Opplevelser i trafikken?

Prat om tung MC.
Cryptonix
Posts: 3
Joined: 16 Sep 2007 12:59
MC: Skal kjøpe snart! =D
Trenger bare å finne, Doooh.. =P
Location: Drammen, ca :O

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Cryptonix »

Har ennå ikke hatt noen dårlige opplevelser på moped i trafikken.
Men har jo blitt meid ned, og nesten meid ned flere ganger når jævler kommer ut fra en sving mens de ser til andre veien enn den de skal til om det er klart, mens de gasser før de ser de til dit dem skal. Jævler.
Og de idiotene som kjører i nærmere 60 i 40 sona og som blinker tidligst de to siste meterene før de tar en bråsving og skjærer gjennom gangfeltet så syklister og gamle kjerringer fyker.
Og det verste er de idiotene som aldri blinker eller viser noe som helst tegn som f.eks å senker farten før en sving!

Skjønner ikke at politiet tar de som kjører for fort noen ganger, hvorfor ikke ta de som kjører på folk uten å tenke?
Ble nesten påkjørt igjen på fredagen av to narkomaner jeg møtte innpå Kiwi, to rusa jævler som babla i ett sett og stjælte stuff.

Haha, men sånn er vel livet? x)
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Endre »

Hørtes ikke som du hadde hatt noen dårlige opplevelser i trafikken, nei ;-)
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Gixxerman

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Gixxerman »

- Har du hatt noen nær døden opplevelser før ?

- Nei, men jeg holdt på å bli skutt igår da...

:lol: Tog du an :-s
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Olav'en »

Gixxerman wrote:- Har du hatt noen nær døden opplevelser før ?

- Nei, men jeg holdt på å bli skutt igår da...

:lol: Tog du an :-s
Nei? Kan du forklare? :-k
User avatar
Endre
Posts: 479
Joined: 29 Oct 2006 10:50
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod
Location: Drammen

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Endre »

Han har ikke hatt noen dårlig opplevelser, MEN han nevner i fleng at han har blitt meid ned+++
Kan sammenlignes med en som sier man ikke har hatt noen nær døden opplevelser, MEN samtidig dagen før ble sneia rundt skallen av ei kule :lol:

Skjønner? Mye motsigelser ute å går ;-)
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Olav'en »

??? :-s
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

I og med at det er jeg som startet denne threaden, er det vel på sin plass å si at jeg har hatt min første tur i bakken ... Kom stille og rolig nedover mot Helsfyr og skulle inn på E6 i sørlig retning. I det jeg kommer til det siste overgangsfeltet stopper jeg for en fotgjenger, setter sykkelen i første, så andre og legger meg inn i svingen (godt ut i svingen da dette er et drittkryss og det er masse kø om morran) i ca 30 km/t. I det jeg kommer mot utgangen av svingen ser jeg en bilist som skal til å krysse mitt kjørefelt. For meg så ser det ut som om han ser meg, og stopper [-X Men så gir'n gass :shock: !! Jeg bremser og dermed forsvinner sykkelen og jeg får meg en liten tur langs bakken :-s

Hyggelig start på morran! Først krasj, så legevakten og til slutt siste måneden i sesongen uten sykkel [-(
Takk kjære billist!!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Gixxerman

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Gixxerman »

1: Stakk han av ?

2: Fikk du skiltnummeret ?

3: Hadde han vikeplikt ?
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

Gixxerman wrote:1: Stakk han av ?
2: Fikk du skiltnummeret ?
3: Hadde han vikeplikt ?
1. nei
2. Jepp!
3. Jepp!!!! Dobbel sperrelinje før og etter kryss, samt vikeplikt.

Jeg ringte politiet, så saken er notert og bilisten innrømmet skyld ovenfor dem. Men det værste er at ingen andre stoppet, kun bilisten. Etter en liten stund stoppet en varebil som hjalp meg med å få sykkelen ut av veien da jeg ikke klarte flytte den selv pga vondt kne og ankel, samt en finger da det gikk hull i hansken. Godt utstyr er tingen, det har jeg fått med meg nå!
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Jeanette »

Hvordan gikk det ellers med deg? Noe brudd, eller kun forstuelse/ømme ledd?
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

