Lørdag ble vi "kvitt" minstemann kl 08, så da la vi ut på tur før 09. Ikke dårlig på en fridag

Den opprinnelige planen om å kjøre helt til Aurland og overnatte der, ble forlatt pga værvarsel som sa store regnmengder og kjølig der. Her var det strålende sol men litt kjølig, så vi kledde oss godt. Jeg tok på meg to stilongser og på overkroppen hadde jeg to tynne ullgensere og en langermet, tynn bomullsgenser. Utenpå dette hadde jeg Rukka-dressen med for.
Vi kjørte nordover langs Randsfjorden. Her tok jeg turens to eneste bilder:

Dette var en merkelig ferge som bare lå i ro ute på vannet.

Enda en fotograf.
Når vi nærmet oss Dokka ble det stadig kjøligere, så jeg tok på meg en tykk jakke også. Det hjalp en stund, men da vi kom til Fagernes (i halv tolv tiden) var jeg så nedkjølt at vi var nødt til å gjøre noe. Først spiste vi en varm lunsj, og så fant vi en sportsbutikk der vi fikk tak i superundertøy både til boxer wolf og meg.
Så nå hadde jeg fem lag med tøy under kjøredressen, likevel var det i kjøligste laget.
Fra Fagernes satte vi kursen sørover igjen, via Gol ned Hallingdal, forbi Vikersund, Hokksund og Drammen hjem igjen til Bærum. Det var fine veier, men at det var såpass kjølig la en demper på opplevelsen. Været førte også til at jeg ikke ble fristet til å finne frem fotoapparatet flere ganger, egentlig litt synd. Vel hjemme igjen viste det seg at vi hadde kjørt så mye som 56 mil!
Er man barnefri, så er man barnefri. Så vi takket med glede ja da BanditBiker inviterte oss til å bli med ham og noen av hans venner på MC-tur søndagen. Da var det ikke oppmøte før 11:30. Deilig å få ligge litt utover og ha en rolig morgen.
Dette var en veldig hyggelig gjeng, som vi fant tonen med. Ikke så overraskende, MC-folk er som regel noen sosiale dyr. Vi var 7 mc-er med 9 personer som kjørte i følge. Og i dag var det varmt! Utrolig deilig! Gårsdagens erfaring hadde ført til at jeg hadde polstret meg godt, men nå måtte jeg skrelle av flere lag. Det eneste som var litt dumt, var at boxer wolf og jeg måtte forlate de andre etter et par timer, siden vi måtte hente de søte små. Men vi rakk da å få med oss et par røyke- og kaffepauser. Så vi takket pent for oss, og håper vi får bli med dem en annen gang også.