Waffelrøra

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Re: Waffelrøra

Post by Kjitta8648 »

Ja, hva skal de med all den mosjonen? :)
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Banditbiker wrote:Trimming og trimming. Det står i huet på alle som kjører 125. :)
Når jeg ser de helfigurbildene jeg er med på i dag ser det ut som magen ikke er trimmet for mye ennå. Så til å kjøre 125 er jeg relativt lite fokusert på trimming.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Kjitta8648
MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.

Post by Kjitta8648 »

Baron von Waffel wrote:Det er selvfølgelig viktig å trimme smilemuskelen. :D :lol:
Så dette er ikke relevant, liksom. :)
http://www.zrxocboard.com/board/index.php

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Baron von Waffel

God morgen. Snart slutt på uka. Går tidlig i dag for å rekke et fly til Stockholm 1530. Skal kose meg der i helga sammen med baronessen. Ungene blir hjemme for å passe bikkja. Og huset. Og hverandre. Får håpe det går greit. Tror de opplever det som en tillitserklæring.

Dette med å ta lappen er en nyttig erfaring. Ser at jeg har lagt meg til en del uvaner som sitter godt. Litt for fort inn i kryss. Girer ikke ned tidlig nok. For liten avstand.

Og dette synes selvfølgelig best når jeg er på en sykkel som er veldig annerledes enn den jeg har i fingrene. Og på veier jeg ikke har kjørt noe særlig før.

Noe som kommer til å volde meg problemer er at clutch og gass tar veldig annerledes enn på min relativt nye sykkel. At gassen er annerledes er jo åpenbart. Men kjøreskolesykkelen har gått over 34 000 km og min har gått 10% av dette. Dermed tar clutchen på veldig forskjellig sted. Og det er jo synd å måtte konse om noe så unødvendig.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Baron von Waffel

Vel tilbake fra Stockholm. En sånn helg med kona er godt. Selv om været fikk frem minner om årets sommer på østlandet. Fulgte med på værmeldingen og så at det var bra vær her på lørdag. Men da vi landet søndag kveld hadde regnet kommet til Oslo igjen.

Har gått rundt og opplevd både byen og museer. Og jeg merker at jeg ikke går så mye til daglig. Støl. Dagens kjøring gikk på våte veier. Jeg liker ikke våte veier. Eller kjøring i regnvær. Har jo ikke vindusviskere på visiret.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

De kan ikke ta deg på det tekniske (giring osv) på oppkjøring. Jeg prøvde å ta løs i 2. gir på oppkjøringen. Fant fort ut hva som var galt, og giret ned. Jeg sto. Vindsvisker=venstre lillefinger!
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Baron von Waffel wrote:God morgen. Snart slutt på uka. Går tidlig i dag for å rekke et fly til Stockholm 1530. Skal kose meg der i helga sammen med baronessen. Ungene blir hjemme for å passe bikkja. Og huset. Og hverandre. Får håpe det går greit. Tror de opplever det som en tillitserklæring.

Dette med å ta lappen er en nyttig erfaring. Ser at jeg har lagt meg til en del uvaner som sitter godt. Litt for fort inn i kryss. Girer ikke ned tidlig nok. For liten avstand.

Og dette synes selvfølgelig best når jeg er på en sykkel som er veldig annerledes enn den jeg har i fingrene. Og på veier jeg ikke har kjørt noe særlig før.

Noe som kommer til å volde meg problemer er at clutch og gass tar veldig annerledes enn på min relativt nye sykkel. At gassen er annerledes er jo åpenbart. Men kjøreskolesykkelen har gått over 34 000 km og min har gått 10% av dette. Dermed tar clutchen på veldig forskjellig sted. Og det er jo synd å måtte konse om noe så unødvendig.
Jeg hadde samme problemet med gass og clutch. Ducatien fikk til slutt karantene, og jeg fikk ikke lov til å røre den før jeg var ferdig oppkjørt. :lol:
Men det var veldig lurt, for da ble jeg virkelig kjent med skolesykkelen og slapp å "begynne på nytt" hver kjøretime. Det ble mye mindre rusing da gitt! :lol:
Death Is The Road To Awe.
Baron von Waffel

