Hypermotard

Prat om tung MC.
rerell

Hypermotard

Post by rerell »

Hade nöjet att låna en Hypermotard några timmar idag; kanonkul hoj med lätt framhjul. Hellooooo powerwheelies! :) Bra drag från botten och upp genom hela mellanregistret. Kändes som att man skulle blåsa av hojen när man gav på ordentligt och höll i en stund. Om ni får chans att testa en sån här, ta den! Kul leksak.

Image
Image
Image
Image
Image
Gixxerman

Re: Hypermotard

Post by Gixxerman »

Eneste, eeeeneste jeg har å utsette er speilene. Ser greit ut når de er innfelt, men jeg bruker speil hele tiden, så derfor måtte de ha blitt utslått når jeg kjørte. Syntes den ser rar ut med begge speilene utslått.
Annet enn det skjønner jeg deg godt. Kul sykkel. Kjenner en som har en sånn :)
FV

Post by FV »

Greit nok, er kanskje ikke så lekkert med speilene montert på den måten, men kan vedde på at de fungerer bra! Jeg må ligge å flytte på meg om jeg skal bruke speilene, noe som er slitende i lengden.
rerell

Post by rerell »

Jag tycker att speglarna är tuffa, hellre såna än de vanliga Mikke Mus-öron-speglarna, men det är ju smak och behag. Rent praktiskt är placeringen bra (kanske inte optimalt när man splittar), men de vibrerar ju förstås. Ser ut som att bilarna hoppar omkring där bak. :)
Å andra sidan, om man behöver se bakåt så kör man för långsamt. :twisted:
FV

Post by FV »

Hehe, sant nok :p

Jeg synes også de er tøffe, gøy når de våger å eksperimentere litt med design.
freddy85

Post by freddy85 »

ville definitivt ha valgt en crf eller noe slikt iforhold til denne.
- KTM EXC 530 09 Six Days
x Honda Hornet 07
FV

Post by FV »

freddy85 wrote:ville definitivt ha valgt en crf eller noe slikt iforhold til denne.
Det skal du få lov til, men at du går glipp av en morsom og tøff sykkel er det ingen tvil om!
freddy85

Post by freddy85 »

FV wrote:
freddy85 wrote:ville definitivt ha valgt en crf eller noe slikt iforhold til denne.
Det skal du få lov til, men at du går glipp av en morsom og tøff sykkel er det ingen tvil om!
Smak og behag er posetive og negative sider med begge sider, posetive med ducatien er motor som ikke trenger ventil shimsing hver måned osv, 90hk,
de andre(honda, yamaha, suzuki): mere moderne eksplosiv motor, koster ikke 100k hvis man velter, beste demperne man kan få, billigere, alu ramme som sikkert tåler mere også, perfekt balanse, mye mere robust.

Bare man ser på hvordan dem har plassert bremseveske tanken ikke av metall engang.. tåler ikke første hvelten engang.. Skjønner at denne ikke er laget for supermotard løp og ihverfall ikke cross liksom så er vell derfor.

Hypermotarten virker som en mellomting mellom supermotard og naked veit ikke om jeg liker det.
x Honda Hornet 07
FV

Post by FV »

Ta en titt på vekten på sykkelen, så ser du at dette er en motard som ikke er laget for å bli slengt rundt på en go-cart bane. Den veier vel nærmere 200 kg enn 150 vil jeg tro.
freddy85

Post by freddy85 »

FV wrote:Ta en titt på vekten på sykkelen, så ser du at dette er en motard som ikke er laget for å bli slengt rundt på en go-cart bane. Den veier vel nærmere 200 kg enn 150 vil jeg tro.
Unnskyld at jeg spør men hva har gocart bane med saken å gjøre?
Og er det at den veier nærmere 200kg enn 100kg posetivt?
x Honda Hornet 07
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Utrolig fet sykkel!! Speilene synes jeg er helt geniale, sånn utseendemessig, selv om de ikke høres ut til å være helt optimale funksjonsmessig.

Og en Hypermotard sikter seg vel inn på helt andre marked enn en CRF vil jeg tro, blir jo som å sammenligne epler og pærer.
freddy85

Post by freddy85 »

Alas wrote:Og en Hypermotard sikter seg vel inn på helt andre marked enn en CRF vil jeg tro, blir jo som å sammenligne epler og pærer.
Tja regner med at dem sikter seg inn til den gruppen som har lyst på supermotard.
x Honda Hornet 07
vevea
MC: FZ1

Post by vevea »

Hypermotard har vel blitt kalt en "racing-inspirert supermotard"..

Utrolig lyst på en slik som min neste sykkel, men er nok litt for (les: altfor) dyr.. Og, den har ganske liten tank, så kan ikke kjøre så langt uten å vite hvor neste bensinstasjon er..
Men RÅÅÅÅ sykkel? Uten tvil!
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
indianeren

Post by indianeren »

Hypermotard er jo ingen supermotard til bruk utenfor veien...det er vel det som er hele greia..

Sikkert knallmoro med den lufavkjølte motoren (og så ser det vesentlig bedre ut en en væskekjølt klump..).. med fokus på dreiemomentskurve kanskje ??
Og så slipper man ha den på service hele tiden..

Vel.. om aluminumsramme "tåler mere".. det kan vel diskuteres. Trellis rammen til ducati er kjent for å være veldig stabil... og den kan tildels rettes og sveises. Ville aldri stolt på en skadet aluramme..

Selv kunne jeg tenkt meg noe mere slikt (ombygget 695 monster..):
Det hadde vært noe for neste islandstur... litt røffere terreng der borte enn på Tyrigrava ...tiihii:)

Image

Image

http://www.terramostro.com/
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

freddy85 wrote:
Alas wrote:Og en Hypermotard sikter seg vel inn på helt andre marked enn en CRF vil jeg tro, blir jo som å sammenligne epler og pærer.
Tja regner med at dem sikter seg inn til den gruppen som har lyst på supermotard.
Det stemmer, men størrelsesmessig, prismessig og ytelsesmessig så konkurrerer den ikke direkte med CRF, heller mot KTM Supermoto og BMW Megamoto. De to er mer naturlige konkurrenter til Hypermotarden, ikke en CRF, som er en helt annerledes sykkel, som jo er laget for cross og enduro. En Hypermotard er som det er sagt, laget for vei. Derfor blir det som å sammenligne epler og pærer IMO.

For all del, man skal få lov til å ha lyst på hva man vil. :D
Post Reply