Mc-LÃ¥n

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Mc-LÃ¥n

Post by RH racing »

kryss av for selvmordstanker og depresjoner.. trenger ikke no papirer på dette, og det blir ikke fulgt opp senere. dem kan da ikke slippe deg inn i militæret.. snakker av erfaring :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Mc-LÃ¥n

Post by ErlingSG »

Vil dere ikke inn?! :?
Håper jeg kommer inn, gleder meg som faen iallefall..
Den Røde Fare
Posts: 968
Joined: 23 Mar 2006 20:45
Location: Bergen

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Den Røde Fare »

Men...om det nå blir slik at du må inn, hvordan har du tenkt å betale avdragene da? Jeg bare spør :) Er jo kun en ting som er sikkert her i livet, at ingenting er sikkert :)

Om foreldrene dine ikke vil kausjonere, hva med samboeren din? Dersom hun er i jobb osv...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
inunf
Posts: 4925
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Mc-LÃ¥n

Post by inunf »

Jeg trodde forsvaret måtte fryse lånet uansett når de kaller deg inn jeg. Å slippe unna på sesjon var så enkelt at jeg klarte det ute å ville det. Du kan ikke få arbeidsgiveren til å skrive at han trenger deg på jobb da? Har også hørt at når du først har kommet inn så kan du klage over at forholdet mellom deg og dama blir dårligere pga at du er i tjeneste osv. Tror du ihvertfall får litt eksrta perm for det. Uten at jeg vet noe om det, jeg har som sagt ikke vært inne og ikke skal jeg heller. Selv om jeg hadde veldig lyst inn, så har jeg full sympati med de som helst vil slippe.

Endring:
Italiener? Fortell!
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Lølle »

Forsvaret har tilskudd til husleie og boliglån som er etablert en viss tid før innkalling. Renter, antagelig, neppe avdrag.
Hvis man velger å sette seg i gjeld for bil, mc eller annet slikt, må man nok ta ansvaret selv. Nå har jo du tenkt å lure deg unna, så det vel bare å få ordnet papirer på at du ikke er tjenestedyktig - det er forresten en forklaring mange arbeidsgivere blir imponert over; dette er en mann som tar sin del av byrden og står på. Ingen unnasluntrer. Image
Image
Image
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Petterjacobsen »

Jeg har hatt flere jobber opp gjennom årene og ikke avtjent verneplikt har aldri vært noe tema. Kan hende det er annerledes innenfor håndverkeryrker? Vet folk var mer oppsatt på dette før, men tror det er sjeldent nå om dagen.

For meg passet det utrolig dårlig å kaste bort et år i militæret. Hadde jeg dratt i militæret hadde jeg ikke blitt kjent med hun som nå er min kone, vi hadde ikke fått barn og ikke bygd hus. Måtte utsatt BI i et år, ikke jobbet og tjent penger istedet, ikke hatt den jobben jeg har i dag. Ja, er er utrolig glad jeg aldri dro i militæret! \:D/
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
hsimpson
Posts: 661
Joined: 27 Jan 2007 17:58
MC: YZF R6 Blå/hvit
Location: Oslo

Re: Mc-LÃ¥n

Post by hsimpson »

Dro i militæret og tok befalsutdanning, noe jeg ikke anger på! Hadde det sinnsykt moro. Men om det har hjulpet meg noe videre med tanke på jobb og skole, det skal jeg ikke påstå.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Lølle »

Alle er ikke opptatt av det, men spør en i et rekrutteringsselskap. Nå tror ikke jeg trådstarter bryr seg om det da...
Image
Image
cpeders
Posts: 170
Joined: 09 Feb 2006 20:33
MC: -98 Yamaha TDM 850, Grå. Dønn standard, kun montert Givi Wingrack og varmeholker. Pluss en gammel klokke stripset til styret.
Location: Arendal
Contact:

Re: Mc-LÃ¥n

Post by cpeders »

Nå er det såpass gode tider at stort sett hvem som helst kan få seg jobb hvis de vil.
Men man kan jo få spørsmålet "Hvorfor har du ikke vært i militæret?" og da kan det være greit å ha ett bra svar på det spørsmålet.
-98 Yamaha TDM 850 - Grå
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.

Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
User avatar
Tekumseh
Posts: 2094
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Tekumseh »

Ang, militæret er det mange argumenter både mot og for.
Jeg fikk stemplet udyktig i vernepliktsboka mi, og det passet meg bra både med hensyn til skolegang, lærlingetid og jobb. Det har gått i ett fra jeg ble 18... Men jeg har også gått glipp av en del ting, som kameratskap og fysiske utfordringer. Og jeg melder meg ut straks kompisene snakker om rep, HV og førstegangstjenesten sin.

Nå var jeg skytter i DFS, og drev med rådyr- og småviltjakt også, så våpenopplæring fikk jeg nok av på privaten. Og selvstendig blir man når man flytter for seg selv som 19-åring.

Nå har det seg sånn at alle som ikke har en sykdom som hindrer dem, må inn til førstegangstjeneste. Og jo gamlere man blir jo surere er det å inn. Har hørt om en som var 32 når han kom inn, gift, i full jobb og 2 små barn. Han likte seg ikke blant 18-årige gutter, og ble dimitert etter et par måneder. Etter det jeg hørte holdt også oppholdet i kongens klær på å gjøre at han mistet jobben.

Huslån ville vel stilt seg annerledes pga pant i hus osv, men på en sykkel til 100.000,- vil vel ikke det gå an. Enkleste vei er som jeg sa, å få mamma elr pappa til å kausjonere (bare frem til førtegangstjenesten er avvikelt), evt å vente til etterpå med å ta opp lån.
Det går an å skrive kontrakt med mor og far om at de overtar sykkelen hvis du misholder lånet, så har de også litt sikkerhet. Pant i deres hus f.eks. ville gitt deg halve renta også, i forhold til at det står på deg uten sikkerhet.

Det dette står i er jo usikkerhet i din betalingsevne det året du er borte fra jobb. Men vet du selv at du klarer det, ja så overbevis dine foreldre om det. Og de blir sikkert stolt av deg når lånet er nedbetalt, og du har enten nedbetalt sykkel til 100.000,- eller selger den og har 100.000,- cash... (Noe vil jo sykkelen også tape seg med tia, men sånn helt enkelt sett.)

Skal selv låne 100.000 til sykkel nå, men har eget hus, og det er ikke fullt belånt. Venter nå på verdivurdering, og kan da låne verdien av huset minus det jeg har i lån fra før.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Banditbiker »

"Også vi når det blir krevet, for det's fred.......det's fred slår leir".

For uinvidde og ignoranter, hentet fra Nasjonalsangen.
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Mc-LÃ¥n

Post by ErlingSG »

=D>
User avatar
Petterjacobsen
Posts: 939
Joined: 01 May 2007 09:09
MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
Location: Gullskogen Vest, Drammen

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Petterjacobsen »

Ang jobb så er stjernetegnet ditt tydeligvis viktigere... :lol:

http://forbruker.no/jobbogstudier/jobb/ ... 996469.ece
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Kriz »

slå ned en kar foran politiet men ikke gjør for mye skade da kan du gå in.. ellers får du bare ei bot på noen tusen and natt i glattcella muligens :) da slipper du unna uten noe problem.
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Mc-LÃ¥n

Post by Endre »

Det må jeg prøve :D :roll:
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Post Reply