Chopper V.S R sykkel

Prat om lett MC.
honda cbr 4 the win
MC: ser etter Honda CBR ;D (eller gjør jeg det?)

Chopper V.S R sykkel

Post by honda cbr 4 the win »

:smt014
Hei, en kammerat av meg har en yamaha dragstar 125cc han mener at den/de drar bedre enn R syklene eks. Honda cbr som jeg er fan av 8) . Vell egentlig så var det jeg som sa at R syklene som drar best, men etter som diskusjon ble lengere kom det opp at han mente at Chopper'ne er vært mere.
Min personlig mening er at R syklene er best, du 4 mest 4 penga, å at chopper er bare helt harry :?
Men vi vil gjerne ha deres mening :-k
Starway 125
MC: Starway CL-125 3 2001

Re: Chopper V.S R sykkel

Post by Starway 125 »

en chopper kommer nok aldri til å akse en R sykkel.
Er selv chopper fører og jeg ser ikke no harry med det. [-(

R sykkelene er helt klart best til det de er ment for: Racing (sportslige kjøre egenskaper)
Chopper er helt klart best på komfort.
Chopper er som regel 4-takt. Som teoretisk sett går dårligere en 2 takt. ( men jeg sier ikke herved at de går dårligt)
Men de bruker mye mindre bensin. som også er en fordel med tanke på økonomien.

Når det er sagt vil jeg heller si det handle om smak og behag.
Takker for oppmerksomheten.
Chu lan Starway cl125-3 2001 Mod
"La oss nå føre en fredelig samtale ved dette bord."
Jessheim Videregående skole-Veien videre.
Maverick
MC: 03' Honda NSR

Post by Maverick »

En ting kan du si til kompisen din, han tar feil!
Spørs jo hvordan sykler du sammenligner med, men uansett drar en r-sykkel bedre enn en custom ;-)
Image
- Honda NSR 2003
honda cbr 4 the win

Godt sagt =D>
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ville vel heller kalt det racing inspirert ped enn R-sykkel. :-s
Olav'en
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*

Post by Olav'en »

Gixxerman wrote:Ville vel heller kalt det racing inspirert ped enn R-sykkel. :-s
lett moped = 50ccm
tung moped = 51 - 125ccm
lett mc = 126 - 600ccm
tung mc = 600 - ca passe ccm
:)
jeditimi

Post by jeditimi »

Gixxerman wrote:Ville vel heller kalt det racing inspirert ped enn R-sykkel. :-s
... Sa mr know it all fordi han har tung sykkel og er blærete som vanlig mot allt som går dårligere enn sin egen sykkel.
Stolt eier av Aprilia RS 125 !
EvenDeven

Post by EvenDeven »

jeditimi wrote:
... Sa mr know it all fordi han har tung sykkel og er blærete som vanlig mot allt som går dårligere enn sin egen sykkel.

:lol:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Joa, men vent til du selv kjører noe sånt, og folk kaller en ped for R-sykkel. Er liksom noe som skjærer i øra :) Har kjørt ped selv skal du vite, men kalte aldri noe sånt for R-sykkel. :)
jeditimi

Post by jeditimi »

Kanskje du kjørte custom eller naken sykkel? :) Men slutt å snakk nedvergende til oss som faktisk har spart alle pengene til lettsykkel og noe av det beste innen lettsykkel klassen. Vi er faktisk som oftest ikke mer enn 15-18 år de som er her, og når vi er kjempe stolte over vår flunka ny plastrakett, så får vi slengt i trynet at det en moped! Faktisk så er f.eks Aprilia Rs 125 en så god replica av en moto gp 125 sykkel som du får det! Så burde vel få lov å kalle det en R-sykkel(?) Forstår deg litt, når jeg sier R-sykkel så tenker jeg 600 ccm ++ grom lyd og bakhjulskjøring i 150 kmt! Poenget mitt er at vi som kjører 125 som oftest ikke kan kjøre større sykkel pga. lover osv. Forresten så vil jeg tro at en trimmet RS125/Mito 125/NSR 125 i mitt miljø har større respekt enn din Suzuki 1000 i ditt miljø! Snakk heller nedværgende til de som er på din alder og kjører mopseped! Takk for oppmerksomheten. Gixxerman, vi snakkes når jeg kjører R1! Brom brom! :D
Stolt eier av Aprilia RS 125 !
ErlingSG

Post by ErlingSG »

jeditimi wrote:Kanskje du kjørte custom eller naken sykkel? :) Men slutt å snakk nedvergende til oss som faktisk har spart alle pengene til lettsykkel og noe av det beste innen lettsykkel klassen. Vi er faktisk som oftest ikke mer enn 15-18 år de som er her, og når vi er kjempe stolte over vår flunka ny plastrakett, så får vi slengt i trynet at det en moped! Faktisk så er f.eks Aprilia Rs 125 en så god replica av en moto gp 125 sykkel som du får det! Så burde vel få lov å kalle det en R-sykkel(?) Forstår deg litt, når jeg sier R-sykkel så tenker jeg 600 ccm ++ grom lyd og bakhjulskjøring i 150 kmt! Poenget mitt er at vi som kjører 125 som oftest ikke kan kjøre større sykkel pga. lover osv. Forresten så vil jeg tro at en trimmet RS125/Mito 125/NSR 125 i mitt miljø har større respekt enn din Suzuki 1000 i ditt miljø! Snakk heller nedværgende til de som er på din alder og kjører mopseped! Takk for oppmerksomheten. Gixxerman, vi snakkes når jeg kjører R1! Brom brom! :D
Sorry, men dette blir for dumt å si.. Er litt enig i at gixxerman er snar med å slå wisecracks om alt under 600 kubikk, men sånn du legger det fram her blir for dumt.. :smt005
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Han er bare misunnelig :roll:.
honda cbr 4 the win

Jeg har faktisk lagt denne tråden/samtalen under ''lett motorsykkel'' har jeg ikke? :smt102
Moe
MC: Yamaha Sr 125 (1997) og Honda Rebel 125 (1998)

Post by Moe »

Selv om jeg faktisk kjører lettmotorsykkel selv enda, så LER jeg inni meg når jeg hører folk med lettmotorsykkel står og pirker på at det heter LETTSYKKEL, og ikke moped når andre kaller det moped, for det er jo fremdeles ingen skikkelig sykkel! Bare et bittelite kjøretøy for å lære seg trafikken, ha det litt moro og komme seg fra A-B på.