Jeanette wrote:Hvordan gikk det ellers med deg? Noe brudd, eller kun forstuelse/ømme ledd?
Smart som jeg var så kjørte jeg i dongeri [-X Så jeg slo kneet og fikk noen skrubbsår på det, samt at jeg slo ene stortåa ned i bakken slik at den er god og blå og forstuet litt ankelen. Jeg hadde en god skinnjakke og hjelm, og det var heldigvis de som tok imot mest. Men generelt øm i kroppen, så jeg fikk meg en ukes 'ferie' :-#

Men jeg er fremdeles forundret over hvor fort sykkelen (forhjulet) skled unna. Var nedom senere på dagen for å se om det var noen merker i bakken, men ikke et gummimerke å se. Heller ikke noe grus eller noe annet som skulle tilsi at det skulle være så glatt. Men kalde dekk etter en kaldt natt har vel kanskje noe med årsaken å gjøre, selv om jeg mener at jeg slapp opp bremsen igjen. Det hele gikk forferdelig fort ...
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
ErlingSG
Posts: 2424
Joined: 27 Aug 2006 09:48
Location: Bergen

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by ErlingSG »

I dag har jeg flydd over styret på 1 stk. Suzuki RMX i temmelig lav fart og ødelagt kjeda på Honda'en. Blir nok trøsykkel til jobb denne uka også, ja..
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Jeanette »

Bizcocho wrote:Smart som jeg var så kjørte jeg i dongeri [-X Så jeg slo kneet og fikk noen skrubbsår på det, samt at jeg slo ene stortåa ned i bakken slik at den er god og blå og forstuet litt ankelen. Jeg hadde en god skinnjakke og hjelm, og det var heldigvis de som tok imot mest. Men generelt øm i kroppen, så jeg fikk meg en ukes 'ferie' :-#

Men jeg er fremdeles forundret over hvor fort sykkelen (forhjulet) skled unna. Var nedom senere på dagen for å se om det var noen merker i bakken, men ikke et gummimerke å se. Heller ikke noe grus eller noe annet som skulle tilsi at det skulle være så glatt. Men kalde dekk etter en kaldt natt har vel kanskje noe med årsaken å gjøre, selv om jeg mener at jeg slapp opp bremsen igjen. Det hele gikk forferdelig fort ...
Godt det ikke gikk verre da, selv om du kunne vært enda bedre påkledd ;)

At det går fort er det ingen tvil om.. Som da jeg tryna på nødbrems siste kjøretime før oppkjøringa, rakk ikke tenke en gang. Var så oppsatt på å være enda hardere på bremsen etter beskjed fra kjørelæreren min, at jeg ikke merket at jeg bremsa for hard og låste hjulet før jeg lå på bakken med sykkelen over meg :?
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Bizcocho »

Jeanette wrote:At det går fort er det ingen tvil om.. Som da jeg tryna på nødbrems siste kjøretime før oppkjøringa, rakk ikke tenke en gang. Var så oppsatt på å være enda hardere på bremsen etter beskjed fra kjørelæreren min, at jeg ikke merket at jeg bremsa for hard og låste hjulet før jeg lå på bakken med sykkelen over meg :?
Fikk du noe skade?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Opplevelser i trafikken?

Post by Jeanette »

Bizcocho wrote:Fikk du noe skade?
Det gikk overraskende bra, heldigvis! Da jeg lå der og ikke fikk rikket meg fordi sykkelen lå over ankelen min merket jeg bare at det var tungt (naturlig nok). Ble litt 'stiv og støl' i beinet der og da, men var raskt oppå sykkelen igjen og øvde/kjørte videre uten problemer. Utover kvelden ble ankelen mer og mer øm, og den natta våknet jeg flere ganger av at det banket og slo noe fryktelig i den. Fikk kreket meg opp på skolen, og gikk som ei gammal tante den dagen. Klarte å trå ned på foten, men fikk ikke bøyd ankelen, som så slik ut:

Image

Jeg gadd ikke ringe legen, og tok det med ro den dagen, og da oppkjøringen kom dagen etter det igjen, gikk det helt fint å gire/kjøre. Fortsatt sårt og ømt, men ikke noe problem å kjøre. Dette var i mai, og det var noen uker etterpå der det ikke skulle mer enn et lite dult borti ankelen før det gjorde grisevondt, men nå kjenner jeg nesten ikke noe til det. Om jeg presser hardt på ankelen er det mye mer sårt i den som fikk sykkelen over seg enn i den andre, men ved normal gange osv er det ikke merkbart i det hele tatt.
Post Reply