Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Re: Jeanette sin blogg

Post by Chris »

Oioi! så jo ut som en helt KJEMPE tur. Må si jeg blir :smt118 av misunnelse når jeg ser på bildene!
Hvor lenge kjørte dere ca hver dag i timer altså ;-) ?
Håper bare jeg rekker å få inn en slik stor-tur før sesongen tar slutt! 8)
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Turen var helt knall, Chris! Anbefaler deg virkelig å få tatt en tur av den sorten før sesongen er omme, enten det blir alene eller sammen med noen. Alltid hyggelig å dra sammen med noen da, men man er jo veldig fri om man reiser alene. Det var dessuten noe helt spesielt å være så mange på tur sammen, det var moro! Ble god i formasjonskjøring, for å si det slik ;) Og moro å vekke litt oppsikt der vi kom kjørende gjennom små tettsteder :twisted:

Hver dag i timer.. Hmm. Fredagen startet vi fra Moss rundt kvart på 10, og etter å ha rotet oss bort oppå Golsfjellet var vi fremme og parkert på Storefjell etter ca 6 timer. Bildet jeg tok da vi parkerte ved hotellet er tatt ca 1645. Noen kom før dette, og andre kom litt etter. Lørdagen hadde vi vel avreise rundt halv 10, og var tilbake på hotellet i 18-tiden. Søndag ble det kjøring fra ca kl 13-19, men da med stopp her og der, og en del køkjøring ved Skui. Gjennomsnittlig ca 30 mil hver av dagene.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

I går ble det en fin kveld på mc. Dro med en liten gjeng fra Ryen til Grava, men ble der ikke så veldig lenge. Skravling og litt titting på sykler i en times tid, før jeg møtte den ene arrangøren av Blåturen, sønnen hans, NM og en annen deltaker fra Blåturen. Dro på en runde på Nesodden sammen med disse, og også Attila og Boxer wolf. Sleit med sola midt i trynet og "litt" for få hk et stykke, men ellers var det en fin runde. Hjemme hos Jan ble det kaffe- og teslabberas i solnedgangen sammen med kona hans, før vi satte nesa hjemover igjen. NM og jeg ble stående en stund og pratet nede ved Nesset, men satte fort syklene i gir da det begynte å regne.

I dag hadde jeg tenkt litt på å ta meg en tur til bestemor i Fall, men det ble lagt andre planer, så jeg får se neste uke. Synes hun fortjener et besøk av meg på sykkelen før sesongen er omme; og det samme gjelder forøvrig onkel og tante i Gjøvik og halvbrødrene mine i Nittedal og på Magnor :)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Så har jeg krøpet til korset og registrert meg på Facebook. Har fått litt å gjøre i kveld, men moro å finne igjen folk fra barneskolen og sånn :D
Snart helg, det blir deilig. Blir en del jobbing da, i morgen kveld og dagvakt både lørdag og søndag. Søndag starter dessuten gokartkonkurransen, det blir moro!
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Hva er forskjell på Nettby og Facebook?
Ellers MySpace for den saks skyld?
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Gruzzi wrote:Hva er forskjell på Nettby og Facebook?
I Facebook kan du ikke surfe og lurkikke på andres profiler. Du må være venn med vedkommende først. Dette fører -for damenes del- til mindre slibrige brev og hentydninger. På Nettby er det jo fritt fram. MySpace vet jeg lite om, men mener det funker mer likt Facebook...

Har profil i både Nettby og Facebook, men Facebook er litt tyngre så man er ikke der så mye. Er forresten Tekumseh på Nettby også.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Gruzzi wrote:Hva er forskjell på Nettby og Facebook?
MySpace har jeg ingen kjennskap til. Det som er artig med Facebook er at man registrerer seg med sitt ekte navn, og dermed kan man søke etter f.eks. tidligere klassekamerater, kolleger o.l. Litt lettere med ekte navn, enn med nick som det er på f.eks. Nettby. Ellers blir det jo en del likt - å holde kontakt med kjentfolk/nye bekjente, melde seg inn i grupper av interesse, legge ut bilder o.l.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Siterer meg selv fra MC-forumet.no på Facebook-tråden jeg:
Nettby/blink/myspace/++ er relativt useriøse steder der profiler fyllt av glorete bilder og mange venner på vennelisten man aldri har møtt eller kommer til å møte. Selvsagt kan man være seriøs på sider som dette og, men det generelle nivået er ikke i nærheten av facebook. Før noen klager på min beskrivelse vil jeg påpeke at jeg er selv medlem av ett av de tre overnevnte og dette er min oppfatning av stedet.

