
Litt Ducati hjelp for dummies
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Har seriøst lyst til å bytte til en 998S eller R,men det var dette med penger da!Hva var det som fikk deg til å se på Ducati da Gixxerman?Har ikke du nesten akkurat kjøpt deg 1000 gsxr?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Har hatt lyst på V-Twin lenge, og da måtte det enten ha blitt Suzuki TLR eller Honda VTR SP-1 eller SP-2. Ettersom det er vanskelig å få fatt i, så blir det da Ducati. Og de tøffeste er jo såklart de med det gamle designet. Tidløst 

- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Må da ha det litt gøy. Som sagt hundre ganger før er det kun en practical joke mellom meg og Doofy her inne, som kjører Ducati og har den motsatte versjonen =]
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Har den samme greia gående med 2 kompiser som kjører R6 og TL,og alle kjører selvfølgelig den beste sykkelen!
Synes også helt klart det gamle designet står seg meget godt,men har jo fått en liten utfordrer i 1098.

2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
litt satt på plass etter det bildet som ble postet gixxerman?
neida, kult at du får deg italiener også 


- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Hva er dine erfaringer med F4`n Furre?Var ute å prøvekjørte en slik i sommer,og fant ut at jeg aldri kan kjøpe meg en R4!
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
F4'en er hittil den beste sykkelen jeg har kjørt, sitter veldig mye bedre enn andre sykkler jeg har kjørt i svinger, og den drar utrolig bra. Dessuten ser den jo lekker ut 

Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Håper kjørestillingen på Duc'en funker for meg på 184. Får vel finne noe kit så jeg får justert fothvilerne kanskje
Du som kjører Duc kan vel kanskje svare meg på hvordan du opplever den. På 750'n jeg hadde følte jeg at jeg satt oppå sykkelen, har blitt litt bedre til den jeg har nå men ser av en eller annen grunn for meg at man får litt mer følelsen av å sitte i sykkelen på denne typen Duc. Ka du sei ? 


Re: Litt Ducati hjelp for dummies
4 ventiler per topp med desmodromisk ventilstyring. Altså ingen ventilfjærer, men mekanisk åpning OG LUKKING av ventilene. Ducati sitt varemerke. Alle 916 har det.
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Ett generellt svar (detaljer om exakt vilka modeller som har vilken motor från vilket år får någon annan svara på)...
Desmo betyer desmodromisk ventilstyrning, som sagt ovan.
Desmoquattro är motortypen (4 ventiler per cylinder). Sitter i allt av 916, 748, och 996 (utom R), samt vattenkylda Monster och ST-modeller. I 996R, allt av 998, 999 och 1098 sitter det Testastrettamotorer. I SS-modellerna, de flesta Monster och övriga luftkylda Duccar sitter det Desmoduemotor (2 ventiler per cylinder). Så finns Desmosedici (16 ventiler), som sitter i Desmosedici RR och GP-cyklarna.
Desmo betyer desmodromisk ventilstyrning, som sagt ovan.
Desmoquattro är motortypen (4 ventiler per cylinder). Sitter i allt av 916, 748, och 996 (utom R), samt vattenkylda Monster och ST-modeller. I 996R, allt av 998, 999 och 1098 sitter det Testastrettamotorer. I SS-modellerna, de flesta Monster och övriga luftkylda Duccar sitter det Desmoduemotor (2 ventiler per cylinder). Så finns Desmosedici (16 ventiler), som sitter i Desmosedici RR och GP-cyklarna.
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
@ rerell: Er det desmodromisk ventilstyring på testaretta-motorene, eller er det ventilfjærer der? Trodde det var desmodromisk ventilstyring på alt jeg...
Re: Litt Ducati hjelp for dummies
Desmodromiskt på allt ja.
En korrigering förresten. 1098 har "Testastretta Evoluzione"-motor.
En korrigering till. Det är så klart inte samma motor i Desmosedici RR som i GP-hojarna, den heter bara detsamma.
En korrigering förresten. 1098 har "Testastretta Evoluzione"-motor.
En korrigering till. Det är så klart inte samma motor i Desmosedici RR som i GP-hojarna, den heter bara detsamma.
Last edited by rerell on 24 Sep 2007 19:33, edited 1 time in total.