Styre demper til Suzuki Gsxr 600 srad
-
- MC: 1998 mod Suzuki gsxr 600 Srad (til salgs) rød sort bra stand
Styre demper til Suzuki Gsxr 600 srad
Er det noen som har peiling på hvor ORGINAL styredemper monteres på 600, vet det er orginalt på 750, og det skal være samme ramma på 600???? Har noen evt bilder av hvordan den er montert på 750????? 

Re: Styre demper til Suzuki Gsxr 600 srad
Jeg vil tippe der den er montert på nyere gixxere. På de gamle gikk den langs med ramma på venstre sia, og var festa i ene beinet. På de nyere er den festa på ramma foran styrekrona, og så går demperne ut til beina.
EDIT: Eller som de gamle

EDIT: Eller som de gamle

-
Hei! Takker for svaret, men uorginal er montert der. Ved montering av orginal, skal den monteres foran..bare usikker på hvor, da jeg ikke ser feste 

Kan ikke huske jeg hadde original styredemper på min SRAD 750. Den kom vel til 2000mod 750?
-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
Hmm nå ble jeg jævla usikker for jeg sleit med å finne demper i det hele tatt da jeg var inne på bikepics.com igår og jeg sjekka mange for å si det sånn. MEN, selv min gamle -93 R750 hadde styredemper, og kan ikke skjønne at de plutselig gikk bort fra dette. Var hvertfall styredemper på min -00 mod og det har vært det siden den gang. Faen at jeg ikke sjekka på jobb idag 

-
Vært enklest å kjøpt uorginal demper...men må betale dobbelt så mye... Løsningen blir vel å kjøpe ny sykkel til neste sesong 

Om du skal "litt" opp i pris bare så kan jeg gå så jævla god for R750 -00. Savner den helt sykt. Slik markedet er nå så er det ikke mange som vet hva den er god for. Trenger du tips, delebøker osv så er jeg rette karen å spørre. Jeg hjelper så gjerne. Dette er en sykkel som jeg selv kan anbefale på det sterkeste og mange andre.
En helt genial sykkel. Den er snart 8år gammel, men folk skulle bare visst. Jeg fikk 134hk på hjulet med denne, og netland fikk kun 2hk mer. Herlig på topp, det skal sies. Noe helt annet enn SRAD'en.... Løyp og kjøyp !

En helt genial sykkel. Den er snart 8år gammel, men folk skulle bare visst. Jeg fikk 134hk på hjulet med denne, og netland fikk kun 2hk mer. Herlig på topp, det skal sies. Noe helt annet enn SRAD'en.... Løyp og kjøyp !

- Petterjacobsen
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Slenger meg med på den! Har selv en 2003 GSXR 750, og akkurat nå (og i lang tid fremover) kommer ikke jeg til å trenge noe mer. Lettkjørt og går utrolig godt
Og så er jo disse fargene de ekte GSXR
Skal være ca 145hk i min (tar det med en klype salt), men det flytter seg godt

Skal være ca 145hk i min (tar det med en klype salt), men det flytter seg godt

Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
Aldri prøvd `00 R750, men alle snakker god-ord om den. Har hatt to `01 R1000, hvordan er den i forhold til den? Skal vel være identiske sykler dette? Er det bare ytelser som er forskjellig? Eller er 750 mer lettkjørt?
Håper det går greit at jeg låner tråden for å spørre

-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
Hva skal du egentlig med en styredemper på den sykkelen? Har kjørt 600srad i mange år og har til dags dato ikke sett behovet for styredemper.
Get your knee down and prey!
-
Da kjører du for pentGixxer wrote:Hva skal du egentlig med en styredemper på den sykkelen? Har kjørt 600srad i mange år og har til dags dato ikke sett behovet for styredemper.

Stram armene litt når du gir på så slipper du vobbingAudis6 wrote:Da kjører du for pentGixxer wrote:Hva skal du egentlig med en styredemper på den sykkelen? Har kjørt 600srad i mange år og har til dags dato ikke sett behovet for styredemper.Ved bra pådrag hender det seg jeg får risting (vobling) i styret... det hjelper da med en styre demper sa en kompis med mere erfaring....

-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
Har ikke prøvd -01 R1000 skikkelig men har en -03 nå og jeg syntes faktisk ikke det er så stor forskjell i effekt annet enn bånndrag da selvsagt. Såklart er det en forskjell, men -00 750 er en utrolig bra sykkel og går veldig godt(fikk 134 bakhjulshester ut av min:) Får utrolig mye sykkel for pengene om man vurderer sportsykler i den prisklassen hvertfall. Savner faktisk min litt, men har ikke råd til toPhantom wrote:Aldri prøvd `00 R750, men alle snakker god-ord om den. Har hatt to `01 R1000, hvordan er den i forhold til den? Skal vel være identiske sykler dette? Er det bare ytelser som er forskjellig? Eller er 750 mer lettkjørt?

Ingen fare for at jeg kjørte for pent. Sykkelen ble brukt en del på bane og ble presset rimelig hardt til tider. Om sykkelen din wobbler så er det enten fordi du har en dårlig kjøreteknikk eller at det er noe teknisk feil med sykkelen. Dette kan være ubalanse, slakke i styrelager hjullager ol. Å kjøpe en styredemper for å kamuflere feil ved sykkel/fører synes jeg blir meningsløst. I 01 kom styredemper som standard på gsxr600. Den mest populære modifikasjonen på de syklene er å ta av styredemperen og kaste den i en dertil egnet bøtte.Audis6 wrote:Da kjører du for pentGixxer wrote:Hva skal du egentlig med en styredemper på den sykkelen? Har kjørt 600srad i mange år og har til dags dato ikke sett behovet for styredemper.Ved bra pådrag hender det seg jeg får risting (vobling) i styret... det hjelper da med en styre demper sa en kompis med mere erfaring....
Get your knee down and prey!
-
Gixxer wrote:Ingen fare for at jeg kjørte for pent. Sykkelen ble brukt en del på bane og ble presset rimelig hardt til tider. Om sykkelen din wobbler så er det enten fordi du har en dårlig kjøreteknikk eller at det er noe teknisk feil med sykkelen. Dette kan være ubalanse, slakke i styrelager hjullager ol. Å kjøpe en styredemper for å kamuflere feil ved sykkel/fører synes jeg blir meningsløst. I 01 kom styredemper som standard på gsxr600. Den mest populære modifikasjonen på de syklene er å ta av styredemperen og kaste den i en dertil egnet bøtte.Audis6 wrote:Da kjører du for pentGixxer wrote:Hva skal du egentlig med en styredemper på den sykkelen? Har kjørt 600srad i mange år og har til dags dato ikke sett behovet for styredemper.Ved bra pådrag hender det seg jeg får risting (vobling) i styret... det hjelper da med en styre demper sa en kompis med mere erfaring....
Sykkeln er godt over av merke verksted og ingen feil. Så det skal vel ikke være noe teknisk feil med sykkelen. Jeg kunne derimot trenkt / og tenkt meg å lære bedre kjøreteknikk. Blir aldri utlært! Driver å sjekker litt med debbutant kurs.