Vise respekt til de mindre?

Prat om tung MC.
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Re: Vise respekt til de mindre?

Post by Desmo »

"Gammal Ama, gammal Ama, gammal Ammazoooooon!" :smt034
Er lenger og lenger mellom dem nå,gitt. Og de få som er er restaurert til "som ny"-status. :-k
Høl i eksospotta og manglende luftfilter kalles "torpa-trimming" her på flatbygda. ;-)
Hembrent og nyco er kolbusjampanje,og neseblod og hembrent kolbucampari.
"Kolbu-krom" er et gjengs navn på rust, mens heldekkende hjulkapsler av plast er "snertingdals-felger". ;-)
For å si noe om topic; Trådstarter har visst komplekser av å være "nederst på rangstigen" i trafikken. Men, sånn er det nå bare,at mopeder skal gjøre 45 km/t(+ 10%) og være det som går saktest på offentlig vei. Traktorene suser jo forbi dem med sine 50-70 km/t.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

utvendig jalusi på bakruta : Laksetrapp...

kefir og 60% -Mjøndølingen
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Siden vi er Off-Topic....... ;-)
Du er ikke råner før laksetrappa er på frontruta. :lol:
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

å greier ikke bilen å børne setter du fyr på noen andre dekk... :lol:

kan jo tenne på med et mål wonderbaum
Last edited by mekkern on 21 Aug 2007 19:21, edited 1 time in total.
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Nei-nei-nei..... Stereoanlegget skal være verdt 10Xvrakpanten. Da er'n råner. Og det skal være 500 mål wunderbaum i bilen....... :roll:
-Pogo
;)
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

Hvorfor ikke bare kjøpe seg en racing moped (eller en ny annen en MED gir) om man absoulutt ikke skal ta lett lappen? Ser ikke problemet jeg, du fjerner en bling, en plong og en dert. Så frigjør du de hestene som bor i sykkelen og ikke kom å fortell meg at en nyere gir moped ikke klarer 80-100 km/t med alle plomberingene ute og middels til tung dreving. La de gå 45 så enge jeg har moped i alle fall, hvor gøy er ikke det når din egen moped går fire ganger så fort som den har lov til :D Det kribbler jo i buksa hver gang jeg ser en orginal Senda eller noe i den duren der, da må jeg bare vise han at du må trimme saken om du vil komme noen veg i trafikken.

Ulovlig? Ja selfølgelig er det det i Norge, hva er lov her? Men at ungdommer ikke har trimmet mopedene sine i alle de år er bare pisspreik. Det var mer før i tiden faktisk, men da gjorde man ting selv. Var ikke bare å stikke inn på det store .com å bestille, nei det var høvling og snekkring nede i garasjen på en tiden. OG da fikk de faktisk lov å gå i 60 eller noe, ikke hadde de opplæring heller. (jaja, var mindre trafikk før bla bla bla) folk kjørte som idioter på den tiden også. I tilegg var mopedene av dårligere standard en hva de er i dag. Poltiet viste bare pittelitt mindre en hva de vet i dag om mopeder (ja, de kan knapt driten de. Sender deg bare en lapp ned til satans vegvesen)

Nei jeg sier det. Hvor vil Norge egentlig? :roll:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
mekkern

Post by mekkern »

HAH.... har hatt bil med 40 gangen jeg da....

greide 140db på db drag.... dvs under 100HZ
godt det ikke var mine penger.. :lol:
Pollti

Post by Pollti »

Langbein wrote:
Jeg merker det selv når jeg kjører Hondaen. Den ser ganske spinkel ut bakfra med små lykter og ikke spesielt bredt bakdekk. Har mye 60 sone mellom hjem og jobb, og selv om jeg ligger i overkant av det jeg burde blir jeg ofte forbikjørt. Sånt skjer aldri om jeg kjører større maskin.

