 1300 så klart
User avatar
bbolstad
Posts: 114
Joined: 26 Apr 2005 22:26

Post by bbolstad »

MC-fantom wrote:Hvis politiet skal fungere forebyggende er det viktig at de er synbar. Eks. hvis jeg ser at det er kontroll og varsler alle jeg møter er det store sjanser for at alle holder fartsgrensen på det strekket. Dermed har det fungert etter hensikten, farten er gått ned. En såkalt versting vil sansynligvis kjøre så fort at han ikke ser tegnet mitt uansett. Staten går selvfølgelig glipp av noen inntekter, men det sies jo at det er traffikksikkerhet som er viktig.

En annen sak er straffenivået. Det er blitt slik at jeg har sympati for de som blir tatt for lovbruddet (fart). I andre straffesaker er det motsatt.
Det må være et tankekors for de som bestemmer straffesatsene.
ja steike, fikk 3600 for 98 i 80'en her eindag, i 2002 fikk jeg 1500 for 96 i 80'en!
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

var i vg for 1-2 år siden eller noe, om egersundspolitiet som lå i militærkler og maling i trynet i grøftene. for meg som ikke holder fartsgrensa over alt så er d ikke greit, d er ikke kontroller i d hele ;) men for "sikkerheten" så kanskje.... tenker seg kanskje om 1 ekstra gang før man trør på, d er vel d eneste....
Kawasaki Zx750r Ninja.
User avatar
NeoNxiX
Posts: 317
Joined: 07 May 2005 21:51
Location: Stjørdal
Contact:

Post by NeoNxiX »

MC-fantom wrote:Hvis politiet skal fungere forebyggende er det viktig at de er synbar. Eks. hvis jeg ser at det er kontroll og varsler alle jeg møter er det store sjanser for at alle holder fartsgrensen på det strekket. Dermed har det fungert etter hensikten, farten er gått ned. En såkalt versting vil sansynligvis kjøre så fort at han ikke ser tegnet mitt uansett.
Allikevel så skal man kjøre rolig på alle veiene i norge.
Det at purken er der er bare fordi at de skal se etter om at alt går bra og at folk følger reglene.
Og JA jeg synes at det er bedre med synlig politi enn politi med kamuflasje :wink:
My Lovely Rieju Rs2 Matrix 2003 modell
Post Reply