Selv om jeg faktisk kjører lettmotorsykkel selv enda, så LER jeg inni meg når jeg hører folk med lettmotorsykkel står og pirker på at det heter LETTSYKKEL, og ikke moped når andre kaller det moped, for det er jo fremdeles ingen skikkelig sykkel! Bare et bittelite kjøretøy for å lære seg trafikken, ha det litt moro og komme seg fra A-B på.
Og må si det slik at det er bedre å kjøre chopper, det kjører jeg faktisk selv.
De har nemlig utseendet med seg, og en litt bedre lyd selv om den ikke "knuser ruter" slik en ekte harley nesten kunne gjort, og man kan CRUISE rundt på moderate turtall uten å bli ledd av for å kjøre pinglete med "R-sykkelen" sin.
Hva er egentlig vitsen med en aerodynamisk lettsykkel, hvor på
flertallet toppfarta ikke er mere enn 150km/t med mindre modifikasjoner??
R-syklene koster også mye mer, bruker det dobbelte med bensin (såfremst man ikke velger en 4 takter), er vonde å kjøre langt på, er små av størrelse og høres dumme ut når ma gir på bortover, sikter her til ----> Ekstremt turtall, og så er det såvidt sykkelen akslererer bortover, da blir det hele bare teit.
Syns ikke det er vitsen i å kjøre noe slikt de 2 årene, da kan man heller prioritere SKIKKELIG sykkel når man blir eldre. (sikter ikke nødvendigvis til en cruiser, gjerne en R-sykkel, bare med skikkelig MOTOR)
Og for de som vil motsi meg dette, og kommer med kommentarer som at jeg aldri har kjørt R sykkel, 2 takter går SÅÅ mye bedre og blabla, vennligst ikke skriv det her, for da spør jeg bare i retur: "Har DU kjørt noe på 600+ccm ?"
Det er nemlig ikke før passerte 600ccm at man BEGYNNER å snakke motorsykkel!
En liten (ja jeg sier liten, for det er jo det det er!) lettmotorsykkel klarer la oss si 60-80km/t i tredjegiret alt ettersom hvilken sykkel det er, en skikkelig 600ccm R sykkel gjør nærmere 200km/t i det giret, og gjør det på færre sekunder enn en 125ccm`er bruker 0-100 med sine svært korte gir!
Syns du fremdeles 125ccm`eren går så "godt" eller?
Jeg er en av antakeligvis FÅ av de som kjører moped/lettsykkel som faktisk TØR å innrømme at de ikke går så godt eller er noen racere, faktisk går flertallet BILER bedre enn lettsyklene, og da er det ikke stort å skryte av..
Nei slutt å kaste vekk penger på trim til lettsykler, greit nok de går mye bedre av det, men fremdeles er ikke "godt, godt" for å si det sånn.
Go custom!