Helt enig i dine obsevasjoner. Jeg bytter fra moped til 900 fra ene dagen til den andre. Spesiellet når jeg kjører 2T så skal bilene forbi. Litt moro når vi går fra 40 til 70 på direkten. "Mopeden" i 40 sona matcher dem i axxen. Oh skræk ! Jeg holder nøye oppsyn med dem og ligger rett ut for deres høyre side speile. Farten øker og høyre beinet beveger seg for å få inn kick down. Da er jeg der momentant. Ut av 10 så klarer jeg 7 til 8 tenker jeg.
Det er jo noen som har fått det med seg at Cagge ikke er moped etter hvert. Bare bakdekket og størelsen burde jo tilsi det da, men det er ikke så lett å skille nyansene. Øyensynlig ingen kobling til hjelm,jakke fra ene dagen til den andre. Kjører jeg større enn 250 så ligger de så snilt bak. Rare greier.
Sheriffen får regelmessig telefoner om mopeden som kjører idiot.Hmm,hva var reg nummeret sa du ? Å ja, men det er en tung sykkel det. Hvorfort kjørte dere i 70 sona sa du ? Klikk. Summetone. Jeg ler like godt hver gang Sheriffen klager til meg. Men en dag tar vel leken slutt... :-k
Romy
MC: Suzuki SV650s 1999. Rød som bare det!

Post by Romy »

Høres ut some en hærlig følelse jeg ikke kan forestille meg :D
Min største synd hittil i livet var min Scooter som kom da jeg ble 16, en Peugot Vivacity, 05 modell! :(
Tilgi meg!
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Mantis wrote:Hvorfor ikke bare kjøpe seg en racing moped (eller en ny annen en MED gir) om man absoulutt ikke skal ta lett lappen? Ser ikke problemet jeg, du fjerner en bling, en plong og en dert. Så frigjør du de hestene som bor i sykkelen og ikke kom å fortell meg at en nyere gir moped ikke klarer 80-100 km/t med alle plomberingene ute og middels til tung dreving. La de gå 45 så enge jeg har moped i alle fall, hvor gøy er ikke det når din egen moped går fire ganger så fort som den har lov til :D Det kribbler jo i buksa hver gang jeg ser en orginal Senda eller noe i den duren der, da må jeg bare vise han at du må trimme saken om du vil komme noen veg i trafikken.
Jeg har undret meg litt over disse mopedfilkene og deres oppsatthet på dreving, det er jo helt ufattelig hvor tregt endel av de går oppover bakken, aks og driv opp bakker er jo viktigere enn toppfat i 90% av tilfellene. Er det skrytefaktoren som gjør det?
Honda_NSR
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod

Post by Honda_NSR »

Er det ikke samme 45 km/t fartsgrense i hele EU eller no?
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Honda_NSR wrote:Er det ikke samme 45 km/t fartsgrense i hele EU eller no?
Jo.
-Pogo
;)
sveiva
MC: NÅ: Honda cb1000r-09
Tidligere: Kawasaki ER6F-06 wrf 450-04,Fj 1200-97, transalp-87,kh 100-84
Sønner 7og 3 år: TTR 50 -07

Post by sveiva »

Hadde en episode selv på veg til jobb i dag. ligger og følger trafikken fint i venstre hjulspor.. kjører ca 60 i 50 sone har en annen tung sykkel bak meg, stresser ikke til jobb !! men hører pluttselig et vræl .. Der kommer de jaggu f... en mopedust i 70 til 80 km/t på høyre side av meg. skvatt som pokker. tullingen legger seg så ut til venstre og forbi 3 biler. Dette litt før et fotgjenger felt... hvem tar hensyn, hverfall ikke mopedisten. Han må selvfølgelig bremse som bare det for å ikke kjøre over fotgjengeren.... [-X .så mopedister er ikke noe bedre enn andre på 2 hjul, men kanskje litt mer utsatt..
mekkern

Post by mekkern »

nok et bevis på at de ikke skal gå fortere enn 45kmh.....
Lidahl
MC: Yamaha Drag Star XVS 650 Standard '98

Post by Lidahl »

Kjører såklart forbi. Motorsykkel handler om kjøreglede, hva er så gledelig ved å ligge bak en moped når du sitter på et maskineri som det har kostet deg rævva å kjøre opp til og å kjøpe? Nei faen heller, kjører garantert forbi.
Post Reply