YZF R1 02

Prat om tung MC.
Deeps-R1
Posts: 11
Joined: 30 Aug 2007 19:44
MC: Yamaha YZF R1 02 modd

YZF R1 02

Post by Deeps-R1 »

er det noen som vet om det er noe mere effekt og hente på R1 02 modd har effekt potte vurderer og bytte gren rør får og spare litt vekt og aknsje litt effekt .....

noen som vet om sider eller noe slikt :P
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: YZF R1 02

Post by maelling »

Haha :D Gåtta' banen.. Mer effekt var vel det siste jeg tenkte på da jeg kjørte R1, men jeg kom ikke så langt. Jeg trimma 900 RR'en, og den er det forgasser motor på, og da dysa jeg opp, monterte KN Filter og full eksos. Det gjorde susen det, selv om R1'en min jeg hadde på samme tid blåste greit fra denne. Tror det fort blir dyrt om du skal hente ut veldig mye mer effekt. Det er nok godt mulig å få til en del ekstra ved bytte grenrør, bytte til sportsfilter og kanskje mappe om og bytte dyser? Jeg har en nabo som har en 02 tror jeg som har montert smidd innmat i tillegg(sykkelen bråker herifra til månen hver gang han fyrer opp :D ), og har visstnok 190hk. Jeg har ikke hatt en efi-sykkel enda, slik at jeg ikke har satt meg inn i det. Ideelt sett demonterer du motoren i filler, monterer smidd innmat, bytter grenrør, montere turbo ( En her på forumet som har R1 med Turbo som sikkert vet langt mer), sportsfilter, dyser om osv, men her snakker vi vel fort 50 lapper+. Da får du EFFEKT, så du sikkert kan nappe opp på hjulet i 5'te gir om du vil :P Ellers er vekt som du sier en av de største fiendene, så du kan jo bytte ut plasten din med carbon, montere magnesium felger kanskje. Men det er penger ut av vinduet spør du meg :P Kjøp nye 07 R1. Den kan jeg skrive under på leverer varene. Var støl i kjeven hele dagen etterpå pga. Gliset var så bredt mens jeg kjørte. Tror det er en smidigere måte å få en raskere sykkel :D

Men som denne videoen viser, er R1 med turbo nok hysterisk morsomt :

http://video.google.com/videoplay?docid ... 3686953251
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Gixxerman

Re: YZF R1 02

Post by Gixxerman »

Helanlegg, filter, powercommander... og sist men ikke minst, få den justert i benk.
Deeps-R1
Posts: 11
Joined: 30 Aug 2007 19:44
MC: Yamaha YZF R1 02 modd

Re: YZF R1 02

Post by Deeps-R1 »

noen nett butikk som sleger effekt anlegg og div ting til yamaha r1 ? finner liksom ikke så mye ..?!
Gixxerman

Re: YZF R1 02

Post by Gixxerman »

Om du sliter med å finne slikt til en R1 så tror jeg neppe du har en gang prøvd å lete på nett :lol:

Tips: Trykk på Tung MC linken, og øverst på siden er det en tråd med masse linker. Blad nedover der så finner du en drøss av greier.

EDIT: Hmm du har -02 mod sa du. Kom ikke R1 først med injection i -04 ?
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: YZF R1 02

Post by maelling »

Gixxerman wrote:EDIT: Hmm du har -02 mod sa du. Kom ikke R1 først med injection i -04 ?
http://www.motorcycledaily.com/17sept01 ... 002r1.html

"The 2002 R1 from Yamaha has a revised, fuel-injected engine riding in a new frame on new suspension and new wheels"
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Gixxerman

Re: YZF R1 02

Post by Gixxerman »

Javel, da fønker det med PCM da jo :)
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: YZF R1 02

Post by FV »

Da jeg var med en gjeng på dynotest igår, snakka de om at R1 fikk 0 effekt av slip-on iallefall. Den blir vel litt lettere, men det koster nok mer enn det smaker om du ikke går for full eksos +++
Gixxerman

Re: YZF R1 02

Post by Gixxerman »

Enkelte får mindre effekt ved montering av slipon også. Personlig ville jeg gått all the way, or no way at all.
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: YZF R1 02

Post by Honda_NSR »

Hjelper det ikke å bytte til aks drev? Trenger sikkert ikke toppfart på 300 uansett.?
Deeps-R1
Posts: 11
Joined: 30 Aug 2007 19:44
MC: Yamaha YZF R1 02 modd

Re: YZF R1 02

Post by Deeps-R1 »

sant det topp fart på 300 er rått og tenke på men FARLIG ! :P

men en anna ting .. hoved lysa forran er det h4 pærer elller noe spessielle ?! ser ut som h4 ....?!

men hva effekt anlegg som er best da noen som har peil ?! :S pris er ikke så farlig bare det er under 10k får hele driten helst .. men max 15k ..
og må spare litt vekt :P

sykkelen skal på slankern .. kansje eiern og :P :S men magnesium felger ?! er det mye vekt og spare ?!

sån pcm eller ka det heter motor styring ?! kjekt og ha eller bare tull !?
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: YZF R1 02

Post by Jarle »

Dette er vel samme som på R6 og da er det H4...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: YZF R1 02

Post by inunf »

Hvis du kjøper hel-anlegg så bør du ha Power Commander III USB og en tur i dyno-benken for å få noe særlig ut av det. Original-oppsettet på mcer i dag er så bra at man kan (som gixx sier) tape eff. på en slip-on, eller tjene nesten ingenting på et fullt anlegg uten å forandre på mappinga.

Har ingen personlige erfaringer med anlegg til diesel, men Akrapovich og Arrows skal være bra.
User avatar
maelling
Posts: 1403
Joined: 12 Jul 2007 17:21
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)
Location: Asker
Contact:

Re: YZF R1 02

Post by maelling »

Om du ikke har oppdaget turbotråden, så er den her. Dette er oppskriften på masse effekt :D

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... 97#p132697

Når det gjelder magnesiumfelger har jeg ikke sett etter om det finnes til R1, men noen av Ducati gutta kjører i allefall rundt med det :)
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
User avatar
Keihin
Posts: 827
Joined: 11 Aug 2005 23:19
Location: Lier
Contact:

Re: YZF R1 02

Post by Keihin »

Slip-on er, og vil alltid være noe man gjør for å få bedre lyd. Evt. effektøkning vil være minimal og kun merkes på en benk. Et minimum for å få nevneverdig og merkbar effekt er som nevnt fullt anlegg, luftfilter og dysing/Power Commander.

Et viktig poeng som ikke kan understrekes er hvor nøye justering er. Med PC vil man nok få bra "map" ut av boksen, men med forgasser tør jeg påstå at justering av proffer i benk er et krav. Har ikke tall på hvor mange jeg har snakket med som har montert komplett anlegg, luftfilter og Dynojet etc. og sier den "går som f...". Bare for å havne på treff med dynobenk og miste haka i teltpluggen når de ser de har ca. null effektøkning eller _mindre_ effekt enn originalt...

Men nå er jo 02 R1 FI, så det ble litt avsporing =)

Dessverre er den ett år for ny til at MC-Xpress leverer kit til den, så da slipper dere høre noe turbopjatt fra meg i denne tråden ;-)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Post Reply