Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25

Prat om lett MC.
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Post by Bonnis »

Asker_Alex wrote:Så det er egentlig ikke bare å slenge på effektpotta på sykkelen og si at du kjører lovlig fordi den har under 15hk, du må ha godkjenning av vegvesenet først :)
Er det ikke bare å ha papirer på det, da? Det trodde jeg.
Last edited by Bonnis on 21 May 2007 18:16, edited 1 time in total.
Asker_Alex
Posts: 326
Joined: 02 May 2007 21:54
Location: Asker

Post by Asker_Alex »

Kanksje jeg forklarte det litt feil, men vis du skal kjøre helt lovlig så skal du ha papirer som sier at det og det er lovlig, fra vegvesenet. ;)
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Post by øyvind »

må sykkelen min på visning da for at den skal være lovlig med arrow effektanlegg?
Asker_Alex
Posts: 326
Joined: 02 May 2007 21:54
Location: Asker

Post by Asker_Alex »

Det er jeg ikke helt sikker på, men du jo
ringe vegvesenet og høre, si at det er arrow potte med godkjente utslipskrav og blablabla.
Jeg er ikke helt sikker, spør folka på veivesenet,
og kanksje mail folka på arrow og spør åssen utlsips greier og sånt du trenger.
Vis du tar på arrow anlegg så tviler jeg på at politiet
vil bry seg egentlig, en venn av meg(Asker-anders,
her på forumet) har xt125 med arrow, snuten bryr seg ikke.
Så det er egentlig bare og smelle det på :wink:
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Post by øyvind »

Asker_Alex wrote:Det er jeg ikke helt sikker på, men du jo
ringe vegvesenet og høre, si at det er arrow potte med godkjente utslipskrav og blablabla.
Jeg er ikke helt sikker, spør folka på veivesenet,
og kanksje mail folka på arrow og spør åssen utlsips greier og sånt du trenger.
Vis du tar på arrow anlegg så tviler jeg på at politiet
vil bry seg egentlig, en venn av meg(Asker-anders,
her på forumet) har xt125 med arrow, snuten bryr seg ikke.
Så det er egentlig bare og smelle det på :wink:
hehe, ja jeg har satt det på.. men her har ikke purken annet å gjøre enn å spise smultringer, så de tar folk med ulovlig trim så fort de kan
Asker_Alex
Posts: 326
Joined: 02 May 2007 21:54
Location: Asker

Post by Asker_Alex »

Tror det skal gå helt fint... Bare si at det er godkjent og alt det der, og at sykkelen ikke overstiger 15hk :wink:
MC-Martin
Posts: 29
Joined: 21 May 2005 12:41
Location: Rogaland

Post by MC-Martin »

CBR er en firtaktsykkel som dere alle vet. Effektanlegg hjelper relativt lite på effekten, lyden derimot blir rå.

Eneste nøkkel til MCverdenes himmelport vil være å hive turbo og kvassere kamaksling på sykkelen, portere toppen og porter, stille ventilelene og synkronisere gass wieren på riktig måte, deretter trimsylinder/borre opp. Om du velger å borre opp, ikke bruk treborr..

Med alt dette vil du oppnå en orgasme av en effekt..
User avatar
Pille
Posts: 224
Joined: 31 Oct 2006 12:59
Location: Ã…rdal, Sogn og Fjordane

Post by Pille »

kan forklare litt når det gjelder lovligheten av effektanlegg. For at du skal kjøre lovlig:

- Du må ha ett annlegg som er plombert sånn at det tilfredstiller antal lovlige DB, og det må klara utslippskrava. Klarer den dette, og du har papirer som følger med eff.anlegget kan du levere papirer og sykkel på visning. Etter det er godkjendt skal du få det i vognkortet ditt, DA er det lovlig :)
Håper du forstår forklaringen min
Jun0
Posts: 4
Joined: 09 May 2007 21:42

Post by Jun0 »

Takk førr svar folkens :D
J 17 Harstad
Honda Cbr 125
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25

Post by øyvind »

Ducos wrote:
Asker_Alex wrote:
Ducos wrote:Trimsyl er billigere enn effektanlegg.. Lattis!:P

Effektanlegg-> Toppfart dreving -> trimsyl -> større gasser (2006 og nedover, 07'en har innsprøytning) da vil den gå.. tja.. ca GANSKE bra:P
innsug og KN filter også... Da skal jeg si den går BRA!