Facebook er et nettsamfunn der du registrerer deg med fullt navn, legger deg til på land/jobb/skolenettverk og holder kontakten med folk du kjenner/har mistet kontakten med. Alt (nesten iallefall) du foretar deg i forhold til vennene dine må godkjennes av vedkommende, slik at begge er enige om det. Jeg anser iallefall facebook som å være et ganske seriøst nettsted, og har fått "kontakt" igjen med folk jeg ser sjelden eller har mistet kontakten med.. Man har også mange muligheter for å justere sikkerheten og holde privatlivet sitt privat (eller dele det kun med venner).
Du kan også browse ukjente folk på Facebook, men ikke om de ikke tillater det. Så du har mye mer muligheter til å sette profilen din privat enn Nettby og lignende. MySpace sliter litt under uryddige glorete profiler og "jeg vil ha flest mulig på vennelista"-syndromet, iallefall sånn jeg ser det.

PS: Som dere skjønner, så er jeg mye mer fan av Facebook enn mange av de andre greiene ute der..

PPS: Begynner jeg å nærme meg Gruzzi-lengde på innlegget enda? :P
(Edit: Kanskje om jeg hadde skrevet dobbelt så mye)
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Hå nej, mine lengder når du aldri. :D

Jeg er kun med på MySpace, og venner må jeg godkjenne. Har blitt spart for glorete innlegg ennå. Det er fordi man må være venn med meg for å kunne sende. Man kan bestemme om man vil være privat eller offentlig. Jeg har satt min profil til å være offentlig.
Der har jeg blitt kjent med andre (vel bare 1 foreløbig) som kjører mc.

Jeg hadde i utgangspunktet tenk meg MySpace rettet kun mot mc. Men så ble det til et musikk sted i stedet.
Synes det er greit å ha som en anonymt nettsted - om meg selv (hmm... om meg selv - anonymt .. :-k )
Så nå er det blitt både MySpace, FineTune, YouTube og Last.fm.

Men ingen Nettby og Facebook på meg. ;)

Dessuten blir jeg lei av forpliktelser over tid så MySpace passer meg utmerket, og da som et sted å samle musikk fra nett, på. :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Jeg er mest aktiv her på forumet, men er også medlem på Nettby og nå også hos Facebook. Moro å leke seg litt med sånne sider, men det kan være litt foruroligende hvor mye tid det faktisk tar..

Vel hjemme fra jobb nå. Første vakt på nesten 2 uker, så det var en smule merkelig. Fikk bl.a. overraskende besøk av den tidligere sjefen min og ei jeg møtte på språkreise sommeren 2004, det var hyggelig.
Temperaturen i luftinntaket på sykkelen ble målt til 8 grader da jeg kom hjem, så det er ingen tvil om hvilken årstid vi er i. Ute er det ikke mer enn 3 grader, så det var kaldt å kjøre. Er sikkert ikke så varmt i morgen tidlig heller, når jeg skal dra rundt 0645, men jeg satser på en bedre temperatur hjem i morgen ettermiddag igjen.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Long Way Round :-k :-s :-# :smt045
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Gixxerman wrote:Long Way Round :-k :-s :-# :smt045
Jeg tror dette sier sitt...:

:oops: :oops:

Mmm.. Godt å sette seg ned litt foran dataen og kunne slappe av! Det har gått i ett siden rundt kl 6 i morges, så nå skal jeg nyte resten av helga. Mulig det blir en liten tur ut på besøk med Fazer'n senere i kveld, venter en sms, men inntil det blir det avslapning for alle penga.

Har altså kjørt det første løpet i gokartserien jeg deltar i, i kveld, og det har vært supermoro! Vi er delt opp i 10 lag med 2-4 på laget, og jeg kom på lag med en far og sønn. Har kun hatt litt kontakt med arrangøren av serien på Nettby, så det var bare ukjente ansikter, men det er bare moro å bli kjent med nye folk :D Med 1,5 times kjøring fikk vi kjørt rundt 170 runder, der jeg har stått for ca 60 av disse. Jeg er medlem hos HHK fra før av, men har aldri kjørt med seriekartene, så nå var det mer futt og enda mer moro å kjøre også, i tillegg til at det var spennende å prøve den nye banen (bygges om i juli hvert år).
Vi ble trukket til å starte bakerst, men førstemann til å kjøre kjørte oss opp til 7. plass. Jeg kjørte som nr 2, og fikk oss opp på en 3. plass, der vi ligger fortsatt 8) Det gjenstår 4 løp, og finalen er 21. oktober.

Tror forresten jeg kan bidra med noen fargekart i bloggen i morgen; det er 3 flotte blåmerker på vei etter kjøringa ;-)
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Håper du ikke tar opp konkuransen med Shorty helt enda...

Bortsett fra blåmerkene, virker det som om du hadde en flott opplevelse på gokartbanen!
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Hehehe.. det er bra Jeanette! Skaff meg flotte researchbilder!!! \:D/ :twisted:
Death Is The Road To Awe.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

De blir langt ifra så kraftige som Shorty sine, hehe! Det skal litt til, gitt ;)
Men jeg tror det blir noen fine farger, i blå/gule/grønne nyanser; pleier å bli det hvert fall.

Uansett, det var herlig å kjøre gokart igjen, lenge siden sist. Må få tatt opp denne interessen igjen i vinter.
Post Reply