Bytte drevsett
Bytte drevsett
Hei, skal bytte drev sett på R6èn nå! Har ikke gjort dette selv før, men fant ut at jeg burde prøve det.. er det noe spesielt jeg bør tenke på? Og er det noe spes verktøy jeg trenger om jeg feks må ha av ledd på kjedet`?
Takk takk
Takk takk
Re: Bytte drevsett
tar jeg ikke helt feil på denne så må baklinken av da kjedet ikke er delt.. eller du kan kjøpe DID kjede som jeg vet er delt men med kjedelås.. også dra nedom et verksted å få dette klinket.. drevene er piece of cake og skru av..sef må bakhjulet av da....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
hmm, ok.. Har kjøpt det orginale drevsettet til r6èn.. men vet ikke helt hvordan jeg skal få selve kjedet av?
å ta av det gamle? bare å kappe i to... men det løsner jo uansett når du tar av baklinken og løsner hjulet...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
åhh.. hehe, takk :=) Første gangen
Sitter med laptopen i garasjen i tilfelle det går til h....

hehe...men kan også prøve å søke på google etter how to da.. men skal du ha av baksvinga så håper jeg du har moment nøkkel liggende...
hei igjen, har fått av alt nå, men har litt problemer med fordrevet! Det sitter KUBB fast, og når jeg tar i går drevet litt rundt? Det jeg lurte på om det er Links på fordrevet? Noen som vet? Haster litt nå:(
Moment nøkkel har vell kanskje pappa liggende en plass ja ! Er det viktig når du fester bak hjulet å ha rett moment? Liksom at man ikke tighter til det ikke gårlengre?
Takk igjen fra en nybegynner:)
Moment nøkkel har vell kanskje pappa liggende en plass ja ! Er det viktig når du fester bak hjulet å ha rett moment? Liksom at man ikke tighter til det ikke gårlengre?
Takk igjen fra en nybegynner:)
Eh... håper du ikke har ikke kuttet kjedet før du løsnet framdrevet? Du bør ha på et kjede, slik at du kan holde i mot drevet med bakbremsen. Ellers risikerer du å skade girkassa... Drevene kan sitte beinhardt. Trykkluftdreven muttertrekker skal ta det, men det er vel få av oss som har kompressor stor nok til å drive slike. Jeg har aldri sett links mutter på framdrev, men jeg har bare bytta på tre sykler.
Etter mye frem og tilbake fikk jeg det til:) Så langt ! Klarer seff ikke sette på den låse greien på kjedet... Må ha noe spes verktøy! jævla dritt..! men men.. Ellers takk for hjelpen så langt !
-
Stikk ned i butikken og kjøp klinkelås i stedet. Vanlig kjedelås med en slik låseskive kan du aldri stole 100% på. Klinking kan du gjøre selv med et mothold, hammer og en butt dor. Doren vil da presse ut metallet i de hule pinnene. Ikke klink for mye, så metallet sprekker. Bare så de vider seg ut nok til låse platen for alltid.Guntveit wrote:Etter mye frem og tilbake fikk jeg det til:) Så langt ! Klarer seff ikke sette på den låse greien på kjedet... Må ha noe spes verktøy! jævla dritt..! men men.. Ellers takk for hjelpen så langt !
Skulle du likevel bruke kjedelås har jeg ofte hatt suksess med diverse tenger. Særlig de justerbare smale du justere inn i et hakk. Gode til å ta tak i bakkant av låseskive og en av pinnene og klem til.