Og må si det slik at det er bedre å kjøre chopper, det kjører jeg faktisk selv.
De har nemlig utseendet med seg, og en litt bedre lyd selv om den ikke "knuser ruter" slik en ekte harley nesten kunne gjort, og man kan CRUISE rundt på moderate turtall uten å bli ledd av for å kjøre pinglete med "R-sykkelen" sin.

Hva er egentlig vitsen med en aerodynamisk lettsykkel, hvor på flertallet toppfarta ikke er mere enn 150km/t med mindre modifikasjoner??
R-syklene koster også mye mer, bruker det dobbelte med bensin (såfremst man ikke velger en 4 takter), er vonde å kjøre langt på, er små av størrelse og høres dumme ut når ma gir på bortover, sikter her til ----> Ekstremt turtall, og så er det såvidt sykkelen akslererer bortover, da blir det hele bare teit.
Syns ikke det er vitsen i å kjøre noe slikt de 2 årene, da kan man heller prioritere SKIKKELIG sykkel når man blir eldre. (sikter ikke nødvendigvis til en cruiser, gjerne en R-sykkel, bare med skikkelig MOTOR)
Og for de som vil motsi meg dette, og kommer med kommentarer som at jeg aldri har kjørt R sykkel, 2 takter går SÅÅ mye bedre og blabla, vennligst ikke skriv det her, for da spør jeg bare i retur: "Har DU kjørt noe på 600+ccm ?"
Det er nemlig ikke før passerte 600ccm at man BEGYNNER å snakke motorsykkel!

En liten (ja jeg sier liten, for det er jo det det er!) lettmotorsykkel klarer la oss si 60-80km/t i tredjegiret alt ettersom hvilken sykkel det er, en skikkelig 600ccm R sykkel gjør nærmere 200km/t i det giret, og gjør det på færre sekunder enn en 125ccm`er bruker 0-100 med sine svært korte gir!
Syns du fremdeles 125ccm`eren går så "godt" eller?

Jeg er en av antakeligvis FÅ av de som kjører moped/lettsykkel som faktisk TØR å innrømme at de ikke går så godt eller er noen racere, faktisk går flertallet BILER bedre enn lettsyklene, og da er det ikke stort å skryte av..
Nei slutt å kaste vekk penger på trim til lettsykler, greit nok de går mye bedre av det, men fremdeles er ikke "godt, godt" for å si det sånn.

Go custom! ;-)
E23 745i Turbo-prosjekt på gang :wink:

E23 Forum
745ti prosjektet mitt: Link dit
Bonnis
MC: Honda X11

Post by Bonnis »

honda cbr 4 the win wrote:Jeg har faktisk lagt denne tråden/samtalen under ''lett motorsykkel'' har jeg ikke? :smt102
Hvorfor kommer du med dette på banen, Moe? Har du i det hele tatt lest trådstarters innlegg?

Hva er et skikkelig kjøretøy i dine øyne? Hva må til, foruten motor? For enhver person forstår jo at en lett-mc ikke kan ha en svær monstermotor, men det kan da likevel være en skikkelig sykkel, som man kan kose seg med, kjøre lange turer, ikke bare A-B sykkel? Greit at det er slik du ser på Hondaen din som, men dette gjelder ikke alle.

Honda Rebel har utseende med seg i forhold til R-syklene i 125-klassen? Unnskyld meg, men her datt jeg ut.

Dumt ut når man gir på med en hissig 2-takter? Har du hørt noe annet enn en uplomber RMX? Syns du en daff 4-takts 125ccm høres bedre ut når den gir på?

Hva er vitsen med en custum-sykkel? Klarer du ikke forstå hvor tåpelig spørsmålet er? Hva er vitsen med sykkel i det hele tatt?
ALLE er forskjellige og har forskjellig smak. Selv om du foretrekker custum, betyr ikke det at alle 16-åringer liker å kjøre i søppelsekk-stilling.

Du sammenligner direkte en lett-motorsykkel med 600ccm, og du tror vi skal motsi deg om at letten går bedre?
125ccm 2-takt går LANGT bedre enn 4-takter i samme motorvolum. Hvorfor vil du på død og liv blande inn 4-takts tungsykler i denne tråden? Tråden er lagt i "Lett-mc" forumet, hvorfor det tror du?

Wow, jeg må si du får min fulle og hele respekt når du TØR å innrømme at Rebelen din går dårlig eller er noen racer. Greit at din blir dratt av flertallet av biler, men dette er faktisk IKKE sant når det gjelder en trimma lett-mc 2-takter.
Hvorfor skal man si at de ikke går godt, når de faktisk går godt til å være lett-mc? Det er svært få personer som sier at de drar 600ccm-er og høyere med sin lett-mc.

Go diskusjon!

Trådstarter: På papiret så går CBR bedre enn Dragstar. Men kommer selvfølgelig veldig mye an på sjåfør og sykkelens stand + eventuelle andre faktorer som måtte gi innspill.
Selv liker jeg alle motorsykkel-sjangere, så er nok bare smak og behag, som alltid. ;)
Post Reply