HOHO! se for deg powerfilter på en 4takt :| hadde fått direkte ereksjon av lyden :twisted: :twisted: :twisted:
har tenkt til å kjøpe malossi sylinder til cbr'n min nå, har på arrow effektanlegg og KN filter, noen som har prøvd noe lignende? og må jeg bytte forgasser?
Aprilia RS 125, 2006
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
User avatar
ivarfm
Posts: 124
Joined: 07 Jan 2007 16:33
Location: Asker

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25

Post by ivarfm »

Hvorfor ikke selge CBR'n og heller kjøpe noe racing-totakt og få sportsdemping, bremser og kjørestilling til å matche motoren? Firtaktstrim er dyrere enn totaktstrim og det er mange flere muligheter med totakt, dessuten mister du garantien når du gjør alt det med CBR'n din og da kan det være greit og ha en sykkel som er billig og lett og mekke på, altså en totakt.. Bare noen pointers, men er enig at det hadde vært stilig, men blir kanskje litt for sært :-#
- Derbi GPR 125R (06)
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25

Post by øyvind »

ivarfm wrote:Hvorfor ikke selge CBR'n og heller kjøpe noe racing-totakt og få sportsdemping, bremser og kjørestilling til å matche motoren? Firtaktstrim er dyrere enn totaktstrim og det er mange flere muligheter med totakt, dessuten mister du garantien når du gjør alt det med CBR'n din og da kan det være greit og ha en sykkel som er billig og lett og mekke på, altså en totakt.. Bare noen pointers, men er enig at det hadde vært stilig, men blir kanskje litt for sært :-#
fordi jeg bare betalte 7900 for den selv, og den er god å kjøre og høres ikke ut som en motorsag.. gidder ikke bruke så mye penger på lett-mc, er bedre å spare til tung-sykkel.. 2500 er ikke akkurat dyrt for en sylinder heller.. og skal jeg leke meg kan jeg like gjerne gjøre det med crossern min
Aprilia RS 125, 2006
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25

Post by Honda_NSR »

Kjøp sylinder du. Jeg ble stoppa seinest i dag med effektanlegg. Null stress det da. Ingen som har peiling så lenge dem ikke kommer med benk.
Det jeg heller ville vært redd for er at med høy(ere) toppfart på en CBR som veier så lite så skal det ikke så mye til for å bli blåst av veien...
øyvind
Posts: 179
Joined: 23 Jan 2007 22:01
Location: ørje

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25

Post by øyvind »

Pille wrote:kan forklare litt når det gjelder lovligheten av effektanlegg. For at du skal kjøre lovlig:

- Du må ha ett annlegg som er plombert sånn at det tilfredstiller antal lovlige DB, og det må klara utslippskrava. Klarer den dette, og du har papirer som følger med eff.anlegget kan du levere papirer og sykkel på visning. Etter det er godkjendt skal du få det i vognkortet ditt, DA er det lovlig :)
Håper du forstår forklaringen min
men hvis jeg tar den med til vegvesenet, og de ikke godkjenner det, hva skjer da?
Aprilia RS 125, 2006
Honda cbr 600rr 2004, banesykkel
Honda VTR 1000 sp1, 2000
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Anbefaling av trim tel Honda Cbr 25

Post by AndyNsR »

Hvis du allerede har effektpotta på, så ville jeg tror du ble nødt til å ta den av og hive på original potte, antagelig avskilter de den inntil den er lovlig blitt på visning. Er som å gå til politiet mitt litt for mye godtro og si "hei, jeg har drept en person, men angrer veldig, går greit det vel?" Du hadde nok blitt fengsla der ja :P
Honda NSR 125 02'
Post Reply