kjøreskoler i stavanger

Prat om tung MC.
Post Reply
laffen80
MC: honda vfr 2001 modell

kjøreskoler i stavanger

Post by laffen80 »

noen son vet om noen bra og rimelige kjøreskoler i stavanger?

har endelig tatt skrittet med å ta lappen, og sykkel til sommeren 08.
Cartman

Re: kjøreskoler i stavanger

Post by Cartman »

Prisen er rimelig lik på alle kjøreskolene.. er vel heller når de kan kjøre med deg, muligheten for å kjøre utenom "ordinær" arbeidstid ol som bør avgjør. Forøvrig vil jeg ikke anbefale "bil og mc-skolen".. mer info på akkurat det kan sendes via pm laffen.
Lykke til, og velkommen i gjengen.
-- Honda VFR (04) --
Pizzafordi
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Post by Pizzafordi »

skagen 600 spenn i timen, 4000kr for sikkerhetskursene,

stav sjåfør skole 700kr i timen 4500kr sikkerhetskursene, og litt mer for alt, det betyr dem lopper deg for iallefall 3000kr extra ville jeg tørre å påstå, kansje bare rett over 1500kr-2000kr.

gerds stjellitttilskole 750kr.

helt håpløst, kan jo si at skagen har 2 nye sykler til tross for at de har de rimeligste prisene.

mc kurs boka låner du og leser ut, http://www.teoritentamen.no 30kr 24timer, søk, 2 uker, ta prøve før 13.00 335kr,

3x3 timer teorikurs, 3 dager. drive away, lån litt eller ha alt av ustyr selv. spes sko som dekker ankler, om det er 20 år gamle støvletter, etc, ikke så nøye.

ingen vits å ta kjøretimer før i februar anyways. øvekjør så mye du kan
bli ferdig med teorien i år.
katalm

Post by katalm »

jeg har meldt meg på kurs hos skagen trafikkskole nå til våren,jeg ringte i midten av juni, da var det fullt overalt,eneste grunnen til jeg valgte skagen før noen andre er det at jeg tok klasse B der og var veldig godt fornøyd med servicen jeg fikk.flinke og greie lærere!
men jeg kunne også tenkt meg å blitt ferdig med teorien nå i høst, sånn at jeg ikke hadde det og tenke på i februar/mars,er det mulig å bare søke om utvidelse av førerkort og gå og ta teorien? eller må jeg har det kurset på 3x3timer hos kjøreskolen først?
Pizzafordi
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Post by Pizzafordi »

du kan ta teori eksamen uavhenging av kjøreskole og teori, eneste du må er å enten printe en søknad fra http://www.vegvesenet.no eller møtte opp der borte og skrive en. så får du noe i posten etter 1-2 uker, det betyr at du kan gå til kjøreskolen å ta prøven, du betaler selv 335kr i kassen der og tar prøven. når du er ferdig får du en utskrift du kan ta vare på. Fordelen med denne er at når du leveren den til kjøreskolen, er at dem setter deg på kølista hos kjøreskolen.

tren mye bakkestart, oppbremsing, kontrasvinging. blikk framover, feltvalg litt aggressiv, beina inntil tank samt avslappete armer, ikke hvile fingre på clutch eller forbrems, og tærne på hvile fot, ikke standby til gir og brems. SMOOTH gir skifte og clutch, ingen mellomgassing, sluring.

ta god tid med å finne rett ustyr, se til at knebeskyttelse sitter sånn det skal sitte mens du sitter på en sykkel med bøyde knær, kjøp gjerne jakke med integrert ryggbeskyttelse av noe slag, ingenvits å kjøpe uten sånnt i ryggen hvis det ikke koster mer. Halsvamer kan jeg også anbefale, litt stress, kald luft, kald nakke, uavslappet hvordan du holder på styret gir fullt utslag etter noen dager.
katalm

Post by katalm »

takker for den bekreftelsen! lastet ned et sånnet skjema og sendte i posten i dag,så jeg får vel sette igang å lese, syns det er greit å bli ferdig med teorien nå i høst/vinter, så kan jeg konsentrere meg fullt og helt om kjøringa til våren.
Post Reply