
Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Jeg kom jo ikke her for å diskutere problemer med sykkelen min. Jeg bare lurte på hvorfor han duden giret ned 


Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Tull ihvertfall i mitt tilfelle. Å kjøre på ett hjul er hysterisk morsomt, og jeg gjør det som oftest uten tilskuere som får "sett hva jeg kan". Men hva vet vel dere som må ha jekk for å få opp hjuletinunf wrote:Hvilken Yamaha?
Meningen med wheelie? Å kjekke seg selvsagt. "Se hva jeg klarer!" Er ikke noen annen grunn en det. Hvis du har en hissig sykkel så kan det være at den løfter på fremhjulet når du gir gass uten at du prøver så mye på det, også kalt powerwheelie.

- maelling
- Posts: 1403
- Joined: 12 Jul 2007 17:21
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
- Contact:
Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Kan vel ikke si at det er noen fordeler ved å kjøre på bakhjulet, bortsett fra at du kanskje kan spare kilometer på telleren ved å ligge "på hjulet" mest mulig
kjente en kar med en Husqvarna SM610 som derfor kjørte på bakhjulet hele tiden, og det er omtrent bokstavelig talt
Kan vel kanskje også slippe slitasje på forhjulet, bortsett fra at du sikkert sliter vekk litt på hver landing. Ikke sikkert lageret i forhjulet har godt av det heller på alle sykler
Er konstant kjøring på bakhjulet i samsvar med veitrafikkloven hvis man holder seg innenfor fartsgrensene tro ?
Sånn skal det gjøres! 7 km wheelie på R1




Sånn skal det gjøres! 7 km wheelie på R1

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Vi kan nok konstantere at han bare clutchet på slutten der ja. Å kjøre på hjulet er artig ja. Min forrige sykkel, `01 R1000 var nydelig. Der var det bare å gi gass på de to første girene og fortsette til 3 gir
Der måtte jeg bytte simringene i framgaflene etter hvert også. Min nåværende `97 Fireblade er ikke SÅ samarbeidsvillig. Men det kan jo ha med at den veier 15kg mer og har 30 hk mindre enn R1000
Men med litt arbeid, går det fint med den også.
Sånn skal det IKKE gjøres


Sånn skal det IKKE gjøres

-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Kan gjerne få en jekk i julegave Keihin
Blir nok sikkert å få på turbo en dag her også, men må nok bli mer erfaren først så jeg kan få utnytte av moroa =]

Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Turbo på R1000 K3 tror jeg kan bli utfordrendeGixxerman wrote:Kan gjerne få en jekk i julegave KeihinBlir nok sikkert å få på turbo en dag her også, men må nok bli mer erfaren først så jeg kan få utnytte av moroa =]

-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Først bygge MEG opp, så en sykkel. Blir nok å ha banebike ved siden av da tenker jeg. 

Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Hva med kompressor? Må da være en mye mer forutsigbar effektkurve med det, kontra turbo?
Re: Driver folk og girer ned når de egentlig skal gire opp? (vid
Er et engelsk firma som leverer kompressor til en gixxer 1000, husker ikke hva det het men det stod en reportasje om det i et blad jeg leste en gang. Var vel snakk om 200 hk på hjulet eller sånn.