Det er ikke glitchen på R1'en jeg skal vise.
Men se på 00:28.. Hva gjorde han duden? Giret han ned? Hvorfor gjorde han det? Syns det er veldig mange som gjør sånt. Er det bare for å være kul? Virker kult i hvertfall. Må få prøvd det i morra ass
I 150 - 200 km/h må man gjøre det på en R1 for å reise opp hjulet på en allright måte(nappe opp), men ikke det han prøvde på her. Eneste tilfelle jeg kan tenke meg at noe slikt er noe poeng. Her ser det mer ut som han clutcher bare uten mål og mening, eventuelt så glapp clutchen pga slitasje. Det siste er lite trolig, siden clutcher ikke slipper så momentant når de er slitt. Du kan jo skrive en mail til vedkommende og spørre. Vet ikke hvor kult det er å banke rett i turtallsperra for de som gjør det. Kan være at noen henger litt i clutch - hendelen mens de tar av, og så presser den tilbake litt pga aks og G-krefter. Amatørfeil i tilfelle. Spesiell den glitchen også. Må være noe rart med motorstyringa. Den er jo lat hele veien fra 5500 og opp når det skjer, pussig
Jeg får nok bare stikke en tur til forhandleren min. Mye som er galt med den.
1) Turtallet hakker. Går ikke smooth oppover.
2) Hopper ut i gir
3) Vil ikke starte om morgenen
4) Bakbremsen bråker
Og sykkelen er helt ny også! Håper ikke forhandleren har jukset eller noe..
Foresten. Hva er meningen med disse hjulløftene på R1'en? Bare for moro skyld?
Meningen med wheelie? Å kjekke seg selvsagt. "Se hva jeg klarer!" Er ikke noen annen grunn en det. Hvis du har en hissig sykkel så kan det være at den løfter på fremhjulet når du gir gass uten at du prøver så mye på det, også kalt powerwheelie.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."