CDI sperra på Honda NSR.

Prat om lett MC.
User avatar
r3im
Posts: 76
Joined: 20 Mar 2007 16:47
MC: Aprilia AF1 Replica 125, 1989' Og Honda NSR 125, 1998'
Location: Lillehammer

Re: CDI sperra på Honda NSR.

Post by r3im »

Jeg tok CDI sperra og fikk mye bedre bunndrag, bedre gassrespons og kanskje litt mer på topfarta
Image
*Aprilia AF1 Replica 125* <--Til Salgs

Image
*Honda NSR 125*
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: CDI sperra på Honda NSR.

Post by R6-freak »

r3im wrote:Jeg tok CDI sperra og fikk mye bedre bunndrag, bedre gassrespons og kanskje litt mer på topfarta
Har du montert knapp eller?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
fr1g1
Posts: 10
Joined: 18 May 2007 19:37

Re: CDI sperra på Honda NSR.

Post by fr1g1 »

Hei! det er jeg som er denne duden!;)
Sykkelen får nok noen flere hk, da hestekrefter er dreiemoment gange turtall.
Kutter man cdi- sperra vil man oppnå et litt bedre moment, da den tenner på et bedre tidspunkt, og den drar litt lengre opp på turtallet.

Jeg har en FP - CDI til salgs.
fordeler i forhold til klippa bru:
- man slilpper å ødelegge den originale
- den drar enda lengre på turtall
- den har enda bedre tenningspunkt, som igjen fører til:
- bedre drag over hele registeret
- mye mindre vibereringer i motor og sykkel

Denne CDI'en sitter på de uplomberte NSR'ene med 32 hk. vil man ha en sprek nsr, vil en fp - cdi hjelpe mye!!
Til salg: Kontakt meg på tlf: 93041157 eller msn: Ove_frengen@hotmail.com
Honda NSR
Jollymoto, FP-CDI, 140 dyse, Powerfilter, Modifisert eksosventil
Nightfox
Posts: 94
Joined: 15 Jun 2007 23:31
MC: Ingen akkurat nå!

Re: CDI sperra på Honda NSR.

Post by Nightfox »

Nå har jeg åpnet til broen og hvor skal jeg kappe broen? midt på?. når jeg har montert bryter kan jeg skru den av å på mens jeg er i fart så jeg kan she om det er noe forskjell!?
svar fort :P
Takk
mvh NSR-freak
[X]Honda NSR supersprint 99
Image
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: CDI sperra på Honda NSR.

Post by Honda_NSR »

Det er vel det samme hvor du kapper broen bare ikke de to ledningene har kontakt med hverandre. Den bryteren kan du slå av og på når du vil. Noe som er veldig unødvendig spør du meg. Kan ikke akkurat sitte med den bryteren i hånda heller..
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: CDI sperra på Honda NSR.

Post by R6-freak »

Honda_NSR wrote:Det er vel det samme hvor du kapper broen bare ikke de to ledningene har kontakt med hverandre. Den bryteren kan du slå av og på når du vil. Noe som er veldig unødvendig spør du meg. Kan ikke akkurat sitte med den bryteren i hånda heller..
Nei, men slå på evt om du må på benk:p

Men jeg merka ikke noe stor forskjell! einast bedre lyd på kicket! skal jeg merke stor forskjell på aks osv da? toppfart?
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: CDI sperra på Honda NSR.

Post by R6-freak »

meker litt forskjell nå :) mye kvikkere, men dårligere bunndrag! men veldig heftig på topp:D
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Post Reply