CDI boks NSR (mellomregister)

Prat om lett MC.
Post Reply
JoachimSolbrekken
Posts: 19
Joined: 01 Sep 2007 18:19
MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene

Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t
Contact:

CDI boks NSR (mellomregister)

Post by JoachimSolbrekken »

Har jolly på NSRern og fjerna eksosventila, men når jeg skal gi på så er det skikkelig hakkete på 5-6000 omdreinger. Kommer dette av CDI sperra? Har nemlig lest at den slår inn på 5700 omdreininger.

Hjelper det da og fjerne den for og få et jevnt og fint drag helt opp til rødsonen?

Takker for svar!
NSR 2001mod.
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by R6-freak »

Det var det samme til meg. den hakker å så kommer den ja? ta CDI sperra så skal det bli bort ;) ble iaffal det til meg
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by Honda_NSR »

Det hjalp ikke hos meg.
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by R6-freak »

hjalp som faen til meg =P
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
JoachimSolbrekken
Posts: 19
Joined: 01 Sep 2007 18:19
MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene

Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t
Contact:

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by JoachimSolbrekken »

skal skaffe meg en orginal boks og fjerne sperra i den. tar ikke sjangs på og ødelegge den jeg har :)
NSR 2001mod.
EvenDeven
Posts: 3180
Joined: 23 Jan 2007 15:03

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by EvenDeven »

Du kan også kjøpe fp cdi på nettet.
JoachimSolbrekken
Posts: 19
Joined: 01 Sep 2007 18:19
MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene

Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t
Contact:

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by JoachimSolbrekken »

veit, men er så dyrt, så tenkte jeg kjøper orginal som er billigere og fjerner sperra i den
NSR 2001mod.
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by Honda_NSR »

Egentlig tror jeg det er eksosventilen du tok ut som gjør at det hakker. For den skal jo gradvis lukke og åpne seg, men det gjør den jo ikke lenger.?
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by R6-freak »

Honda_NSR wrote:Egentlig tror jeg det er eksosventilen du tok ut som gjør at det hakker. For den skal jo gradvis lukke og åpne seg, men det gjør den jo ikke lenger.?
jeg har ikke tatt ut noen eksosventil. Men jeg kutta cdien å det funker fjell. Hakker ikke i det heletatt, men det gjor det før.
Mye bedre drag på topp osv!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
JoachimSolbrekken
Posts: 19
Joined: 01 Sep 2007 18:19
MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene

Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t
Contact:

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by JoachimSolbrekken »

men jeg har IKKE eksosventiler, så da hjelper det ikke mener du?
NSR 2001mod.
Honda_NSR
Posts: 462
Joined: 26 May 2007 08:28
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod
Location: Hokksund

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by Honda_NSR »

Det var det jeg mente ja. NSR-freak har jo fortsatt eksosventil så det blir ikke det samme hos han.

Men sikkert bare å prøve da? Mer effekt blir det jo uansett.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by Ducos »

ser at posten er død, men skriver likevel.

Når du "fjerner" eksosventilen, får du bedre bunndrag og toppdrag, men mellom 4-8tusn Omdr. blir det helt kvalmt, mister ALT som heter effekt, eksosventilen åpner og lukker seg etter hvilket turtall du har for å skaffe mest mulig effekt ut av registeret, men som de fleste vet så åpner eksosventilstyringen til nsr orginalt rundt 70%, å da velger mange å låse ventilen på max, for å få mest ytelse på høye turtall, jeg selv gidder ikke offre mellomregisteret på slikt. hvis du vil ha max toppdrag kan du enten:

- kjøpe FP styring og få ultimat effekt på hele registeret
- låse ventilen på max å få bare direkte bunndrag og toppdrag

Choose Wise!
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
JoachimSolbrekken
Posts: 19
Joined: 01 Sep 2007 18:19
MC: Honda NSR med jollymoto,140 dyse og fjerne eksosventilene

Toppfart på 160km/t på sletta
I tunnel har jeg hatt 175km/t
Contact:

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by JoachimSolbrekken »

er ikke så sikker på det med bedre bunndrag ;), er det derfor man har eksosventiler??? så man får bunndrag, jeg mener at uten dem så er det omtrent ingen ting
NSR 2001mod.
Ducos
Posts: 154
Joined: 31 Dec 2006 04:24
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Re: CDI boks NSR (mellomregister)

Post by Ducos »

bunndrag som i under 4k omdr, viss du skjekker selv på servoen som styrer heving og senking på ventilen finner du det ut selv
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Post Reply