skiltlys
skiltlys
er dette påbudt?? skal fjerne refleksplate og drit på min nå. og vet ikke om jeg gidder å ha skilt lys, blir dette noen ganger kontrollert på sykkel??
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
-
Det skal være en rød refleksplate bak, enten rund eller firkantet. Det er antakelighvis for at man i mørket skal kunne se at det er noen forran med "hekken" til, i tilfelle sykkelen av en eller annen grunn ikke skulle synes på andre måter.
Det skal vel også være lys for kjennemerke, men om det er påbudt...
(Funksjonen er jo at du skal bli gjennkjent hvis noen ser deg.)
Det skal vel også være lys for kjennemerke, men om det er påbudt...

Er du sikker? Skiltet er vanligvis under det røde baklyset, som har en blank underside, slik at det kommer hvitt lys på skiltet. Det er temmelig sikkert påbudt, men alt bestemmes jo gjennom EU-direktiver nå om dagen, så jeg sliter litt med å finne paragrafer.ATWindsor wrote:Det er ihvertall ikke skiltlys på min scooter (orginalt)
V4 fun
Jeg skal undersøke litt nøyere, basererte det egentlig bare på at det sto i haynes-manualen at bare 100cc-modellene hadde skiltlys, kommer tilbake med bilder og mer info senere i dag eller i morgen.Kosh wrote:Er du sikker? Skiltet er vanligvis under det røde baklyset, som har en blank underside, slik at det kommer hvitt lys på skiltet. Det er temmelig sikkert påbudt, men alt bestemmes jo gjennom EU-direktiver nå om dagen, så jeg sliter litt med å finne paragrafer.ATWindsor wrote:Det er ihvertall ikke skiltlys på min scooter (orginalt)
AtW
er jo skiltlys og refleks på den nå... men vil fjerne alt dette. så da får jeg heller bare skjære litt i hovedlyset da. hehehe... men refleks? får henge på en refleks om jeg setrter den i fra meg da. hehehe det skal bort i allefall...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
- Speedy Gonzales
- MC: Z1000 08
Eg vet at så lenge du har noe lys å enten mc eller bil så skald et fungere.RH racing wrote:men om lyset går har du fortsat ikke lov til å kjøre uten lys da... er da bot for det...
Ta et eks med bil, har du de ulovlige blå lysene på vinduspylerene så skal de fungere sjølv om det ikkje er lovlig..Vet det lukter svidd av dette reglementet men er bare sånn det er..Så er det lys så ska det fungere
- TelefonicaMovi
- TelefonicaMovi