RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Prat om tung MC.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by indianeren »

inunf wrote:
Noen Ducatier tåler ikke å stå ute i regn. Hvis elektronikken blir våt så skrur tenningen (og lysene) seg på. Vet ikke om dette gjelder 916, men parkerer du Ducatien din ute i regnet så er det bare til pass for deg...
Håper da ikke det..min står ute i det iskalde regnet nå:)
Italiensk elektronikk/teknikk har nok blitt bedre med årene... men italiensk er italiensk :-k

At bakhjulet låser kan sikkert ha noe med at det er en ekte motorsykkelmotor(twin) og ingen trimma symaskin.. :lol:
Tror at man kan ettermontere slipperclutch på alle de senere ducatiene med tørrclutch.. men det er ikke akkurat billig da....

R modellene har vel alle slipperclutch som standard.
Ducatiene er dyrere enn UJM.. men det er dyre komponenter på mange av modellen også.. bare sjekk prisen på øhlins, marchesini etc for UJM sykler:)
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by inunf »

Tviler på at 1098 sliter med elektronikken for å si det sånn. Vet ikke hvilke modeller det gjelder, men så ihvertfall en eldre Monster utenfor hybelkomplekset her med lysene på. Husker at jeg leste noe om det i Superbike eller Fastbikes. Italiensk bør vel helst parkeres innendørs, det er nå min mening ;-). Gjerne i stua :D.
User avatar
Atle ZX9R
Posts: 113
Joined: 31 Aug 2007 09:39
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )
Location: Hornindal, S&Fj

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Atle ZX9R »

Når det gjelder pris på kåper til 916 koster disse bare en brøkdel av kåper til japanske sykler så det er ikke noe å bekymre seg for hvertfall.
(Kjenner en som gikk over med en 916 pga dieselsøl og har selv skiftet kåper på min ZX9R)
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
User avatar
Bizcocho
Posts: 503
Joined: 11 Jul 2006 18:53
MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
Location: Oslo

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Bizcocho »

toriamos wrote:Har i alla fall en polare med Ducati och han plagas med at bakhulet låsas om han forsøkar på motorbrems i høga hastigheter.
VTwin bremser vel generelt mer på motor enn rekkefirer? Mellomgassing er kult med VTwin om man har godt talerør :)
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
Gixxerman

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Gixxerman »

Bør ikke bare dumpe clutchen heller. Pleier å justere den, altså slippe den rolig ut. Mellomgasser alltid på vei ned selv og tenker ikke over det lengre. Er helt naturlig :)
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by indianeren »

det er ABSOLUTT inga grunn til å ha flere enn en til to sylundure på ein slik ein motorvelicoped..

Hvem vil nå have en fyra sylundret velicoped som hørdes ut som en gammel massey ferguson på tomgang.. og da i tillegg ha slike åpne ækshaust anlegg som gir frå seg slike irriterandes brunstlydar under aksellerationen..

samme med automobilen.. det funker mykje bettre med seks sylundere .. og i enkelta tilfeller ein slik ein vri -åttar ..eller ein vri-tiar.. men ein vri tolvar er på grensa til blytungt jåleri..

og hva er det tolle me vassavkjoling.. hallo.. frostvæska tar me på fæsten, og vatnet for at reparere dagen etteran..




Hva var egentlig diskusjonen igjen...tror jeg stikker ned i garasjen og kjøler meg isteden:)
Montere isolert skyvedør, blir digg til vinteren.
Gixxerman

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Gixxerman »

Har låst bakhjulet flere ganger på mine firsylindra ped, er bare å være litt slem med den, eller jeg mente, er bare å bruke den :)
Pizzafordi
Posts: 75
Joined: 09 Sep 2007 17:05
MC: Yamaha Yzf 600 Thundercat
Endelig kjøpt egen mc
Så blir det oppkjøring kansje mars, så jippi, brain trottle

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Pizzafordi »

mellomgassing, Just like a Harley coming down the street "BLAM"BRRR "BLAM" BRRR SLOWING DOWN.
blam=gass i fri
brrr= motor brems,
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by indianeren »

Gixxerman wrote:Har låst bakhjulet flere ganger på mine firsylindra ped, er bare å være litt slem med den, eller jeg mente, er bare å bruke den :)
hehe.. ville da tro at det er litt komp i den sprengladede velicopeden du kjører..:)

Ble en fin lang svart stripe når brodern glemte at jeg har omvendt giring på min...og ikke slipperclutch:)
Så lenge man har rett kurs, så går det greit... men ikke noe særlig å gire ned i svingen...:)
Gixxerman

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Gixxerman »

Er den solgt den du la ut link til ? Kommer opp en eller annen feil om jeg går inn på den nå. :?
User avatar
vinc79
Posts: 62
Joined: 18 Sep 2007 18:40
MC: Ducati 916

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by vinc79 »

Gixxerman wrote:Er den solgt den du la ut link til ? Kommer opp en eller annen feil om jeg går inn på den nå. :?
Finn har gjort om på adr, har endret men funker jo ikke alikevel...
Finn kode: 10905580

Du skal ikke kjøpe den vel...?
Gixxerman

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Gixxerman »

Tenkte bare å vise den til en kompis. Men kan vel si så mye som at tankene vandrer fritt om dagen angående hva jeg ønsker å kjøre til våren igjen. Kunne gjerne tatt en 996 eller 998, vi får se. Liker ikke 749 og 999 og den serien i det hele tatt, og 1098 er for dyrt ;-)
User avatar
Ducatija
Posts: 35
Joined: 05 Oct 2007 18:11
MC: Ducati 996S, 2001 mod.

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by Ducatija »

Min første sykkel og kjøretøy ever, er en 996S - og den er lettkjørt i byen (når en beregner svingradius+temp), behagelig sittestilling (kanskje ikke 7 timer i strekk uten tankbag til å hvile seg på).... Forteller GJERNE mer om du ønsker, send en PM. Jeg er ihvertfall superhappy med min:) :)
User avatar
ole m.
Posts: 1387
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by ole m. »

Ducatija wrote:Min første sykkel og kjøretøy ever, er en 996S - og den er lettkjørt i byen (når en beregner svingradius+temp), behagelig sittestilling (kanskje ikke 7 timer i strekk uten tankbag til å hvile seg på).... Forteller GJERNE mer om du ønsker, send en PM. Jeg er ihvertfall superhappy med min:) :)
Nå er vel ikke akkurat Ducati 996 kjent for å være lettkjørt i byen da. Du opplever det sikkert ikke som noe problem, men jeg vet om opptil flere sykler som er mer "byvennlige". :) Sykler som er lettkjørte i byen har nok betraktelig mer opprett kjørestilling en en 996.
User avatar
vinc79
Posts: 62
Joined: 18 Sep 2007 18:40
MC: Ducati 916

Re: RÃ¥d om 1. sykkel, Ducati 916?

Post by vinc79 »

Takker og Bukker for alle svar! =D>

Sykkelen ble solgt i går...........................................................................og nå står den her...! :D \:D/ ;-)
Post Reply