Pop wrote:Schuberth leverer da også med dobbel D-ring. R1 har det i hvert fall, er ganske sikker på at S1 også hadde det der jeg var.
Anti-dugg belegget fungerer helt topp. Ikke et snev av dugg med visiret lukket. Ser stor forskjell på det området der belegget er borte (min bedre halvdel ville vaske det litt... med zalo).
R1 har dobbel D-ring ja, men jeg tror ikke S1 har det. S1 er vel uaktuell både på grunn av fysisk størrelse såvel som pris, og det at den ikke har dobbel D.
Bra å høre at antiduggbelegget virker. Har "fri" fra skolen torsdag og fredag og tenkte meg rundt og prøve litt da. Må jo sitte litt med hjelmen på hodet for at det ikke skal bli et bomkjøp til. Men har litt lyst på en R1 altså, må jo si det..
Om det er snakk om fysisk størrelse og R1 kontra S1 så tror jeg enkelte får ta en tur i butikken. Er ikke rare forskjellen annet enn at R1 er ørlite granne mer aerodynamisk utformet. Ses spesielt i frontpartiet.
Vil du ha mindre fysisk størrelse, skaff deg en Arai. Jepp, Arai er navnet.
Pop wrote:Schuberth leverer da også med dobbel D-ring. R1 har det i hvert fall, er ganske sikker på at S1 også hadde det der jeg var.
Anti-dugg belegget fungerer helt topp. Ikke et snev av dugg med visiret lukket. Ser stor forskjell på det området der belegget er borte (min bedre halvdel ville vaske det litt... med zalo).
R1 har dobbel D-ring ja, men jeg tror ikke S1 har det. S1 er vel uaktuell både på grunn av fysisk størrelse såvel som pris, og det at den ikke har dobbel D.
Bra å høre at antiduggbelegget virker. Har "fri" fra skolen torsdag og fredag og tenkte meg rundt og prøve litt da. Må jo sitte litt med hjelmen på hodet for at det ikke skal bli et bomkjøp til. Men har litt lyst på en R1 altså, må jo si det..
Det står i maualen til S1 at man kan få med dobbel D, men vet ikke hvor lett det er å skaffe til veie her til lands.
Gixxerman wrote:Om det er snakk om fysisk størrelse og R1 kontra S1 så tror jeg enkelte får ta en tur i butikken. Er ikke rare forskjellen annet enn at R1 er ørlite granne mer aerodynamisk utformet. Ses spesielt i frontpartiet.
Vil du ha mindre fysisk størrelse, skaff deg en Arai. Jepp, Arai er navnet.
Jeg har vært i butikken og på meg virket S1 som en større hjelm fysisk enn en R1, men det kan hende jeg ble lurt av at S1 var ensfarget og R1 var med dekor. Den S1 som ble forevist meg i butikken var ikke med dobbel D-ring, om den kan skaffes med det kan jo godt være.
Blir en tur rundt og titte enten på torsdag eller fredagen tenker jeg. Så får vi se hva som skjer.
PS: De visirene er svindyre ... MEN, jeg har prøvd pinlock i allslags vær og jeg har aldri før hatt noe antidugg greier, men det bare funker og funker. Dritfornøyd !
Litt uvant i starten med den kanten rundt, men nå legger jeg ikke merke til det. Har det på innsiden av det sota visiret. Ride around in the rain in style heh
Idag fikk jeg brukt litt tid på å prøve både R1 og Arai Chaser. Av de to var det R1 som definitivt satt best på mitt hode. Den gav meg også en litt bedre kvalitetsfølse. Så det blir nok en sånn en ja. Fant den som sagt også på Fc Moto i tyskland. Jeg er litt fristet til å kjøpe derfra, litt på grunn av at de har pinlock-visir som er å få kjøpt, samt at det er endel billigere. Men føler meg litt råtten når jeg går og prøver ting i butikk i Norge og deretter kjøper det fra utlandet, men men.
Smaken er som den berømte baken, men her får du min mening hvertfall
Selv så synes jeg de to første har finest dekor, samt at blåfargen til nr. 1 er finere enn nr. 3.
Det spørs jo litt hvilken blåfarge sykkelen har da. Dersom fargen er veldig lik den på hjelmen så blir det veldig kult
Men siden du har sort kjøredress så passer gråfargen like godt inn som blått. Og da har det ikke noe å si hvilken farge det er på sykkelen. Du står i stil uansett
Ergo; jeg "tillater" deg å velge fritt mellom hjelm 1 og 2
Jeg ville valgt en av de med blått på hvis den stemmer med blåfargen på sykkelen. en eller annen gradering av samme farge. Men om blåfargene ikke matcher er alt annet bedre.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino