2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Prat om tung MC.
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by Endre »

Det er faen meg skummelt at man skal måtte gå til slike steg som å endre adresse så ikke noen jævla søpplehuer av noen folk (som skulle vært dumpa med en stør møllestein midt i nordsjøen) ikke kan la være å stjele andres sykler. Blir så inn i helvette forbanna.. BRENN!!!!!
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by hsimpson »

Vet det finnes slike alarmer som via GPS kan sende deg mld/ringe deg opp om bilen blir flyttet på. Går vel an å montere noe slikt på en sykkel også, kommer vel kanskje an på pris. Men, har du en sykkel i disse prisklassene, så er det kanskje verdt investeringen
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Deeps-R1
Posts: 11
Joined: 30 Aug 2007 19:44
MC: Yamaha YZF R1 02 modd

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by Deeps-R1 »

ditter er noe som er grunnen til at jeg setter sykkelen min inn i gangen når jeg ikke bruker den .... spyler den lett over den nesten vær gang jeg har brukt den og rett i gangen (flis lagt gang ... :P ) ... er en vane sak ... finere med sykkel i gangen en en komode !! .... faen med kjipt ditte her da .... er ikke bare og skaffe r1 sp .heller da ....... :S
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by Attila »

Om sykkelen står der med hals over skiltet, hjelper lite.
De kan stå langs veien eller lignende.

Alarm, start-sperre, godkjent lås, trygg oppbevarings plass for sykkelen er nok det beste.
(Vil de ta sykkelen, GJØR de det....og blir de tatt....ja, så skjer ikke allverden.)

Montèr hengsler på skiltet, og dra i en Choke lignende system som vipper opp skiltet, perfekt for den siste delen av veien inn til Grava. ;-)

(Forsikkrings selskapene kommer til å komme med et spørsmål om du kommer til å dra må motorsykkel treff, for så gi deg en høyere forsikring. :evil: )
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
Gixxerman

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by Gixxerman »

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor mannen i gata, altså hvem som helst, kan finne opplysninger ved hjelp av skiltnummeret. Burde blitt verna av en eller annen lov :evil:
User avatar
Chris
Posts: 1166
Joined: 25 May 2005 21:11
MC: BMW HP2 Sport
Location: Sandefjord

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by Chris »

Det skal forsåvidt være umulig å finne ut navn, adresse ol. til en person ved bare å kunne registreringsnummeret.
Men man trenger bare tilgang til en forhandlers pc eller et verksted med lisens så har man den info'n man trenger.

Kun statens vegvesen burde ha tilgang til sånt. Vil heller at forhandler skal bruke 1 dag lengere på å få gjort noe med sykkelen min eller levert ny sykkel til meg enn at den blir stjålet 2 uker etter. :-k
x - '99 Aprilia RSV Mille
X - '07 Aprilia SXV 550
X - '07 Kawasaki Z750
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by Endre »

I disse dager kan man jo få navn og adresse på en person bare ved å sende en sms med skiltnr? :? Eller tar jeg feil?
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by hsimpson »

Skilt som kan vippes opp med en bryter fra styret har jeg sett bikerman eller pitstop selger i hvertfall. Er selvførgelig en mulighet.
Vil noen stjele sykkelen din så klarer de det, er bare snakk om å gjøre det mest mulig vanskelig for dem. Det enkleste må være å parkere ved siden av en som har enda finere sykkel enn deg.....bare de ikke tar begge da.... :roll:
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by lassie »

Man kan sende sms elelr ringe, får navn og kommune med en gang. Jeg har også fått adresse. Det er dette som må stoppes, det er det eneste som kan hjelpe.
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by Attila »

Når jeg parkerer sykkelen min, er det i låst garasje, med styre-låsen på og med godkjent skivelås.
Alarm har jeg også.
Gjør det jeg kan for å forhindre forsikrings selskaper og tyver............. :-k hmmmmm, altså med det mente jeg to forskjellige ting, selv om mange ser på dem som en og samme.....vel, jeg gjør det så vanskelig som mulig for selskapene å heve forsikringen på mc'er og for tyvene å stjele.

Forundrer meg ikke om selskapene til neste år sier at "grunnet den økte mc tyveriene i 2007 ser vi oss nødt til å heve forsikringen på din mc."
Aldri før har de hatt flottere byggninger! [-(
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
crab
Posts: 1224
Joined: 25 Dec 2006 22:32
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)
Location: Sula;D

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by crab »

Endre wrote:I disse dager kan man jo få navn og adresse på en person bare ved å sende en sms med skiltnr? :? Eller tar jeg feil?
En ny SMS-tjeneste gir deg svar på nesten alt om en bil ved hjelp av registreringsnummeret.

http://www.nettavisen.no/bil/article1069438.ece

Ved å sende REGNR + registreringsnummer til 2282 får du straks en medling tilbake med informasjon om det aktuelle kjøretøyet.

Dette får du vite:

Bilmerke
Navn på registert eier
Bostedskommune
Sist kjøretøyet ble EU-godkjent
Når er neste EU-kontroll
Om det er skyldig årsavgift
Pris på omregistreringsavgift
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
User avatar
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: 2 sykler STJÃ…LET - nok en YZF R1 SP jubileumsmodell

Post by EvenDeven »

Jeg bruker også godkjent skivelås og styrelås når min er parkert.

Min sykkel er ikke akkurat like verdifull for å si det sånn, men jeg sikrer meg så bra jeg kan. Den står også i en garasje hver natt og dag, så det er ikke noe problem.
Før - Honda NSR 2003
Nå - GasGas 125 SM
Post Reply