inunf wrote:De kan ikke ta deg på det tekniske (giring osv) på oppkjøring. Jeg prøvde å ta løs i 2. gir på oppkjøringen. Fant fort ut hva som var galt, og giret ned. Jeg sto. Vindsvisker=venstre lillefinger!
Det er ikke så viktig om de ikke kan ta meg på det tekniske. Selv om det er greit å vite det. Så takk for opplysningen. De vil alltid kunne finne noe om de føler for å stryke meg, om ikke annet, så kan de ta det på helhetsinntrykket. Det vil alltid være noe som trekker ned. Men jeg fokuserer ikke så mye på det, egentlig. Jeg får heller konsentrere meg om å kjøre så godt jeg kan, og jobbe med å legge bort noen flere uvaner på de få turene jeg har igjen på egen hånd før oppkjøring. Klart det vil være irriterende å stryke. Men det er jo egentlig ikke viktig. (Joda, det vil rive ned selvfølelsen min og få meg til å føle meg som en tosk som ikke klarer å ta den lappen til tross for 30 års trafikkerfaring.)
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Baron von Waffel

Shortybebeh wrote:Jeg hadde samme problemet med gass og clutch. Ducatien fikk til slutt karantene, og jeg fikk ikke lov til å røre den før jeg var ferdig oppkjørt. :lol:
Men det var veldig lurt, for da ble jeg virkelig kjent med skolesykkelen og slapp å "begynne på nytt" hver kjøretime. Det ble mye mindre rusing da gitt! :lol:
Jeg burde nok på en måte gitt Varaderoen karantene, men det er jo et fremkomstmiddel i hverdagen min. For eksempel til Skien i morgen. Og vurdert etter en kost - nytte - skala tror jeg at jeg går i pluss tross alt. Men det kompliserer det tekniske.

En annen ting jeg merker at jeg sliter veldig med er å se i speilene på skolesykkelen. De sitter på feil sted. Men det som er verre er at de er satt så smalt at jeg har problemer med å se bak kjørelæreren og meg.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Baron von Waffel wrote: Jeg burde nok på en måte gitt Varaderoen karantene, men det er jo et fremkomstmiddel i hverdagen min. For eksempel til Skien i morgen. Og vurdert etter en kost - nytte - skala tror jeg at jeg går i pluss tross alt. Men det kompliserer det tekniske.

En annen ting jeg merker at jeg sliter veldig med er å se i speilene på skolesykkelen. De sitter på feil sted. Men det som er verre er at de er satt så smalt at jeg har problemer med å se bak kjørelæreren og meg.
Samme problemet hadde jeg.
Lite tips: lat som! :lol:

Men det er litt seriøst også..!
Juster de så godt det lar seg gjøre. Om du må flytte litt på kropp og hode for å klare å se i speilene så må du bare gjøre det, men ettersom de forventer at du ser i speilet unaturlig mye, så fungerer det fint å bare late som når du bare kjører normalt og det egentlig ikke er noen fare å la være å se i speilene..!
Baron von Waffel

Ser det poenget med å late som. Men i det daglige bruker jeg speilene veldig mye. Nesten så man kan si jeg har et nervøst flakkende blikk. Og jeg klarer det greit på Varaderoen. Men der står speilene mye høyere. Mulig jeg skal insistere på å ta det øverste speilsettet på skolesykkelen. Men det blir neppe populært.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Baron von Waffel wrote:Ser det poenget med å late som. Men i det daglige bruker jeg speilene veldig mye. Nesten så man kan si jeg har et nervøst flakkende blikk. Og jeg klarer det greit på Varaderoen. Men der står speilene mye høyere. Mulig jeg skal insistere på å ta det øverste speilsettet på skolesykkelen. Men det blir neppe populært.
Hehehe.. nei,. det spørs.. da må du nok pent bøye og strekke deg litt for å se i de nederste!

Men det er jo ikke skolesykkelen du skal kjøre med til daglig, så du får late som litt på skolesykkelen og så kan du flakke på din egen!
Men for all del, jeg sier ikke at du BARE skal late som. Man må jo se i speilene innimellom!
Men om du jukser litt er det ingen som kommer til å oppdage..!
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Når var det du skulle kjøre opp?
Baron von Waffel

Vet nesten ikke om jeg tør si det, men fredag morgen. Hadde siste dobbeltime med bykjøring i dag. Skal ha banekjøring onsdag morgen og langkjøring på torsdag. Og så skal jeg jo ha min egen private langkjøring i morgen tur - retur Skien.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Allerede fredag, ja!
Men det klarer du! 8) :D
Post Reply