Heisann
Lure på hvilken sko størrelse folk bruke i kjøresko i forhold til d dåkke går me til vanligt?
Ska bestilla mg Sidi Vertigo Mega Gore-Tex så e litt kjipt viss eg bomme på størrelsen
Bruke 42,5-43 vanligvis.
Så bør eg då bestilla 43 elle 44?
Sko størrelse?
Re: Sko størrelse?
Det er jo alltid lurt å prøve skoene før du kjøper dem, størrelsene kan variere fra sko til sko..

- Honda NSR 2003
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
I mine mc-støvler har jeg samme størrelse som i vanlige sko. Men det lønner seg å prøve.
Helt avhengig av merke. Som med hjelmer er det ulike passformer og størrelser. Får du ikke prøvd først, er mitt tips å droppe handelen(egenkjøpt erfaring).
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Jeg har samme størrelse i MC-støvler som andre sko. Men jeg varierer mellom 47 og 48 så jeg har 48 i MC-støvler. 47,5 fantes ikke og det er bare unntaksvis 47 er store nok i numrene.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- Haida
- MC: (2007-2011) 92 Yamaha XJ 600 Diversion
(2010-2011) 06 Suzuki SV 650S
(2011->) 05 Kawasaki ZX6R (636)
(2013 ->) 04 Honda CBR 600RR banesykkel - Location: Trondheim
Absolutt best å prøve dem først. Jeg bruker alt fra str 37 til 39 i vanlige sko, men jeg brukte denne størrelses guiden hos Newenough når jeg kjøpte mine Sidi Strada Tepor:

Den er veldig nøyaktig. Jeg målte foten min til 24,7 cm fra hæl til tå. Ifølge denne skal man akkurat klare å bruke str 37, og det stemte jo helt. Så jeg anbefaler å bruke denne viss du ikke har sjangs til å få prøvd dem på forhånd.

Den er veldig nøyaktig. Jeg målte foten min til 24,7 cm fra hæl til tå. Ifølge denne skal man akkurat klare å bruke str 37, og det stemte jo helt. Så jeg anbefaler å bruke denne viss du ikke har sjangs til å få prøvd dem på forhånd.
Takk for svar:)
Ingen som forhandle sidi sko i nerheten (stavanger) her så vitt eg vett. Så sjansen for å prøva de før eg kjøpe e liten. Men eg får vel måla foten å grubla litt på d.
Ingen som forhandle sidi sko i nerheten (stavanger) her så vitt eg vett. Så sjansen for å prøva de før eg kjøpe e liten. Men eg får vel måla foten å grubla litt på d.