forsikring?

Prat om tung MC.
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Re: forsikring?

Post by Tekumseh »

Den Røde Fare wrote:Betaler 4200 eller noe sånt, for min -86, men den er reg som 883. For 2007modellen skulle de ha 1600 kr mer, men det var før jeg visste det var alarm på den. Har 50% bonus på biken, sjonglerte litt rundt da jeg kjøpte egen bil i høst (var billigere for meg å flytte litt om på bonusene, hadde i utgangspunktet toppbonus på ørtende året)

Vi har to biler, to (snart tre) MCer, innbo pluss reiseforsikring. En reiseforsikring er ofte såpass rimelig at man allikevel tjener på det i forhold til kvantumsrabatt. Vi bruker for tiden If, men har vært innom hos Terra også, helt til If ga oss et bedre tilbud for å få oss tilbake igjen.

Betaler rett under 12.000 i året for to -86 Sportstere, en Mustang -79 og en Corsa GSI -94, samt innbo og reise.
OK, det er full kasko på Rød-sportsteren, regner jeg med, til den prisen..?
Dvs jeg må regne med noe mer enn Savage'n da. Men tror jeg kutter ut kasko og bare tar ansvar.
Har full bonus på bil jeg også. Full kasko på bil og sykkel, hus og innbo og uføreforsikring. Utgjør 10 - 11.000 i året tror jeg.
Har sagt i et år at jeg skal bytte forsikringsselskap, men det blir bare med tanken...
Den Røde Fare

Post by Den Røde Fare »

Kan hende det lønner seg å flytte bilbonusen over på sykkelen? Det regner selskapet kjapt og greit ut for deg isåfall.

Nå kan man bytte selskap når som helst, før måtte man vente til hovedforfall. Jeg er en meget troløs tøs når det gjelder selskap, og har byttet noen ganger oppigjennom tidene. Men kommer stadig tilbake til If når de sender meg lokketilbud som er bedre enn det daværende :) Har aldri hatt bruk for hverken ansvar eller kasko da, så jeg er sikkert en grei kunde? :)
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
Tekumseh
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing

Post by Tekumseh »

Den Røde Fare wrote:Kan hende det lønner seg å flytte bilbonusen over på sykkelen? Det regner selskapet kjapt og greit ut for deg isåfall.

Nå kan man bytte selskap når som helst, før måtte man vente til hovedforfall. Jeg er en meget troløs tøs når det gjelder selskap, og har byttet noen ganger oppigjennom tidene. Men kommer stadig tilbake til If når de sender meg lokketilbud som er bedre enn det daværende :) Har aldri hatt bruk for hverken ansvar eller kasko da, så jeg er sikkert en grei kunde? :)
Helt sikkert :D

Skal ta en runde jeg også, må bare få ut finger'n. Bytta alt fra Gjensidige til Sparebank1 for 4-5 år siden, nå skal jeg tilbake tror jeg...
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Det kan lønne seg å sjekke Storebrand også. De er hypp på å komme seg inn på forsikringsmarkedet igjen etter at de solgte det til IF.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Betaler 1700 ,- for 125 i Gjensidige med 75% bonus og kun ansvar(+ innbo og noe annet). Betalte 1400,- for 125 for 8 år siden med 20% bonus. Om dette skyldes endret skadestatistikk eller om jeg har vært altfor trofast kunde, er vanskelig å vite. Tror jeg bør bytte snart til noe annet, siden jeg har følelsen av at jeg kan få et bedre tilbud et annet sted. Har vært trofast kunde i "Gjenstridige" i altfor mange år(8 år faktisk). At de aller fleste av oss er trofaste kunder, taper vel fort alle på.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Deeps-R1
MC: Yamaha YZF R1 02 modd

Post by Deeps-R1 »

Tekumseh wrote:
Einar wrote:Nå er det TS spør om, ikke om hvilket forsikringsselskap er billigst, men hvilket forsikringsselskap vil forsikre sykkelen hans... Når jeg ringte rundt var det kun IF som var villig til å forsikre kun sykkel... alle de andre sa at de kun tok imot sykler hvis man hadde 2 forsikringer fra før... Uansett hvor sleipe noen mener at IF er eller at de er dyrere enn andre da var de, de eneste som tok imot en som kun hadde 1 kjøretøy med to hjul..
Dette er merkelige saker. De vil at folk skal forsikre mest mulig, og belønner det. Og håver selvfølgelig inn penger...
Deeps R1 wrote:måtte ut med 22k får min Yzf R1 02 modd med gjensidige .. med hus og innbo ..

if ville ikke forsikre den !!!
sparebank 1 forsikring ville ha 52 k får den !!!!:S

såde er dyrt og ha sintesykkel !!! :P
Fy flate, jeg skjønner ikke at dere gidder. Full kasko hos Sparebank1 på Savage= 3000,- kr. Kun ansvar= 1100,- kr.

Hva vil forsikringa på en Sportster 1200 komme seg på?
f.eks 1995-mod, 70 HK, ca.300 kg, 1200ccm. Har full bonus på bil, og må jaggu ha det på sykkel snart også..
Noen som har Sportster som vet?
asså pris på forsikring er noe man må regne med når man har sint sykkel. blir så oppp gitt når folk klager over priser . greit at det er dyrt men det er faen med hvær enkelt som kjøper sykkelen å tar det ansvaret med og forsikre den ! lønner seg og sjekke litt rund forskjelden på r6 og r1 er bare 1000.- i året sån ca .så . derfår kjøpte jeg r1 i stede ...
IImilleniumII

Post by IImilleniumII »

Chris wrote:Sparebank 1 ville ha 31 000,- av meg i året på forsikring av min. IF var ikke noe bedre enn de, så ringte jeg Gjensidige og ble tatt godt imot :)
Men som diskutert i utallige tråder på forumet her så er forsikring helt avhengi av hva salgs person du er, og hvem du da snakker med i forsikringselskapet! Jeg snakket med en av de i Gjensidige i 30-45 min og fikk dratt ned prisen 1000 kroner av det den var i utgangspunktet.

Betaler nå 5900,- i året med full-kasko. Har forøvrig egenandel på 4000,- 8)
Dette varierer noe sykt. Jeg fikk følgende tilbud:

Suzuki GSR 600 06 mod
IF: 2 700 med kasko
Gjensidige: Ca 4 800

Altså 2 000 dyrere var gjensidige. Enda jeg hadde bilen min forsikret der og sa prisen jeg hadde fått på if så ville de ikke gjøre noe med prisen de ga meg. Hos if fikk jeg samme pris for 34 hk eller 98 hk utgaven.
Post Reply