På lørdag var vi på vei oppover til Lillehammer og ca 1 mil før Hamar begynte sykkelen og hoste.. Argh.
Min første tanke var at jeg hadde gått bensintom og en kompis dro avgårde for å hente noen dråper til meg. Følte meg jo ganske teit kan man si, og jeg har hatt litt problemer med hvor mange liter det går på den tanken før. Forsøkte å starte sykkelen et par ganger langs veikanten, men det gikk ikke.
Etter å ha ventet en stund ble jeg litt lei og la sykkelen veldig langt over til venstre og rettet den opp igjen et par ganger i et desperat forsøk på å få lurt noen dråper ut av tanken så jeg kunne komme meg til et litt tryggere sted enn langs kanten av E6. prøvde å starte sykkelen og vroom. Startet fint og jeg kunne kjøre igjen. Kjørte til Hamar og fylte 10!! liter.
Tenkte jeg skulle ta med en flaske bensin å kjøre tanken helt tom i morgen og så se om jeg kan få skviset inn nærmere 18 liter. Er det mulig at jeg har luft i tanken eller noe slikt som gjorde at sykkelen stopper og som gjør at jeg ikke får inn mer enn 14 liter på tanken. Noen som har gode forslag?
Såvidt jeg vet er det ikke skiftet innertank på sykkelen.
Spyder
Bensintank (Igjen)
Re: Bensintank (Igjen)
når du åpner tanklokket etter kjøring. har du vakum sug ved lokket da? kanskje utluftingen din er tett så ikke no bensin blir suget ut.. når du da vippet på den så fikk du inn luft?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
heisann, sorry sen reply. Internett har vært nede her i huset.. (har ligget i fosterstilling helt til det var oppe igjen)
Det kommer ingen "sugelyd" eller noe når jeg åpner tanklokket vanligvis. Jeg er ikke sikker på om det kom luft inn når jeg åpnet lokket på mens jeg sto på E6. var ikke så lett å høre noe der med alle trailerne og bilene...
Har det noe for seg å demontere tanken og fjerne bensinpumpa evt bytte pakninger og slikt?
Spyder
Det kommer ingen "sugelyd" eller noe når jeg åpner tanklokket vanligvis. Jeg er ikke sikker på om det kom luft inn når jeg åpnet lokket på mens jeg sto på E6. var ikke så lett å høre noe der med alle trailerne og bilene...

Har det noe for seg å demontere tanken og fjerne bensinpumpa evt bytte pakninger og slikt?
Spyder
-
- MC: -98 Yamaha TDM 850, Grå. Dønn standard, kun montert Givi Wingrack og varmeholker. Pluss en gammel klokke stripset til styret.
Ville kanskje tatt av tanken og sjekket om det kunne ligge noe grums som stoppet tilførselen.
Vet ikke hvordan tanken din er innvendig, men jeg hadde ett innvendig rustproblem i fjor. Da jeg denset tanken fant jeg "store" mengder rusk oppi der.
Kan hende det er ett problem med bensin pumpa? men det er det sikkert noen andre som kan langt bedre enn meg.
Vet ikke hvordan tanken din er innvendig, men jeg hadde ett innvendig rustproblem i fjor. Da jeg denset tanken fant jeg "store" mengder rusk oppi der.
Kan hende det er ett problem med bensin pumpa? men det er det sikkert noen andre som kan langt bedre enn meg.
-98 Yamaha TDM 850 - Grå
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.
Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.
Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
Et triks. Åpne bensinlokket pust godt inn og legg munnen over tankåpning - blås - hold trykket så lenge du klarer - løft hodet godt vekk fra tanken før du begynner puste inn igjen
Hvis dette hjelper - da bør du lete etter om noe tetter for i bensinfilter, rør, eller defekt bensinpumpe (hvis du har det da).

Hvis dette hjelper - da bør du lete etter om noe tetter for i bensinfilter, rør, eller defekt bensinpumpe (hvis du har det da).
Tenkte jeg skulle kjøre sykkelen tom i dag, men det kan jeg bare glemme...
Punkterte på forhjulet på vei til jobben i dag. grmpf. Så da blir vel tankproblemet liggende på is en stund.
Takker for alle svar
Spyder
Punkterte på forhjulet på vei til jobben i dag. grmpf. Så da blir vel tankproblemet liggende på is en stund.
Takker for alle svar

Spyder
Dette hjalp på en offroader jeg hadde før faktisk. Stoppa på motorveien og gjorde dette. Voiláahaman wrote:Et triks. Åpne bensinlokket pust godt inn og legg munnen over tankåpning - blås - hold trykket så lenge du klarer - løft hodet godt vekk fra tanken før du begynner puste inn igjen![]()