Det er vel i utgangspunktet mulig å bygge opp til lett-mc..
Men det krever visning og omregistrering (og mulig typegodkjenning/ godkjenning fra produsent).
I utgangspunktet er jeg enig med at mopeder går for sakte.. 45 km/t passer ikke inn i trafikken. 60km/t ville nok vært bedre... HVIS(!!!) det hadde vært en mere seriøs oppkjøring/ minimumskrav til mopedistene.
Så, drit i å trimme..
Det blir bare krøll når man blir tauet inn..
Ta heller en sommerjobb og spar til lett-mc lappen..
I tillegg til bota, vil forsikringsselskapet ta regress i tilfelle du blir erstatningspliktig i forbindelse med en eller annen ulykke. Kan lett bli dyr moro. Den utgiften kan lett bli like stor i millioner som bota blir stor i tusener. Regress = at forsikringsselskapet krever tilbake fra deg det de har lagt ut av erstatning til skadelidte.
Så selv om det er artig å trimme, så sats på å gjøre det innenfor regelverket. Og ta Lettlappen uansett om du "bare" kjøre moped el. scooter.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Det er "dyrt" å ta lett lappen og kjøpe en skikkelig sykkel, hvis man ikke har så mye penger. Hadde lett lappen vært billigere og lett mc likeså hadde nok flere tatt lett lappen.
Alt er relativt, også hva som er dyrt eller billig.
Når du ser på hva folk bruker penger til, så lurer du ofte på hva folk mener med dyrt og billig.
Sikkerhet og sjansen for å leve et skadefritt liv er kanskje ikke fullt så dyrt som vi ofte tror, føler, mener... selv om utgiften kan virke høy akkurat der og da.
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Eike_Oak wrote:Tror ikke boten er problemet hvis du blir tatt, heller det at du må gjøre sykkelen lovlig igjen
Kjørte u-plombert og ble tatt. Min ingrediens:
Pakke 1-kroning mellom potta og lyddemper-->dra på visnong--> få godkjent--> kjøre til bensinstasjonen som ligger 60 meter ned i gata å plukke ut plomba--> cruise i 90 hjem