Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Re: Jeanette sin blogg

Post by supermons »

Shortybebeh wrote:Skaff meg flotte researchbilder!!! \:D/ :twisted:
Nesten så jeg hiver meg på den, men tror heldigvis ikke jeg brant meg så ille..
Mannfolk har tydligvis lite på kjøkkenet å gjøre :P
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Post by Chris »

Nå må du passe på Jeanette, snart 2 sider uten bilder! Du er jo sjefen over alle sjefer når det gleder bilder i bloggen ! :D
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Hihi, takk for gode ord, Chris! Det har ikke blitt noen bilder siden Blåturen nå, så det må jeg få gjort noe med.
Jeg er ikke sikker på hvordan blåmerkene blir, om de kommer frem (det er skikkelig ømt der hvert fall), men om det blir fargekart skal jeg slenge ut bilder.

Har planer om en ny langtur med Night Rider fra torsdags ettermiddag av, så da kan dere hvert fall forvente dere bilder til uka igjen. Blir enten retur lørdag kveld, eller søndag ettermiddag, ettersom jeg skal kjøre gokartkonkurranse igjen søndag 8)
FV

Post by FV »

Chris wrote:Nå må du passe på Jeanette, snart 2 sider uten bilder! Du er jo sjefen over alle sjefer når det gleder bilder i bloggen ! :D
He-hey!! [-X
Chris
MC: BMW HP2 Sport

Post by Chris »

:-#
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Jeg gjør mitt beste for å utnytte godværsdagene på sykkel, så i dag har jeg kjørt nesten 30 mil.
Det har blitt noen bilder også, men er litt for sliten til å overføre de til dataen osv, så turreferat kommer i morgen 8) Var en super tur!
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Hmm... er du aldri på jobb du eller?
... har ikke tid til slikt jeg... rekker ikke unna alt. Heldig du! ;-)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
hansp
MC: 06 NT700
2007: 8746 km
2008: 17135 km
2009: 12000 km
2018 Kawasaki 650 Versys
2018: 3643 km
2019: 9019 km
2020: 5287 km
2121: 8103 km
2022: 19138 km
2023: 18559 km
2024: 7633 km
Juni 2024 Aftica Twin 24 modell
2024: 11658 km

Post by hansp »

Gjør det samme som deg jeg, kjører tur så ofte jeg kan, spesielt de dagen jeg må kjøre bil til jobb. Alltid hyggelig å kjøre samme med noen, så kjører gjerne sammen med deg en gang hvis det passer.
Hans Petter
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Gruzzi wrote:Hmm... er du aldri på jobb du eller?
... har ikke tid til slikt jeg... rekker ikke unna alt. Heldig du! ;-)
Jeg er på skolen hver dag, men laboratoriene er ikke klare i det nye bygget til HiO, så dermed har jeg mange korte dager. Prøver da å få kjørt så mye som mulig. Kommer jo til å få abstinenser når det blir vinter :(
hansp wrote:Gjør det samme som deg jeg, kjører tur så ofte jeg kan, spesielt de dagen jeg må kjøre bil til jobb. Alltid hyggelig å kjøre samme med noen, så kjører gjerne sammen med deg en gang hvis det passer.
Høres bra ut, hansp! Kan alltids prøve å nevne det her om jeg skal ut en kveld, så kanskje det passer! Titter innom bloggen din også, så kan si ifra der om jeg kan joine deg også =)

Turen i går, ja! Da jeg var hos bestemoren min i Fall i mai pratet vi om motorsykkelkjøringa mi, og hun hadde veldig lyst til å se meg på Fazeren en dag. Jeg har stadig tenkt på å ta meg en tur til henne de siste ukene, men det var først i går jeg fikk satt meg på sykkelen og kjørt de 13 milene det er opp til henne. Følger rv4 opp til Hadeland gjestegård, der tar man av og følger skiltene mot Fagernes (på rv 34). Denne går langs østbredden av Randsfjorden, og er en fin og svingete vei som det er moro å leke seg på (spesielt enkelte strekninger). Man må uansett være påpasselig ettersom det er en ganske ujevn vei, med en del sprekker, nivåforskjeller og telehiv.

Stoppet ved Raukr Viking (båtplass like ved), for de som er lokalkjente, og tok noen bilder i finværet på vei oppover:

Image

Image

Image

Image

Litt senere, fortsatt på vei nordover:

Image

Jeg tok det som en tur, så jeg ringte ikke for å høre om hun var hjemme. Ble uansett litt overrasket over at hun ikke var hjemme da jeg kom dit, ettersom hun sjelden er noe sted. Etter et par telefoner til onkelen min i Gjøvik, og deretter til tanta mi i Fall, fikk jeg vite at hun var hos sistnevnte. Dro dit, fikk god laks til middag, med eplemos og is til dessert, før vi satte oss ut i sola på verandaen deres. Bestemor syntes det var utrolig koselig å få besøk av meg, og onkel og tante var minst like overrasket, så det var moro :D Mens vi satt ute i sola kom også fetteren min innom med barna sine, så da var vi plutselig mange på besøk. Et bilde av utsikten deres, Randsfjorden retning nordover:

Image

Etter å ha vært hos onkel og tante ble det en liten tur innom bestemor (hun ble kjørt dit av onkelen min), før jeg satte nesa hjemover litt før kl 19. Kjørte rv 34 sørover til jeg kom til Brandbu, da tok jeg av og fulgte skiltinga mot Jevnaker (rv 240). Kjørte langs Tyrifjorden sørover, slik at jeg kom mot Sundvollen og Sollihøgda (E16). Ville kjøre en annen vei enn rv4 for å få en rundtur ut av det. Det var fortsatt sol og fint vær da jeg dro, men det ble ganske kjølig da sola gikk ned. Hadde uansett en fin tur, og med unntak av et fotostopp og et bensinstopp, var jeg hjemme her litt over kl 21. Da hadde jeg kjørt nesten 30 mil til sammen i går, så sykkelen har nå gått 6788 km.

Noen bilder fra veien hjem, først langs Randsfjorden en halvtimes tid etter avreise fra Fall:

Image

Image

Image

Image

Og så et par bilder fra rv240.

Image

Image

I kveld blir det Tyrigrava, i morgen etter skolen blir det pakking, og så er det avreise mot nye veier sammen med Night Rider på fredag morgen. Deilig høstvær om dagen 8)
Joachim

Post by Joachim »

Fy flate så jeg misunner dere det gode været! Her regner det jo 24/7 :( Er jo ukesvis siden siste fineværsdag..
- Triumph Daytona T595, 1998-modell
- Aprilia RS 250 Harada Replica, 2000-modell
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Har du skrevet hvor dere skal i helgen, Jeanette?
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Joa wrote:Fy flate så jeg misunner dere det gode været! Her regner det jo 24/7 :( Er jo ukesvis siden siste fineværsdag..
Det har vært mye finvær her de siste dagene, så jeg nyter det så godt jeg kan :) Orker ikke tanken på høstvær med regn og storm, og enda verre; snø :-#
Ulvinnen wrote:Har du skrevet hvor dere skal i helgen, Jeanette?
Jeg har vel kanskje ikke det? Mulig jeg bare har nevnt det såvidt. Vi tenker på en variant av denne ruten, og starten av denne ;)
Har ikke sett så mye på kartet selv, men jeg tror Night Rider har en plan!
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Hadde jeg orket, skulle jeg bladd tilbake i Ulvinnebloggen og funnet beskrivelsen av Dalen-turen vår. Det er skikkelig fine MC-veier dit, kos dere!
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

I dag ble det atter en fin onsdag på Grava =) Mange fra forumet og andre kjente som var der, supert!
Har skrevet et svar med bildene mine, som kan sees her: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php? ... 33#p135433
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

En dag du ikke er på skolen skulle vi tatt en handletur i Sverige.
Jeg jobber flexi så si fra om du kunne tenke deg en dagstur.
Sender deg mobilnr på PM, så har du det. ;)

Misunner deg turen til Gjøvik og omegn.
Skulle tatt meg en tur dit jeg også...

Eneste aberet er at jeg ikke liker å kjøre i mørten. Det er masse grevlinger (m unger) ute å går om kvelden, og det er fler elg og rådyr som trekker ned mot bebyggelsen for å spise av epletrærne.
... :( Vil ikke ha noen i hjulene eller i ansiktet jeg... Dyrene skal skytes ihjel, ikke kjøres i hjel. For ikke å snakke om hva som kan skje med en selv også...

Lov meg å kjøre forsiktig når det begynner å bli mørkt da, Jeanette. ;)
Synes det er skummelt jeg.

Holdet faktisk på å kjøre på en død grevling i veien i fjor høst (eller var i tidlig i våres?). Det var mørkt, veldig mørkt, og jeg lurer på OM det kan ha vært vått også, men ... nei, kanskje ikke...
Men i allefall. (Dette var på vei fra Moss til Elvestad.) Jeg bestemte meg for å kjøre kun i 60km, uansett hva. Jeg fikk en transporter bak meg og noen biler bak der igjen.
De kjørte ikke forbi men lå i passe avstand til meg.
Så DER! I svingen der lå det en grevling akkurat i mitt spor! Jeg bremset ned, slapp opp igjen og styrte unna.
Transporteren så dyret han også (ikke så vanskelig med mc foran seg) men bilene som lå bak den tror jeg ikke slapp unna. Gikk nok bar det også, men JEG ville ikke ha truffet noe så steinhardt som en grevling!
Hadde vel blitt kastet mange meter opp i luften er jeg redd...
Holdet også på å kjøre ned en elg (i mørten), og råddyr midt på lyse dagen - med bil nå i år. Grøss! Glad det var med bil og ikke motorsykkel.
Men jeg har alvorlig talt lyst til å kjøre i 60 km i timen av og til, når angsten/redselen tar meg. Men så tar jeg meg sammen og tenker at DA kunne jeg likegodt kjøpt meg en moped! :lol:

Dette ble et langt innslag fra meg før jeg går i seng.
Kjør pent! Og si fra om det skulle passe med en svensketur. :)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Post Reply