
XT eller DT???
XT eller DT???
Jeg skal kjøpe meg en lett motorsykkel, og har lyst på en Yamaha. Men jeg får ikke bestemt meg om jeg skal ha en XT eller DT. Noen som har erfaring med noen av disse??? 

Re: XT eller DT???
Kvalitet er de begge, men siden XT`en er 4-takter trenger den ikke så mye vedlikehold.
Skal du trimme?
Skal du trimme?
Re: XT eller DT???
Kansje effektanlegg men det er jo ikke skadelig...
-
- Posts: 326
- Joined: 02 May 2007 21:54
- Location: Asker
Re: XT eller DT???
En kammerat av meg har xt(kjent som "Asker-anders" her på forumet), skikkelig fin sykkel, men eff. annlegg. Han selger den faktisk: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... s=5&tot=41
Drit fin sykkel, deilig å kjøre, og den beste lyden en 125cc kan ha
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for XT'en...
Drit fin sykkel, deilig å kjøre, og den beste lyden en 125cc kan ha

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for XT'en...
-
- Posts: 154
- Joined: 31 Dec 2006 04:24
- MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt
Re: XT eller DT???
XT er 4takt, så trimming er bare å glemme... 2takt derimot må du gi ny 2takts olje etter hvert.. men de går også MYE bedre.. en 4takt er go får 120 + mens en 2takt er god for mye mer om du fjerner en pling og en ding.
2takt er tingen spør du meg.. kjørt en del 4takt, kjørte 4takt på kjøreskolen faktisk.. godt drag men ikke noen fartsmaskin eller axx for å si det sånn..
lykke til
2takt er tingen spør du meg.. kjørt en del 4takt, kjørte 4takt på kjøreskolen faktisk.. godt drag men ikke noen fartsmaskin eller axx for å si det sånn..
lykke til
Honda NSR125 som er sykkelen vettu 
- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
-
- Posts: 138
- Joined: 10 May 2007 10:47
- MC: Starway CL-125 3 2001
- Location: Akershus-Nannestad
Re: XT eller DT???
nå er det ikke fart som hvar grunn ideen med 4takt heller da.Ducos wrote:XT er 4takt, så trimming er bare å glemme... 2takt derimot må du gi ny 2takts olje etter hvert.. men de går også MYE bedre.. en 4takt er go får 120 + mens en 2takt er god for mye mer om du fjerner en pling og en ding.
2takt er tingen spør du meg.. kjørt en del 4takt, kjørte 4takt på kjøreskolen faktisk.. godt drag men ikke noen fartsmaskin eller axx for å si det sånn..
lykke til
mindre vedlikehåll
Chu lan Starway cl125-3 2001 Mod
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
Re: XT eller DT???
Hør på asker-alex. Den xt'en til asker-anders er verdt å høre. sykt rå lyd... Om du er usikker er det vel bare å ta en titt på vær av syklene og så bestemme seg. Om det hadde vært jeg som skulle velge hadde det klart blitt xt!
-
- Posts: 365
- Joined: 06 Jun 2007 16:11
- MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D
- Location: Mosjøen
Re: XT eller DT???
Er du villig til å betale for DT'n så ville jeg helt klart gått for den. Den er mye finere, med for eksempel svarte felger
De går også veldig bra.
XT'n er også veldig fin, men synes DT'n ligger en del hakk over

De går også veldig bra.
XT'n er også veldig fin, men synes DT'n ligger en del hakk over


