Noen som kan anbefale en kjøreskole i Oslo?
Noen som kan anbefale en kjøreskole i Oslo?
Tenkte å prøve å få tatt tung mc-lappen iløpet av høsten. Er det noen som har gode erfaringer de har lyst til å dele? Blir glad for generelle tips også, såklart
Re: Noen som kan anbefale en kjøreskole i Oslo?
Jeg har god erfaring med Lundes kjøreskole.
Har inntrykk av at de fleste kjørelærere som velger å ta sjansen på å sitte bakpå motorsykkel i stedet for å kun sitte i passasjersete i bil med fullt pedalsett stort sett er entusiaster og rimelig dyktige. Kan ikke huske å ha hørt om direkte dårlige erfaringer med motorsykkelopplæring, mens det finnes nok av eksempler for bilopplæring.
Har inntrykk av at de fleste kjørelærere som velger å ta sjansen på å sitte bakpå motorsykkel i stedet for å kun sitte i passasjersete i bil med fullt pedalsett stort sett er entusiaster og rimelig dyktige. Kan ikke huske å ha hørt om direkte dårlige erfaringer med motorsykkelopplæring, mens det finnes nok av eksempler for bilopplæring.
- boxer wolf
Men du må skynde deg skal du nå det i høst. Det er flere trafikkstasjoner som ikke tar oppkjøring til MC etter 1. oktober.

Si det du mener, og men det du sier.
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
I fjor holdt de på med oppkjøring ut september i samarbeid med Kolbotn Trafikkskole, der jeg var elev og fullførte i år.boxer wolf wrote:Men du må skynde deg skal du nå det i høst. Det er flere trafikkstasjoner som ikke tar oppkjøring til MC etter 1. oktober.
Anbefaler forøvrig denne trafikkskolen

Enig. Kolbotn Trafikkskole er veldig bra. Fornøyd med både Tore og Knut.Jeanette wrote:I fjor holdt de på med oppkjøring ut september i samarbeid med Kolbotn Trafikkskole, der jeg var elev og fullførte i år.boxer wolf wrote:Men du må skynde deg skal du nå det i høst. Det er flere trafikkstasjoner som ikke tar oppkjøring til MC etter 1. oktober.
Anbefaler forøvrig denne trafikkskolen(Selv om det kanskje blitt litt for langt ut av Oslo for deg).
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Jeg hiver meg på anbefalingen til Bhrsrk!
Jeg tok lappen på Lundes kjøreskole, og er fornøyd med det
Jeg tok lappen på Lundes kjøreskole, og er fornøyd med det

- Jeanette
- Administrator
Hadde Tore som kjørelærer, men var borti Knut også. Tore var mer 'min type', men Knut kan faget sitt han også - virkelig!Juristen wrote:Enig. Kolbotn Trafikkskole er veldig bra. Fornøyd med både Tore og Knut.
- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Jeg var litt skuffet over Lunde's Trafikkskole når jeg tok sertifikatet, men i etterkant ser jeg at de faktisk var veldig dyktige. De har også kjøregård veldig sentralt i Oslo. Det som irriterte meg mest var at det tok lang tid før man kom ut i trafikken, men all tid alene på sykkel i kjøregården var nok bedre enn med en lærer bakpå i trafikken helt fra starten av. To tumler opp for Lunde's. Lunde's deler også kjøregård med Svendsen og en annen person, jeg husker ikke hva hans skole het (Ikke svendsen)- men han var veldig dyktig og kan også anbefales!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- supermons
- Administrator
Jeg bruke ikke lang tid før jeg havnet i trafikken med Lunde's kjøreskole, så det er nok individuelt.. Men så hadde jeg mesteparten av det tekniske inne allerede..
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Da har jeg kommet fra tanke til handling. Ringte Lunde´s nå. Og har første time i morgen kl. 0700.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
- supermons
- Administrator
Så braBaron von Waffel wrote:Da har jeg kommet fra tanke til handling. Ringte Lunde´s nå. Og har første time i morgen kl. 0700.

- Jeanette
- Administrator
Så bra, Waffelfar! 
På riktig vei nå!

På riktig vei nå!
Noen som forresten har erfaring med Frogner Trafikkskole? http://www.kjoreskole.no/
- Bizcocho
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Glemte å si at jeg ikke hadde mange timene i trafikken, da jeg hadde mye av det inne fra før og ikke det sykkeltekniske.demons wrote:Jeg bruke ikke lang tid før jeg havnet i trafikken med Lunde's kjøreskole, så det er nok individuelt.. Men så hadde jeg mesteparten av det tekniske inne allerede..
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Petter. Ga et godt inntrykk på meg. Men det er 28 år siden forrige gang jeg fikk kjøreinstruksjon, så sammenligningsgrunnlaget er dårlig.demons wrote:Så braBaron von Waffel wrote:Da har jeg kommet fra tanke til handling. Ringte Lunde´s nå. Og har første time i morgen kl. 0700.Hvem fikk du som lærer?
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk