Gruzzi wrote:Hmm... er du aldri på jobb du eller?
... har ikke tid til slikt jeg... rekker ikke unna alt. Heldig du!

Jeg er på skolen hver dag, men laboratoriene er ikke klare i det nye bygget til HiO, så dermed har jeg mange korte dager. Prøver da å få kjørt så mye som mulig. Kommer jo til å få abstinenser når det blir vinter
hansp wrote:Gjør det samme som deg jeg, kjører tur så ofte jeg kan, spesielt de dagen jeg må kjøre bil til jobb. Alltid hyggelig å kjøre samme med noen, så kjører gjerne sammen med deg en gang hvis det passer.
Høres bra ut, hansp! Kan alltids prøve å nevne det her om jeg skal ut en kveld, så kanskje det passer! Titter innom bloggen din også, så kan si ifra der om jeg kan joine deg også =)
Turen i går, ja! Da jeg var hos bestemoren min i Fall i mai pratet vi om motorsykkelkjøringa mi, og hun hadde veldig lyst til å se meg på Fazeren en dag. Jeg har stadig tenkt på å ta meg en tur til henne de siste ukene, men det var først i går jeg fikk satt meg på sykkelen og kjørt de 13 milene det er opp til henne. Følger rv4 opp til Hadeland gjestegård, der tar man av og følger skiltene mot Fagernes (på rv 34). Denne går langs østbredden av Randsfjorden, og er en fin og svingete vei som det er moro å leke seg på (spesielt enkelte strekninger). Man må uansett være påpasselig ettersom det er en ganske ujevn vei, med en del sprekker, nivåforskjeller og telehiv.
Stoppet ved Raukr Viking (båtplass like ved), for de som er lokalkjente, og tok noen bilder i finværet på vei oppover:
Litt senere, fortsatt på vei nordover:
Jeg tok det som en tur, så jeg ringte ikke for å høre om hun var hjemme. Ble uansett litt overrasket over at hun ikke var hjemme da jeg kom dit, ettersom hun sjelden er noe sted. Etter et par telefoner til onkelen min i Gjøvik, og deretter til tanta mi i Fall, fikk jeg vite at hun var hos sistnevnte. Dro dit, fikk god laks til middag, med eplemos og is til dessert, før vi satte oss ut i sola på verandaen deres. Bestemor syntes det var utrolig koselig å få besøk av meg, og onkel og tante var minst like overrasket, så det var moro

Mens vi satt ute i sola kom også fetteren min innom med barna sine, så da var vi plutselig mange på besøk. Et bilde av utsikten deres, Randsfjorden retning nordover:
Etter å ha vært hos onkel og tante ble det en liten tur innom bestemor (hun ble kjørt dit av onkelen min), før jeg satte nesa hjemover litt før kl 19. Kjørte rv 34 sørover til jeg kom til Brandbu, da tok jeg av og fulgte skiltinga mot Jevnaker (rv 240). Kjørte langs Tyrifjorden sørover, slik at jeg kom mot Sundvollen og Sollihøgda (E16). Ville kjøre en annen vei enn rv4 for å få en rundtur ut av det. Det var fortsatt sol og fint vær da jeg dro, men det ble ganske kjølig da sola gikk ned. Hadde uansett en fin tur, og med unntak av et fotostopp og et bensinstopp, var jeg hjemme her litt over kl 21. Da hadde jeg kjørt nesten 30 mil til sammen i går, så sykkelen har nå gått 6788 km.
Noen bilder fra veien hjem, først langs Randsfjorden en halvtimes tid etter avreise fra Fall:
Og så et par bilder fra rv240.
I kveld blir det Tyrigrava, i morgen etter skolen blir det pakking, og så er det avreise mot nye veier sammen med Night Rider på fredag morgen. Deilig høstvær om dagen