Lindstrands jakke og bukse til meg?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
EvenDeven

Lindstrands jakke og bukse til meg?

Post by EvenDeven »

http://nettbutikk.hoypuls.no/products/M ... e_Mayon_x/

http://nettbutikk.hoypuls.no/products/M ... Q-pants_x/

Det er altså dette utstyret jeg tenker på.
Noen som har no' formeninger om det?

Takk ;)
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Re: Lindstrands jakke og bukse til meg?

Post by RH racing »

Lindstrand/Halvarson er bra kvalitet det..har selv Halvarson Gore-tex dress... holder vannet ute rimelig lenge.. kjørte til køben med dette.. regn hele veien.. blei ikke bløt føre Malmø... syns det er bra jeg...tok noen timer det, og da var det såvidt jeg merket det kom vann inn, og da kun på di plassene vannet legger seg, som armhuler og i skrittet...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Ja, Lindstrands og Halvarson har bra utstyr :) .. Har selv Halvarson Elah (?), som jeg bruker om vinteren når jeg kjører snøscooter. Veldig godt og varmt utstyr.

Skolen jeg går på nå ligger bare 300 meter ifra HøyPuls, så jeg tenker jeg tar meg en tur innom etter skolen en dag i neste uke nå.
Haida
MC: (2007-2011) 92 Yamaha XJ 600 Diversion
(2010-2011) 06 Suzuki SV 650S
(2011->) 05 Kawasaki ZX6R (636)
(2013 ->) 04 Honda CBR 600RR banesykkel

Post by Haida »

EvenDeven wrote:http://nettbutikk.hoypuls.no/products/M ... e_Mayon_x/

http://nettbutikk.hoypuls.no/products/M ... Q-pants_x/

Det er altså dette utstyret jeg tenker på.
Noen som har no' formeninger om det?

Takk ;)
Jeg har den buksa, og kan anbefale den på det sterkeste! Ikke bare er den dritgo' å kjøre i, men den er også vanntett som f... Så den DRYWAY membranen funker som bare det.

Den er også forsterket med et beskyttelsessystem av tekstilfibre på utsatte steder, såkalt HI-ART. Dette har jeg ufrivillig testet at fungerer :lol: Nesten ikke en skramme på buksa. Kun litt slitt nederst på foten hvor det ikke er HI-ART, men på hofta hvor smellen kom er det ingenting å se ;-)

Så løp og kjøp :D
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Takk for svar :D .. Blir så jeg kjøper dette i uka som kommer her nå \:D/
FV

Post by FV »

Jeg har også Lindstrands, og veldig fornøyd. Som Haida og RH sier, vann og vindtett, bra med justeringsmuligheter, bra med ventilasjon i jakke osv :)
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

Haida wrote:Jeg har den buksa, og kan anbefale den på det sterkeste! Ikke bare er den dritgo' å kjøre i, men den er også vanntett som f... Så den DRYWAY membranen funker som bare det.
"Kan kompletteres med CE-godkjente beskyttere". Vil det si at den ikke er CE godkjent? Eller har noe beskyttelse?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Haida

Post by Haida »

Bizcocho wrote:"Kan kompletteres med CE-godkjente beskyttere". Vil det si at den ikke er CE godkjent? Eller har noe beskyttelse?
Da det ikke er noe krav til annet enn hjelm når man kjører (tror jeg da, korriger meg viss jeg tar feil), så finnes det ikke CE godkjenning på klær men kun for beskyttere og hjelm. Finner hvertfall ikke noe CE merke i hverken jakke eller bukse :-k

Nei, den har ikke beskyttelse. Men kjøp beskyttere fra Halvarssons (CE-godkjente), det finnes et sett for både jakke og bukse. Synes de er veldig bra. Fått kræsjtestet de for hoftene hvertfall, og jeg ble ikke skadet. Kjente faktisk ingenting ;-) Koster 300 kr per sett.
Bizcocho
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm

Post by Bizcocho »

Haida wrote:Da det ikke er noe krav til annet enn hjelm når man kjører (tror jeg da, korriger meg viss jeg tar feil), så finnes det ikke CE godkjenning på klær men kun for beskyttere og hjelm. Finner hvertfall ikke noe CE merke i hverken jakke eller bukse :-k
Stemmer det. Synes bare det var så merkelig at det ikke var noen beskyttelse i den. Mener de fleste MC klær jeg har sett på i butikken har ett eller annet plastik greie i seg.
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Siden det ikke er beskyttere i den regner jeg med at jeg får kjøpt det i butikken kanskje? Tror dere de selger Halvarssons beskyttere der?
Haida

Post by Haida »

Muligens de selger. Kommer ikke inn på seksjonen for ryggskinne/beskyttelse på Høypuls slik at man får sjekket. Når du uansett skal dit er det vel bare å høre.

Men viss de ikke har det der, så kjøpte jeg mine på Hotrod her i Trondheim. De har garantert flere beskyttelse-sett fra Halvarssons der ;-)
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Ja sant det :) .. Skal sikkert en tur innom Hotrod en tur snart uansett så ;)
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Jeg ser i hvert fall at kjørelærerne hos Lundes bruker Halvorssons. Og som yrkessjåfører regner jeg med at det ligger mer enn bare innkjøpsavtgaler bak det valget. (De bruker jo skikkelige oljehyrer også når det regner, men det finnes vel ingen dresser som holder tett en hel arbeidsdag.)
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
FV

Post by FV »

EvenDeven wrote:Siden det ikke er beskyttere i den regner jeg med at jeg får kjøpt det i butikken kanskje? Tror dere de selger Halvarssons beskyttere der?
Jeg fikk kjøpt kne-hofte-skulder-albuebeskyttelse hos PitStop for 300 kr til mine klær.
EvenDeven

Post by EvenDeven »

lol, etter å ha sett litt nermere på høypuls.no fant jeg jo de beskytterne :P .. Hadde bare scrolla meg forbi dem gang på gang uten å gidde å se. kosta 300,- per sett der også, så det tar jeg meg råa til.
Post Reply