ZZR600 storservice

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Trond A
MC: '97 ZZR600

ZZR600 storservice

Post by Trond A »

God kveld!

Jeg har en ZZR600 (97) som begynner å nærme seg en storservice nå. Jeg var innom en tur på Ride i Trondheim for å høre hva man måtte regne med å punge ut med for slikt, og de sa det kom til å havne på ca 7000,- (dette var uten skift av bremsevæske/kjølevæske). Er dette en ok pris? Det er så vidt jeg har skjønt en god del som skal gjøres på den servicen (36.000km), blant annet ventiljustering, som vel sluker en god del av det prisoverslaget. Dersom dette høres ut til å være i dyreste laget, har dere noen anbefalinger til andre verksteder i Trondheims-området som kan ta denne servicen til en rimeligere penge? Skulle gjerne gjort mye av dette selv, men føler meg litt for ny i gamet enda til å gyve løs på en såpass stor (?) jobb uten et par kvalifiserte øyne over skuldra... :)

Fikk forresten også pris på vinterlagring, de skulle ha 2000,-. Syntes ikke det hørtes så galt ut, men mulig jeg tar feil?

-Trond
Gixxerman

Re: ZZR600 storservice

Post by Gixxerman »

2000 for vinterlagring er helt vanlig :)
Trond A

Post by Trond A »

Takk for kjapt svar!

Da trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet for å takke ja til det, begynte visst å bli kleint med plasser :)

-Trond
Cartman

Post by Cartman »

Vurderer selv å ta dette på min sykkel.. så om noen har noen formening om priser er jeg takknemlig (min er kjørt 40k). Har en lyd i motoren ved 4,5k omdreininger, så en service må til (regner med at det er kammkjedereima som er problemet, har skiftet kamkjedestrammer, og det hjalp litt).

Noen som har en formening om hva en slik service koster på denne / andre lignende sykler?
-- Honda VFR (04) --
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Cartman wrote:Vurderer selv å ta dette på min sykkel.. så om noen har noen formening om priser er jeg takknemlig (min er kjørt 40k). Har en lyd i motoren ved 4,5k omdreininger, så en service må til (regner med at det er kammkjedereima som er problemet, har skiftet kamkjedestrammer, og det hjalp litt).

Noen som har en formening om hva en slik service koster på denne / andre lignende sykler?
Neppe kamkjedet ettersom det bør holde mye lenger på en rekkefirer.
Dessuten er det helst på tomgang det slammrer. Dessuten er det langt fra sikkert at ønsker at det er kamkjedet. Veldig avhengig av motorkonstruksjon dette, men det hender motor må splittes.
Cartman

Post by Cartman »

Ok Babelfisken.. takker for innspill. Tørr du gjette på hva det da kan være?
-- Honda VFR (04) --
Babelfisken

Post by Babelfisken »

Cartman wrote:Ok Babelfisken.. takker for innspill. Tørr du gjette på hva det da kan være?
Nei det tørr jeg ikke gjette på. Sist jeg gjettet tok jeg feil da en annen her hadde gåent kamkjede på en sykkel jeg kjenner godt.
josefine
MC: Har en kawa zx6r 1997 mod,
tidligere hatt en cbr600f 1998.
97-modellen har avgått!
kjører zx6r 2000 mod.

Post by josefine »

Har akkurat tatt stor service på min, 42000. Det kostet meg 5600,- på MC partner på Skedsmokorset....
Da har de justert ventiler, skifta luftfilter,plugger, oljefilter,kjede,drev,bremsevæske, justert,smørt og kontrollert ALT annet :D
kawa zx6r
RuneS
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000

Post by RuneS »

Jeg hadde en ZZR-600 inntill for en mnd. siden. Da ble den byttet ut med en 9R.

I april hadde jeg service på ZZR'n med oljeskift, skifting av gaffelolje, plugger, bremseveske, startrelé samt synkronisering av forgassere. Betalte ca 5500.- for den jobben.
Suzuki GSX-R 1000 K5
Cartman

Post by Cartman »

Ok, da vet jeg ca prisen
-- Honda VFR (04) --
Trond A

Post by Trond A »

Takk for svar! Dette var da betraktelig billigere enn det Ride kunne tilby... Dersom de skulle ta bremsevæske og kjølevæske også havnet man på ca 9000,- Noen som har anbefalinger av andre (ålreite) verksted i Trondheims-området? Eller noen som anbefaler Ride veldig sterkt?
Post Reply