Yamaha DT125R,kunne trengt litt Info om disse.

Prat om lett MC.
Post Reply
Bjorn86
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny

Yamaha DT125R,kunne trengt litt Info om disse.

Post by Bjorn86 »

Hei, begynnt å fundere veldig på og kjøpe meg NOKK en DT igjen. men denne gang blir det hvertfall en 125 kubikk. jeg savner å kjøre en sykkel som er god å sitte på, kan kjøre langt med uten å bli for sliten, og som kan kjøres overalt.skog,stier, fjell,vanlig vei,grusvei. ja rett og slett overalt, er billig i drift og som har en levelig forsikrings premie. tenker da på 2-3000kroners forsikringer,og ikke 15.000 som det ville blitt på Min Aprilia 250 på meg. og vet noen her som vet om det går ann å skaffe bonus fra en 125 og om du vil kunne dra denne bonusen over når du skal forsikre en mellomtung/tung mc?

Tilbake til DT'en. jeg antar at også disse 125DTene er gode og veldig holdbare, men er de tamme eller går de greit nok?er chassiet på dem fast i fisken og stabilt eller er det ustabilt og gjyngete? bremser? ca Bensinforbruk?
erfaringer jeg har med DT50kubikk,er at de gode gamle mopedene fra 80 og 90-tallet som motoren aldri stoppet på er at de er ustabile i chassiet, bremsene ikke er de beste, er gjyngete osv. men er 125kbuikker'n fra 20.ende århundre det også? :-k

-Bjørn
zlazor
MC: Yamah DT125R 07 - Ren og pen sykkel :) Har tatt lednigns trim så er ca 19 hk i den :)
Suzuki GN 125 97 - Skam skjært :(
Suzuki ZR SK 50 81 - Oppussings
Yamaha DT-r 50 ukjent - Moped cross :)

Re: Yamaha DT125R,kunne trengt litt Info om disse.

Post by zlazor »

Dt'ene er skikkelig gode sykkler.. har lav bensin forbuk.. klarer ca 17 mil på 1 tank..
Bremsene er knall gode og klarer lett å låse hjulet.. Dtr funker å bruke overalt :) jeg har kjørt omtrendt overalt med min og er stor fornøyd..
Hva er det å si om kvalitet?... Yamaha :D
zlazor
MC: Yamah DT125R 07 - Ren og pen sykkel :) Har tatt lednigns trim så er ca 19 hk i den :)
Suzuki GN 125 97 - Skam skjært :(
Suzuki ZR SK 50 81 - Oppussings
Yamaha DT-r 50 ukjent - Moped cross :)

Post by zlazor »

men husk å kjøpe dtr.. helt litt ny, og standar modellen.. den har den beste sadelen ;)
Bjorn86
MC: Aprilia RS 250 70hk.strøken, 100% orginal. 6000km, ser ut som ny

Post by Bjorn86 »

zlazor wrote:Dt'ene er skikkelig gode sykkler.. har lav bensin forbuk.. klarer ca 17 mil på 1 tank..
Bremsene er knall gode og klarer lett å låse hjulet.. Dtr funker å bruke overalt :) jeg har kjørt omtrendt overalt med min og er stor fornøyd..
Hva er det å si om kvalitet?... Yamaha :D
Ja, det trenger du ikke si til meg, har vel hatt 10 Yamaha'er gjennom tida + også har vi hatt 3 yamaha Påhengsmotorer til båten. 2x 15, (ene ble stjelt) og en 25hk. og det som er å si om Yamaha er at DE GÅR ALTID! det er som Toyota biler som bare går og går det.

17mil på tanken høres rimelig greit ut. hvor stor er tanken, vanlig 8-8,5L liters tank? EDIT: fant det ut nå, 10,7Liter ifølge Yamaha-motor.no altså ca 0.63 på mila, det var jo ikke bedre enn ventet. men du fyller kansje når du slår over på reserve? da kan vi fort trekke fra 1.7Liter, og da med 9liter nærmer det seg 0.5 på mila, det er nokså brukbart hvis det er det du gjør.
Post Reply