TL1000R?
- Petterjacobsen
- Posts: 939
- Joined: 01 May 2007 09:09
- MC: 2003 GSXR 750 med div mods.
- Location: Gullskogen Vest, Drammen
TL1000R?
Hva er egentlig det? Den er veldig lik GSXR, men GSXR finnes jo som 1000 kubikk.
Hva er for og imot for å velge TL1000R istedet for GSXR 1000?
Hva er for og imot for å velge TL1000R istedet for GSXR 1000?
Jeg har brukt mye penger på piker, vin og sang. Resten har jeg sløst bort...
- Alas
- Posts: 1713
- Joined: 22 Sep 2006 15:47
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
- Location: Bergen
Re: TL1000R?
Den har en V-twin, men GSXR har rekkerfirer og mer effekt.
Hvorfor man skal velge den ene over den andre blir vel litt smak og behag. TL'en begynner jo å bli noen år nå....
Hvorfor man skal velge den ene over den andre blir vel litt smak og behag. TL'en begynner jo å bli noen år nå....
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: TL1000R?
Spør Gixxerman, han har siklet ganske mye på den og vet sikkert hva forskjellene er..
Re: TL1000R?
TL 1000 er vel for dem om ikke har råd til Ducati. Selv om motoren faktisk går for å være bedre. Tror det var et misslykket superbike-prosjekt, men er ikke sikker
- Shortybebeh
- Posts: 3456
- Joined: 26 Apr 2005 12:13
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
- Contact:
Re: TL1000R?
Man skal velge TL1000R fordi sykkelen er tøffere å se på, har en fantastisk vtwinlyd, har behagelig baksete (for det vet jeg alt om) og generelt er artigere å ha fordi den ikke er så vanlig som GSXR`ene, som omtrent er allemannseie... (men for all del, de er også fete, men i min bok er TL`en MYE barskere og kan ikke sammenlignes med GSXR`er...! Men så er nå jeg forelsket i den også da, og hadde kjærlighetssorg i en uka da vi solgte den.. Sukk..)
Tro meg, TL`en får mye oppmerksomhet og beundrende blikk, og er en fryd på veien!
Tro meg, TL`en får mye oppmerksomhet og beundrende blikk, og er en fryd på veien!

Death Is The Road To Awe.
Re: TL1000R?
TL 1000R var Suzukis forsøk på å lage en "superbike for gata" som slo litt feil. Misforstå meg rett, sykkelen er rå den, men den oppnådde ikke helt salgstallene Suki hadde håpet på tror jeg
-1997 Honda CBR 900 RR
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
-1989 BMW 325i M-Tech 2
x1997 GSX-R 750 sort/grå
x2001 GSX-R 1000 sort/grå med LeoVince hel-anlegg og powercommander, 159,8hk på bakhjul (Hestmann motor) *Savner...*
x2001 GSX-R 1000 hvit/blå
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: TL1000R?
V-Twin har vel forsåvidt grommere lyd, samt bedre bunndrag?! Om du vil ha en nyere utgave av TL'n så er vel SV1000S arvtageren om jeg ikke tar helt feil. Litt mindre gamp i den, men kan vel tunes opp til rundt 120-30HK?!Alas wrote:Den har en V-twin, men GSXR har rekkerfirer og mer effekt. TL'en begynner jo å bli noen år nå....

v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Re: TL1000R?
Tunes opp.. Joa, men den har 120 hk orginalt 

Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Re: TL1000R?
SV1000S har vel 106 hk orginalt....2007 modellen...
Re: TL1000R?
Uansett er vel TL1000R en råere sykkel enn SV1000. Litt mildere variant av TL1000R er TL1000S, som jeg tror det er SV1000 er ment å være en erstatter for.
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Re: TL1000R?
Har ikke leta etter specs på 07 modellen, men 2003 har hvertfall 120 orginalt.. Men ett fett 

Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Re: TL1000R?
TL100R ble vel skapt for å passe inn i Superbike reglementet som den gang favoriserte V-twin konseptet. Rekkefire-motorer kunne bare være 750 ccm.
Honda hadde VTR 1000 sp1/sp2, Ducati hadde 996/998 og Suzuki TL 1000R. Det var vel aldri ment å være noen volum modell slik som GSX-r serien.
Så vidt jeg husker hadde den en stor svakhet og det var demperen bak. Dette var en rotasjonsdemper som ikke fikk nok kjøling, slik at under løp sviktet dempningen. Ikke noe problem ved vanlig kjøring på vei. Kjempefin og ganske sjelden sykkel.
Honda hadde VTR 1000 sp1/sp2, Ducati hadde 996/998 og Suzuki TL 1000R. Det var vel aldri ment å være noen volum modell slik som GSX-r serien.
Så vidt jeg husker hadde den en stor svakhet og det var demperen bak. Dette var en rotasjonsdemper som ikke fikk nok kjøling, slik at under løp sviktet dempningen. Ikke noe problem ved vanlig kjøring på vei. Kjempefin og ganske sjelden sykkel.
Re: TL1000R?
Veeel, råd og råd fru blom, spør du meg er det helt opp til personen selv. Har prøvekjørt en Tl1000r, mer macho sykkel en ducati, grunnet størrelse og utseende.inunf wrote:TL 1000 er vel for dem om ikke har råd til Ducati. Selv om motoren faktisk går for å være bedre. Tror det var et misslykket superbike-prosjekt, men er ikke sikker
Ducati har helt klart en bedre v-twin motor etter egen erfaring, men det er mange færre TL1000R her i landet enn ducati'er, så den kan appelerer til fler folk som søker etter en annen r-sykkel med v-twin.

Re: TL1000R?
Ja, som du sier, det er avhengig av personen. For meg er det en sykkel for de som ikke har råd til Ducati. Men jeg skal gå med på at både TLR og VTR er sykler som er sjeldne og ganske lite UJM til å være japanske. Kunne gjerne tenkt meg TLR, men vil heller ha 916. Eller mille. Eller VTR og forsåvidt, for den har racing-historie og det har ikke TLRen. Men for all del, det er sikkert en fantastisk sykkel.